Crazy night

Vietnam, Hanoi

Aangezien het afgelopen nacht een latertje was geworden waren we vandaag pas laat wakker en hebben we overdag eigenlijk niet veel uitgevoerd, behalve natuurlijk gegeten en gerust te hebben✌🏼

De avond is dan ook een stuk boeiender om te vertellen. We hadden bedacht dat het gezellig zou zijn om ergens buiten een drankje te gaan doen. Onderweg zagen we overal mensjes lopen die helium ballonnen verkochten en kregen we het leuke idee om zon ballon te kopen en de helium eruit te zuigen, zodat onze stemmetjes nog schattiger worden dan ze al zijn. Als 2 blije kindjes hadden we een ballon gekocht en liepen we daarmee door Hanoi heen.

Aangezien het niet echt de bedoeling leek om zo in het openbaar te gaan zitten met je flesje drank hadden we bedacht om ergens een plekje te zoeken. We zagen een gebouw met een hek erom heen waarvan de poort open stond. Hier kon je inlopen en zat je op een soort parkeerplaats/was ophang plaats naast een gebouw. Prima plek om even te zitten en een drankje te doen, dachten we!

Na een tijdje daar te zitten vroegen we ons af wat voor plek het toch zou zijn. Er kwamen steeds mannen naar buiten die enkel een broekje aanhadden en kwamen daar hun tanden poetsen. Beetje vreemd, maar goed geen straf. Ineens kwam er een man naar ons toelopen die ons kwam vertellen dat we weg moesten gaan; er zou overal security rondlopen en wij bevonden ons op een plek waar we niet mochten komen. Snel onze spulletjes gepakt en weggelopen dus, terwijl er ondertussen 3 mannen achter ons aan liepen en ons bij de poort helemaal bleven nakijken tot we uit beeld waren. Liepen we dan hoor, 2 schattige meisjes met ballonnen. Adrenaline boost #1.

Vervolgens zijn we naar ons hostel gegaan en hebben daar onder toezicht van de eigenaaresse de helium ballonnen gedaan. Zij had dit nog nooit gezien en heeft het hele gebeuren gefilmd, dus wij hebben weer een mooie herinnering op film staan😊. Adrenaline boost #2.

Omdat we al lekker op gang waren hadden we het plan gemaakt om toch maar even uit te gaan. We hadden de club uitgezocht waar we eerder al waren geweest en waren net voor de drukte binnen. Een drankje besteld en ons tussen de drukte doorgewurmd om achteraan een plekje te vinden. We stonden nog geen 10 minuten daar totdat er iets heftigs gebeurde.

In Viëtnam lijkt het nogal een trend om lachgas ballonnen te "gebruiken" in de club (dus niet de helium ballonnen die wij hadden). In veel clubs en bars hadden we dit al gezien en je kan het zo overal kopen.

Take a ballon, it would be fun they said! Dat dachten 2 jongens die deze ballonnen pakte ook en dit pakte helemaal verkeerd uit. Het ene moment stonden ze blij te "proosten" met de ballonnen, zogen beide lachgas uit de ballon, en BAM, daar ging er een onderuit zo voor onze neus! Terwijl een op de grond KO lag en rare shocken door zijn lichaam kreeg, stond zijn vriend stom te lachen. Gelukkig kwam hij na zo'n 10 seconde bij en stond weer op. Adrenaline boost #3.

We waren hier beide erg van geschrokken en zijn hierna snel weggegaan. Verbaasd van de rare avond die we weer eens hadden gehad zijn we snel naar ons hostel gegaan en gaan slapen, zodat we de volgende dag fit konden genieten van onze laatste dag in Hanoi!

Hahaa jullie maken het wel mee zeg 😂