Struggle dayyy

Maleisië,

Na een goede avond stappen gebeurde vanmorgen natuurlijk het gebruikelijke wanneer ik alcoholische drankjes heb genuttigd; ik werd wakker na 3 uur slapen en mijn lichaam weigerde om nog in slaap te komen. Toch heb ik het kunnen uithouden om nog zo'n anderhalf uur in bedje te vertoeven, mede dankzij Karin die me vergezelde via WhatsApp. Ik besloot om er dan maar uit te gaan, aangezien ik ook samen met een hostelgenootje het plan had gemaakt om vandaag foto's te gaan maken.

Fris en fruitig als ik me voelde, zonder last te hebben van een kater, ben ik me gaan opfrissen. Ik bedacht me dat ik nu wel genoeg ongezonde rommel in mijn lichaam had gestopt en het weer tijd was voor een healthy breakfast. Aangezien ze in het hostel witte boterhammen met jam, chocopasta of pindakaas aanbieden als included breakfast ben ik naar de supermarkt gelopen om mijn eigen ontbijt te scoren. Onderweg merkte ik dat ik wat buikpijn kreeg en kwam ik erachter dat de supermarkt nog niet open was. Ik ben teruggelopen, heb bij de 7eleven een banaan en een Yakult gehaald en weer terug naar het hostel. Jammer genoeg was mijn buikpijn op dat moment alleen maar erger aan het worden en eenmaal aangekomen bij het hostel kostte het me veel moeite om nog rechtop te blijven lopen.

De verdere details zal ik maar besparen, maar na een kort gesprekje met de vakantiedokter besloot ik om de rest van de dag maar even rustig aan te doen. Ik kon verder ook niet veel meer en heb mijn laatste kracht bij elkaar gespaard om in mijn stapelbed te klimmen. Wat ik je wel kan zeggen; ik had liever last gehad van een hele grote kater dan de pijn die ik op dat moment voelde. Alsof ik nog niet genoeg rust had gegund aan mijn lichaam de afgelopen dagen heb ik zowat weer de hele dag in bed door mogen brengen met hier en daar een schoonheidsslaapje. Gelukkig waren mijn hostelgenootjes lief voor me en ook de hostelkeepers kwamen af en toe even langs om te kijken hoe het ging.

Tegen het avondeten ben ik maar weer eens uit bed gekomen. De pijn was gelukkig al een heel eind gezakt en dus was het tijd om te proberen om even wat voedsel te gaan eten, nadat ik enkel een appel en een wortel had gegeten vandaag. Ik ben naar het winkelcentrum gelopen wat erg close is en heb daar wat rijst met kip gegeten. Ik merkte op dat er bij de apotheek aan de overkant ineens een grote rij stond en natuurlijk kon dat maar een ding betekenen; dit had iets te maken met het onderwerp waar de laatste tijd nog veel te weinig over gesproken is; Corona. Wat ik er van mee heb kunnen krijgen is dat de mensen in Maleisië de kans hebben om zich te laten testen op Corona en ik verwacht dus dat de rij daar iets mee te maken zou hebben.

Teruglopend naar het hostel merkte ik dat het erg druk was op straat en er weer genoeg leven in de brouwerij was. Aangezien mijn dag vandaag het tegenovergestelde was ben ik bewust nog even bij een straatoptreden gaan zitten om daar te luisteren naar muziek waar ik geen snars van snapte; maar hoe dan ook was dit alsnog het hoogtepunt van mijn dag. Later heb ik me nog even aangesloten bij mijn hostelgenootjes die zaten te kaarten. Tot mijn grote verbazing zag ik ineens een kakkerlak lopen in het restaurant van ons hostel en natuurlijk ging dit niet onopgemerkt aan mij en mijn hostelgenootjes voorbij. Dit was de eerste kakkerlak die ik had gezien in Maleisië en het hostel waar ik verblijf is echt mega schoon, dus naïef als ik ben was ik nogal in shock dat ze hier toch ook blijken te zitten.

Gelukkig mocht dat de pret van mijn moeheid niet drukken en dus ben ik even later maar weer mijn veilige bedje gaan opzoeken om verder te gaan met mijn schoonheidsslaapjes. Het plan is om morgen eens echt iets te gaan zien van Kuala Lumpur en dus als ik me beter voel zal er in de next blog wat meer actie zitten :).

Oooooo wat ‘n pech, hoop dat t gauw beter gaat met je. 😘

Tantetje 2020-03-15 20:17:22

Even zat het je niet mee. Wrsl. het eten of het warme weer. Enfin, het zal na 1 dag of wat wel weer beter gaan. Niet fijn. Geniet van je avontuur in alle opzichten. Ik doe het ik ieder geval als ik jouw verhalen lees. Liefs, 🥰