Lazy day✌🏼

Thailand, Tambon Ko Pha-ngan

Het plan van vandaag: het eiland checken! Wat we echt hebben uitgevoerd: de straat gecheckt waar we in verblijven.

Nadat de eerste wekker ging en ik mijn kwaliteit voor snoozen weer heb laten zien zijn we wat later wakker geworden dan gepland. Aangezien we toch 5/6 dagen zouden verblijven op dit eiland en we natuurlijk een oh zo vermoeiende jungletrekking hadden gedaan bedachten we ons dat we het vandaag ook wel rustig aan konden doen.

We hebben een ontbijtje bij de 7eleven gehaald en zijn vervolgens toch maar wat dingen gaan doen waardoor we ons nog wat nuttig voelden. Een aantal kapotte kleren hebben we naar de kledingmaker gebracht én beter laat dan nooit: we hebben de in Vietnam gekochte en in Cambodja geschreven kaarten maar eens op de post gedaan in Thailand. We dachten dat het wel leuk zou zijn voor familie en vrienden als de kaart in meerdere landen was geweest en zij zo een souveniertje zouden hebben uit Vietnam met een vleugje Cambodja en een vleugje Thailand.

Onderweg kwamen we allerlei winkeltjes tegen waar ze t-shirtjes verkochten voor de Full Moon Party en ik werd al helemaal enthousiast om er een te kopen. Natuurlijk heb ik mijn lusten wel in bedwang en besloot ik om geen impulsieve aankoop te doen maar eerst maar eens een paar dagen rond te neuzen voor de goedkoopste leukste optie voor een shirtje.

Na deze vermoeiende activiteiten zijn we weer terug gegaan naar onze kamer. Er waren nu 2 meisjes gearriveerd die ook in onze kamer zaten, Tamara uit Chili en Karolina uit frans België. Vanaf het eerste moment was er meteen een klik tussen ons 4en en wij waren blij dat we weer eens wat leuke mensen in onze dorm hadden in plaats van Chinezen die de hele dag midden in de kamer gaan staan of Koreanen die soms een beetje saai kunnen zijn.

De rest van de middag hebben we lazy doorgebracht in bed en in de avond zijn we een hapje gaan eten in het restaurant van ons hostel. Hier hebben we genoten van onze super maaltijd: aardappelpuree, fried Chicken en mixed vegatables, bijna alsof we in Nederland zijn😍. De eigenaresse van het hostel bleek niet alleen lief te zijn maar ook nog eens een goede kokkin. Ze vroeg later of we van spicy eten hielden en zou morgen graag voor ons koken.

In de avond zijn we met Tamara en Karolina bij het hostel drankjes gaan drinken en dit werd uiteindelijk een super gezellige avond. Het beloofd een goede Full Moon Party te worden met deze chicks!