Private beach✌🏼

Thailand, Ao Nang

Deze ochtend bleek het maar weer wat voor positieve effecten alcohol op je leven kan hebben. Terwijl we een hostel hadden midden tussen de clubs waarbij je zowat uit je bed wordt gebounced door alle soorten muziek door elkaar, hebben we toch goed kunnen slapen.

We zijn, in onze termen, op tijd uit bed gegaan en zijn op zoek gegaan naar een ontbijtje. Na even zoeken kwamen we uit bij een tentje waar ze ciabatta verkochten en dus waren wij meteen verkocht. Met een leuk uitzicht hebben we genoten van ons ontbijtje en hebben vervolgens onze scoot gepakt.

Het plan was om een mooie beach op te zoeken met het liefst zo min mogelijk mensen. Natuurlijk is Ao Nang ook gewoon toeristisch maar toch waren we er na even zoeken in geslaagd om een geschikte beach te vinden. Het was er prachtig waarbij niet alleen maar een lang strand was maar meer strandjes aan elkaar, waardoor je soms aan 2 kanten van het strand de zee kon zien. Ook waren natuurlijk de kalksteenrotsen weer aanwezig en wat eilandjes in de verte, die zorgden voor een prachtig mooi uitzicht.

Genietend van dit moment hebben we wat liggen zonnen en gezwommen in de zee. Na een tijdje waren we uitgedroogd en zijn we een smoothie gaan halen bij een tentje verderop. Heel gezond dus en aangezien we onszelf in balans willen houden zijn we vervolgens maar op de ongezonde toer gegaan en hebben we een Nutella banana pancake gehaald. De kleine dingen die ik zeker nog ga missen in Nederland..

Moe van het niks doen zijn we vervolgens naar ons hostel gereden en hebben wat gechillt en ons weer schoon van zand en zout gemaakt. We hadden 2 coupons gekregen om een gratis kebabspies te halen de rooftopbar van het hostel en natuurlijk zijn we deze dan ook gaan halen. Onder het genot van de sunset hebben we deze op gesmikkeld en zijn we naar het centrum gelopen.

De kebabs bleken niet genoeg te zijn en dus hebben we de 7eleven nog even gesponsord en daar een overheerlijke pasta gekocht voor n eurie. Vervolgens hebben we de bus geboekt voor morgen naar Khao Sok National park, waar we onszelf weer eens gaan uitputten en een trekking door de jungle willen doen.

We zijn nog even wat winkeltjes gaan bekijken en ik heb me weer laten verleiden door mijn shoppingsdrang en wat enkelbandjes gekocht. Mirna heeft eindelijk een nieuwe tas gekocht, iets wat ze al de hele reis aan het plannen was zodat ze haar oude kon weggooien, en was dus ook tevreden met het shoppingsresultaat van vanavond.

Toen we eigenlijk naar het hostel wilden gaan kwamen we langs een barretje waar een jongen onze aandacht trok met zijn live music. Hier hebben we dus maar weer moeten geloven aan de alcohol, al hielden we het netjes bij 1 cocktail. Later zijn we teruggelopen naar ons hostel, hebben onze spulletjes weer bij elkaar geraapt voor de volgende dag en zijn op tijd gaan slapen!