Enjoying every single moment😌

Cambodja, Krong Siem Reap

Goooodmorning dear Sunday, de dag des heren. Maar voor ons de dag des dames en de dag dat we lekker alleen maar hebben gechillt en weer eens lekker uit zijn geweest.

Na wakker geworden te zijn in het fijnste bed wat we in Cambodja hebben gehad zijn we opgestaan en rustig aan naar ons ontbijtje gelopen.

Aangezien ik toch zo'n fitgirl ben had ik besloten om te gaan voor de keuze "healthy breakfast": yoghurt, fruit en pannekoekjes. Natuurlijk sprak vooral dat laatste mij erg aan en was doorslaggevend voor mijn keuze😌.

Tijdens het ontbijt heb ik mijn collectie muggenbulten ook nog even aangevuld met maar liefst 5 stuks. Je zou denken dat muggenspul wat je huid bijna wegbrand wel zou werken tegen deze bloedzuigende monsters, maar na al 10 verschillende van deze backpackersparfum te hebben geprobeerd heb ik de hoop opgegeven. Gelukkig maar dat Siem Reap de enige stad is in Cambodja waar geen malaria voorkomt, dus ziek zullen we er niet van worden.

Met onze buikjes vol zijn we onze bikini's aan gaan trekken en hebben we de rest van de ochtend en middag aan het zwembad gelegen. Het leek erop dat ook God vond dat we weer eens wat geluk hadden verdiend en had besloten om zijn zonnestralen de hele dag op ons te laten vallen. Perfecte dag dus, goed uitgerust, lekker ontspannen en heerlijk weer!

In de late namiddag hebben we even ons middagdutje gedaan en zijn we vervolgens een hapje gaan eten. Alhoewel we nog altijd getraumatiseerd zijn door de voedselvergiftiging, hadden we toch het lef om weer eens streetfood te gaan eten. Voor slechts 3 dollar hadden we allebei een groot bord met noodles met wat groentjes en vlees.

Na het eten zijn we even langs de Total gegaan om te kijken of deze een beetje gelijk is aan de Total in Nederland en ze misschien wel Europese RedBull verkopen. Zo naïef als we daarin nog zijn en nog altijd valse hoop hebben liepen we de Total shop in en zagen gelijk dat dit niet hetzelfde is als in Nederland. Andere producten en bij bijna alles stond niet eens een prijs vermeld. Tegenvallertje dus, maar goed ik heb wel tegen een zachter prijsje een deo kunnen scoren.

In de avond hadden we het plan om weer eens goed op stap te gaan. We hadden het internet al afgestruind op zoek naar een hiphop tent in Siem Reap, maar deze leek niet te bestaan. Na best wel wat drankjes bij ons hotel en a little make up zijn we naar de drukkere straat gelopen om een tuktuk te fixen.

De tuktuk zette ons af in het centrum en we hebben 2 rondjes gelopen voor we besloten bij de Yolo Bar binnen te gaan. De muziek die gespeeld werd kon ermee door en mensen stonden tenminste niet helemaal stil, dus dat was een goed begin.

Na een paar drankjes meer werd het tijd voor betere muziek en de dj luisterde verrassend goed; na een aanvraag van hiphop muziek werden tien minuten later ineens dikke beats gedraaid en hier en daar een hiphop klassieker. Zelfs Lil Kleine (voor de oudere lezers onder ons: een Nederlandse rapper) lijkt in de smaak te vallen in Cambodja en werd gedraaid in de bar. Helemaal happy hebben we de hele avond gedanst tot het zweet op ons voorhoofd stond en hebben we nog een potje bierpong weten te winnen.

Na afloop zijn we naar buiten gegaan waar we, net zoals in Nederland, bij een Turks tentje wat gegeten hebben. Vervolgens hebben we een tuktuk naar ons resort gepakt en zijn we beide snel in slaap gevallen na onze super dag en nacht!

Weer leuk geschreven en god zij met jullie 😉😉