Last day Vietnam

Vietnam, Hồ Chí Minh

Goodmorning Vietnam! Vandaag is onze laatste dag in Vietnam aangebroken, want morgenvroeg gaan we doorreizen naar Cambodja! Het was vandaag dus vooral belangrijk om nog even een keer te genieten van dit mooie land. Daarbij is het altijd de kunst om zo ongeveer precies uit te komen met je geld, zodat je niet teveel overhoudt maar ook niet tekort komt.

Aangezien wij niet heel veel geldjes meer hadden, omdat meneer de dief het gisteren nodig vond om een miljoentje te jatten, moesten we vandaag een beetje skir gaan doen en keuzes maken.

We zijn een goedkoop ontbijtje gaan eten bij de Cirkle K, same same als gisteren. Verder hadden we het plan gemaakt om naar het zwembad te gaan, zodat onze huidjes nog even zoveel mogelijk zon konden zien nu we het regenseizoen in gaan.

Al onze moed bij elkaar gespaard en maar weer een taxi gefixt naar het zwembad. Deze keer zorgden we ervoor dat we het geld alvast klaar hadden op het moment dat we er waren. Gelukkig hadden we een lieve oude man die geen vlieg kwaad bleek te doen.

Na 20 minuutjes zijn we aangekomen bij een groot mooi park met achteraan het zwembad. Als echte Nederlanders probeerden we toch nog binnen te sneaken zonder te betalen maar dit was te mooi om waar te zijn. Het was zeker wel het fijnste en schoonste zwembad dat we hebben gehad in Azië en we zijn er dan ook meteen ingesprongen. Jammer genoeg was de waterpret van korte duur, na een half uurtje begon het te regenen en onweren en zijn we nog even gaan netflixen onder de parasol.

Even later begonnen onze maagjes te rommelen en zijn we van het park afgelopen om een hapje te eten. Toen we net gegeten hadden was het aan het stortregenen en dat terwijl Mirnas slipper weer kapot was gegaan en mijn handdoek nog bij het zwembad lag. De regen leek op die lange regendagen in ons landje en dus besloot ik maar om afscheid te nemen van mijn handdoekje zodat we gelijk een taxi terug konden nemen naar het hostel.

We zijn in het hostel even gaan chille. Het plan was om in de avond nog een drankje te doen op een rooftop bar. Toen we later op zoek gingen naar goedkoop voedsel zodat we nog een drankje konden doen, werden we verleid door een Indisch restaurant. Het was kiezen; rooftop of lekker eten... als feestbeesten hebben we met pijn in ons hart de keuze gemaakt om verstandig te zijn en voor het eten te kiezen. Ook niet heel vervelend hoor 😌.

Na dit eten zijn we nog ff gaan chillen op ons balkon en op tijd in bed gaan liggen, zodat we fris en fruitig zouden zijn voor onze reis morgenvroeg naar Pnom Phenh, Cambodja. Let the new adventure begin✌🏼.