Mandatory chillday, bad night #2

Cambodja, Krong Preah Sihanouk

Eindelijk, een nacht zonder schimmels, bedbugs of gekots. Heerlijk om weer eens wakker te worden in een normaal bed op een schone kamer. Mirna voelde zich gelukkig al iets beter, al had ze nog wel last van haar maag.

We zijn rustig opgestaan en hadden het plan om vandaag maar weer eens naar een marktje te gaan. Een klein uitstapje zodat we er toch even uit waren, die niet al te vermoeiend zou zijn. We zijn even een sigaretje gaan roken buiten en deze maakte ons zo moe dat we alsnog maar even op bed zijn gaan liggen. Daar verwelkomden de chips, americain cookies en Netflix ons en dus waren we verplicht om toch nog maar even in bed te blijven liggen.

Rond de middag zijn we vanaf de Vila naar het centrum gaan lopen. De markt waar we heen wilden gaan zou zon 25 minuutjes lopen zijn. Na ongeveer 5 minuten lopen hadden we al besloten om toch maar niet naar de markt te gaan; het was super heet en we waren in korte tijd alweer 2 lopende zweetdruppels. Zo konden we onszelf natuurlijk niet vertonen onder die geliefde Cambodjanen en dus besloten we om alleen even een hapje te gaan eten en weer terug te gaan naar de Vila.

Na eventjes lopen kwamen we uit bij het restaurant waar we eerder in Sihanoukville al hadden gegeten. Ik had een lekker broodje tonijnsalade besteld (wat later de domste keuze bleek te zijn) en Mirna een broodje met ham, kaas en wat groentjes welke ze nog niet helemaal op kreeg.

Na deze vermoeiende activiteit zijn we nog even naar de Chinese winkel gegaan om onze chips en cookies voorraad aan te vullen en zijn we snel weer onze kamer met airco ingevlucht. Aangezien het toch zo warm was en Mirna nog helemaal niet fit was, konden we geen kant op en waren we dus wel verplicht om de gehele middag in de koele kamer te verblijven. Bedje, check; Netflix, check; snacks en drinken, check: alles wat we nodig hadden was hier en dus reden genoeg om onze ochtendactiviteit voort te zetten.

Na het vallen van de avond was het buiten al een stuk afgekoeld en zijn we de deur maar weer eens uitgegaan om een hapje te eten. Alweer hadden we gekozen voor het oude vertrouwde restaurant en hebben daar lekker genoten van een goede maaltijd.

Na het eten werden we uitgenodigd door een ouder stel uit Engeland en Duitsland en hebben we daar nog een uurtje mee zitten praten. Zij hebben mij eens even goed geleerd hoe je een al 44jaar durend huwelijk tot stand houd en vertelden over hun leven in Azië. Zij woonden nu al een aantal jaren in Azië waarvan nu 2 jaar in Cambodja. Voor 600 euro per maand kwamen zij prima rond (met alles erop en eraan) en zouden over een paar jaar weer terug verhuizen naar Maleisië, waar ze eerder gewoond hadden. Stiekem was ik wel een beetje jaloers en zij maakten mij nog enthousiaster om vroeg of laat ook echt naar Azië te gaan verhuizen.

Na een leuk gesprek zijn we rond half 11 terug naar de Vila gelopen waar we nog even gechilld hadden. Hier hebben we nog een nachtbus naar Siem Reap geboekt voor de volgende dag, ondanks alle horrorverhalen over deze nachtbussen in Cambodja. Het ergste zullen we al wel gehad hebben de afgelopen dagen, toch?

Rond de nacht zijn we op bed gaan liggen om te gaan slapen, zodat we de volgende dag op tijd op konden staan om een lekker dagje te chillen aan het zwembad en in een sauna van een resort dat ons was aangeraden door de Vila eigenaar.

Het ergste gehad hebben, ja dat dacht ik ja. Na een uur in bed te liggen kreeg ik hevige krampen in mijn buik en binnen een half uur hing ik boven de wc: hupsakeeee, nummer 2 die ziek werd. Ik heb de hele nacht retourtjes gemaakt van het bed naar het toilet en ben uiteindelijk de volgende ochtend pas in slaap gevallen. Bad, bad luck... Nee, ik denk niet dat Cambodja mijn favoriete land is.