Boattour Koh Phi Phi🙏🏻

Thailand, Koh Phi Phi

Enigszins toch nog altijd getraumatiseerd door de bedbugs die we al 2 keer hebben mogen ontvangen in onze bedje deze reis heb ik afgelopen nacht slecht geslapen. Alhoewel het een schone kamer is en ze zichzelf een resort noemen, toch is het mijn mind die toch nog gaat lopen spelen met mij wanneer we weer een nieuw bed hebben. Gelukkig hebben we onze geliefde vriendjes vannacht niet aangetroffen in bed en weet ik dus dat ik aankomende nacht zeker goed zal gaan slapen!

Mijn moeheid was al snel weer weg door de adrenaline die ik kreeg bij het opstaan en de gedachten van wat er vandaag op de planning stond: een boottour rondom Koh Phi Phi waarover eigenlijk alleen maar goede verhalen worden verteld. We hebben ons klaar gemaakt en zijn naar de 7eleven bij de pier gelopen waar Mr. Chet, onze gids van vandaag, ons kwam ophalen. Onderweg hebben we nog snel een baguette weten te scoren en deze meegenomen.

We stonden nog geen minuut voor de 7eleven en Mr. Chet kwam ons al halen. Samen met twee stelletjes en twee andere meisjes vertrokken we tien minuten later met de longtailboot naar de eerste stop: Pileh Lagoon.

De tocht naar de Lagoon was al waanzinnig mooi met helder blauw water en mooie kalksteenrotsen die uit het water kwamen. Mr. Chet voelde zich dan ook zo vrij om van alles en iedereen constant foto's te maken en pakte gerust je telefoon uit je handen om daarmee nog een aantal foto's te maken, zoals een echte Aziaat dat doet.

Enkele fotoshoots en uitleg over de omgeving later kwamen we aan bij het Pileh Lagoon. Het was een prachtig blauw water de kalkstenen rotsen en leek op een meer doordat deze rotsen er zo omheen stonden. We waren vroeger dan andere toeristen en daarom waren we hier met slechts een andere boot met een paar toeristen, dus we hadden het meer echt bijna voor onszelf. Ook hier werd ons weer opgedragen om foto's te maken en veranderde Mr. Chet van gids naar fotograaf. We hebben vervolgens nog van het uitzicht genoten en gezwommen in dit heldere water met prachtige omgeving en zijn naar de volgende bestemming gegaan: het beroemde Maya Bay.

Natuurlijk gaan wij waar bekende sterren ook gaan, aangezien we VIP's zijn. Maya Bay is bekend omdat hier de film "The Beach" is opgenomen met als hoofdrolspeler Leonardo DiCaprio. Hierdoor is het weliswaar zwaar toeristisch, maar toch blijft het een prachtige baai met ook weer helder blauw water, een wit zandstrand en mooie kalkstenen rotsen. Bovendien was er ook nog een stukje jungle te vinden op het strand waar je nog een wandeling door kon maken. Roken was verboden op Maya Bay, maar ze hadden wel bedacht om een smokingsarea te maken midden in dit stukje jungle. Beetje vreemd wel, maar voor ons natuurlijk alleen maar fijn hihi!

Inmiddels stroomde het mooie Maya Bay vol met toeristen en zijn wij verder gegaan naar Lohsamah Beach. Een klein strandje ook weer tussen kalkstenen rotsen waar wij helemaal alleen waren met ons groepje. Het was weer foto time en we hebben hier verder nog even gechilld en van het uitzicht genoten.

Vervolgens zijn we naar de Viking Cave gegaan waar we voor zijn gaan snorkelen. Dit was zeker mijn hoogtepunt van de dag. Ik heb in mijn leven 2 voorgaande keren gesnorkeld en beide keren vond ik het tegenvallen, maar vandaag heeft al mijn verwachtingen over snorkelen overtroffen. Onze voetjes veranderden in vinnen met de flippers die we kregen, onze ogen en neus zaten bedrukt onder de snorkelbril en we kregen een lekker zout mondstukje in ons mond met daaraan een buis die, als je niet oplet, er voor kan zorgen dat je een grote slok zeewater in je longen krijgt. Althans, ik ben nooit zo handig met die snorkel buizen en krijg het op de een of andere manier altijd voor elkaar dat er water naar binnen komt zonder dat de bovenkant van de buis onder water zit.

