Zen in Sapa🙏🏻

Vietnam, Lào Cai

Na weer een onrustige nacht zijn we om 8.15 opgestaan zodat we met zijn allen op tijd konden gaan ontbijten. Afgelopen nacht heb ik daarentegen wel mijn angsten overwonnen en ben ik dapper naar het toilet geweest, door het donker, met kans op kakkerlakken.

Na het ontbijtje toch nog even terug naar bed gegaan omdat ik nog erg moe was. Om 11 uur weer opgestaan en de spullen gepakt. We hebben nog even met de eigenaar van onze homestay zitten kletsen en hem een sigaartje uit Myanmar aangeboden.

Aangezien de Bamboo Bar gisteren dicht was en we ons al zo hadden verheugd op de Dutch Cheese was dat het eerste plan voor vandaag. Zo gezegd, zo gedaan; binnen 5 minuten waren we bij de bar en hadden we de kaas en een lunch besteld. Na facking 2 maanden was dan eindelijk het moment daar: KAAAAAS🧀🧀 echte Nederlandse kaas 😍. Sometimes we do miss home!

Tijdens de lunch kwamen de kleine meisjes van gisteren weer bij ons zitten. Een van de meisjes merkte op dat wij wondjes hadden op onze armen en zette haar dokterstalent in; ze heeft ons wel een half uur verzorgd door papiertjes nat te maken en ze op onze wondjes te plakken.

Deze papiertjes moesten we er ook niet af durven te halen want dan kwam mevrouwtje meteen aan met een nieuw nat papiertje om erop te plakken. Vervolgens veranderde ze van beroep en werd ze kapster. Met deze talenten heeft ze een vlechtje in mijn haar gemaakt waarbij ze heel serieus bezig was. Super schattig kind, zou haar zou meenemen naar Nederland! 😍

Na genoten te hebben van onze lunch zijn we met de taxi naar het centrum van Sapa gegaan. We hadden bedacht dat we vandaag wel toe waren aan een massage en eventueel een zwembadje of iets. Na even rondgelopen te hebben kwamen we erachter dat een zwembad geen optie was; 10-20 euro betalen voor een paar uurtjes zwemmen vonden we een beetje zonde. En dus zijn we gaan zoeken naar een geschikte massage salon.

Ietwat geïrriteerd door de opdringerigheid van de medewerkers hebben we uiteindelijk een massagesalon uitgekozen en hebben we gekozen voor een herbal medicin bath en een full body massage. Na al deze heftige inspanningen van de afgelopen dagen en de minder comfortabele slaapplek was ons lichaam wel toe aan wat ontspanning en verzorging. Altijd aan je gezondheid blijven denken, hè✌🏼.

Nadat we klaar waren bij de massage salon was het alweer tijd om te dineren. We hebben een van de vele Italiaanse restaurantjes in Sapa uitgekozen en zijn daar een hapje gaan eten.

Vervolgens hadden we nog een uurtje de tijd om te chille en zijn we in een parkje gaan zitten dichtbij de bushalte waar onze bus om 21.00 zou komen terug naar Hanoi.

Dus, je denkt even lekker rustig in een parkje te kunnen zitten en te genieten van het mooie uitzicht. Ineens voelt Mirna iets in haar rug en staat op. Vervolgens zien we ineens allerlei dingen in de bosjes vliegen bij ons en we schrikken ons kapot. Is het een mega kikker? Is het een mega kakkerlak? En het lijkt ons nog te achtervolgen ook. Geschrokken weggerend van onze plek en onze spullen stonden we daar, midden in een parkje te schreeuwen op trillende benen. En wat blijkt nou, het is een kind. Gewoon een rotkind die het leuk vind om stukken grond naar mensen te gooien.

Toen we er net achter waren dat het een kind was dacht ik nog "haha, die heeft ons goed te pakken gehad!". Maar dit kind, duidelijk zonder manieren, vond het grappig om daarna gewoon nog door te gaan met gooien. En ik nog wel denken dat Vietnamese kindjes lief zijn, nou laat ook maar, ik neem wel geen kind mee naar Nederland.

Na dit avontuurtje zijn we maar eens naar het busstation gelopen waar we dachten dat de bus zou komen. Uiteindelijk stonden we bij een bus die naar Hanoi ging. Bij het instappen bleek dat dit helemaal niet de goede bus was en wij er eentje moesten hebben een stukje verder in de straat. Fijn, 3 minuten voor vertrek nog snel naar onze eigen bus rennen. Met geluk hebben we deze bus nog gehaald, mede dankzij een medewerker van de buslijn die de bus heeft gebeld om weer even terug te komen om ons op te pikken😅.

Eenmaal in de bus hadden we weer de tijd om wat uurtjes te chille in onze fijne stoelen en zijn we weer op weg gegaan naar Hanoi, om daar een aantal uur te zijn en vanuit daar weer een bus te pakken naar Cat Ba Island! 🏝

Eenmaal aangekomen in Hanoi zijn we nog snel even langs onze favoriete tentje geweest: de kebab zaak, Hihi. Hierna konden we terecht bij FriendsTravelVietnam, de reisorganisatie waar we de bussen hadden geboekt, om even te douchen en even een uurtje te slapen. Op naar de volgende busrit!

Het was weer een feest om alles te lezen. Wat een belevenissen. En wat een mooie fotos en verslagen. Geniet er maar van, groetjes😍😍

Jeanne 2017-05-04 08:38:26

Sluit me bij het verhaaltje van tante jeanne aan😚😚