We sprongen het water in en al meteen zagen we tientallen vissen om ons heen zwemmen. Allerlei kleuren en maten vissen die echt prachtig waren om te zien maar mij in het begin nog een beetje bang maakte omdat ze gewoon naar je toe kwamen zwemmen. Eenmaal gewend was niemand meer weg te slaan uit het water en we hebben ons allemaal een hele poos vermaakt met het bekijken van de mooiste onderwaterwereld die ik ooit had gezien.

De broer van Mr. Chet had de rol als fotograaf overgenomen en zwom rond om van iedereen wat actieshots te maken en de onderwaterwereld te fotograferen. Zelf heb ik ook constant met mijn camera rondgezwommen zodat ik vast kon leggen wat er allemaal te zien was en mijn medemens hier ook van kan genieten. Ik denk ook aan jullie hoor, thuisblijvers, zodat jullie je ook een beetje in Azië kunnen wanen.

Na ons een poos te hebben vermaakt zijn we vervolgens weer op de boot gegaan en naar een strandje gevaren waar we een lunch hebben gegeten. Ook hier waren we weer alleen en daar zit je dan, te genieten van een van de mooiste uitzichten die je hebt gehad met een van de beste dingen die er bestaan: eten en drinken🙏🏻. Ook leuk als je vriendin je dan nog even videobelt en laat zien wat voor een shitweer het is op de Duitse snelwegen, terwijl jij kan laten zien dat je op een paradijsje aan het chillen bent. Het leven kan zo oneerlijk zijn soms he..

We hebben nog even liggen uitbuiken en zijn vervolgens naar monkey Island gevaren. Iets wat voor mij zeker niet hoefde, maar ach er zijn nog altijd mensen die denken dat het leuk is dat die brutale aapjes alles van je proberen af te pakken. Ik heb me ondertussen laten verleiden door de oermens in me en ben een stukje gaan zwemmen om een plasje gaan plegen in het water. Best lastig nog wel als het water zo blauw is, je wil toch niet dat mensen zien dat het ineens kleurt tot groen water waar jij zwemt..

Na deze mooie Phi Phi tour, wat zeker een van de hoogtepunten is van deze hele reis door Zuid Oost Azië, heeft Mr. Chet ons weer bij de pier afgezet en zijn we terug gelopen naar ons hotel. Het plan was eigenlijk om vanmiddag nog naar de beach te gaan, maar niet veel later werd het bewolkt en begon het te stortregenen. Wij zaten ondertussen lekker veilig onder de dekens te kijken naar de regen en beseften ons hoeveel geluk we hadden gehad met het mooie weer dat we vandaag hadden gehad tijdens de tour.

We hebben de rest van de middag wat gechilld op de kamer en zijn vervolgens naar het centrum te gaan om een hapje te eten en een volgende bestemming uit te kiezen. Na lang nadenken over wat we wilden (toeristisch of niet, welke richting we op moesten etc) kwamen we uit op Ao Nang, een plek die toeristisch is maar je ook nog kunt rondtouren op de scooter en een ongerept strand kunt uitzoeken waar je bijna alleen op kan liggen.

We hebben de boot geboekt nadat we natuurlijk weer alle bookingsoffices zijn afgegaan en prijzen hebben vergeleken. Waar we boekten bleek een Thaise vrouw te zijn die 12 jaar in Aalsmeer had gewoond en gewerkt, maar terug moest naar Thailand om voor haar ouders te zorgen. Ze kon goed Nederlands spreken en vertelden ons dat ze nog wel graag terug zou gaan naar Nederland en ook nog wat zaken af moest handelen met natuurlijk de ergste zuigers van ons kikkerlandje: de belastingdienst. Moge God met haar zijn en de Nederlandse Belastingdienst deze vrouw met rust laten🙏🏻.

Het plan was om vanavond eigenlijk nog op stap te gaan maar de ouderdom sloeg weer eens toe en mijn doorzettingsvermogen bleek sterk afgezwakt te zijn, deze keer was ik het die zei geen zin te hebben om uit te gaan en te moe was. Ik mag toch hopen dat deze rare fratsen van mij zich niet gaan voortzetten in Nederland..

We zijn lekker nog wat Netflix gaan kijken en op tijd gaan slapen na een van de mooiste dagen van deze hele reis! Op naar de next bestemming: Ao Nang!

Weer gezellig om te lezen. Vol humor. Gr.