Don Det chillin vibes

Laos, Champasak Province

Vandaag hadden we geen wekker gezet zodat we goed uitgerust wakker konden worden zonder gewekt te worden. Ik had verrassend goed geslapen in onze primitieve hut, na mijn getraumatiseerde gedachten over bedbugs aan de kant te hebben gezet. Mirna daarentegen heeft minder goed kunnen slapen en dus hadden we alvast een goed excuus voor een eventueel powernapje later deze dag😊.

We zijn wat gaan ontbijten en zijn vervolgens gaan kijken wat we vandaag zouden kunnen gaan doen op het eiland. De touroperators op het eiland bieden verschillende dingen aan: een boattrip waarbij je de sunset kan zien, een middagje vissen of een kajackingtour te doen waarbij je watervallen bezoekt en een kans hebt om de Irrawaddy dolfijnen te spotten.

De watervallen en dolfijnen leken ons wel mooi om te zien, enkel het kajakken stond mij niet zo aan. Wie heeft er nou zin om spierballen te gaan kweken terwijl je op vakantie bent..😝. Aangezien de tours best prijzig waren hebben we besloten om de hersenen maar eens te kraken en er goed over na te denken. Op het internet lazen we dat je ook op de fiets naar de watervallen zou kunnen, wat natuurlijk een stuk cheaper is dan wanneer je een tour boekt. Lastige keuze toch wel, gaan we voor cheap zoals een echte backpacker maar moeten we wel 1,5 uur fietsen, of gaan we voor duur en gaan we de hele dat kajakken.. klinkt beide erg vermoeiend😌.

Aangezien ook het nadenken hierover vermoeiend werd hebben we het maar even aan de kant gezet en zijn we een stukje gaan lopen over het eiland. We kwamen uit bij de sunset kant van het eiland waarbij je een mooi uitzicht hebt over de Mekong River met bergen op de achtergrond. Om van dit uitzicht te genieten zijn we even op een verlaten houten "gebouw" gaan zitten en hebben een sigaretje gerookt.

Het werd alweer erg warm en we zijn even later terug gelopen naar onze kamer waar we ons verdiende powernapje zijn gaan innen. Is toch wel vermoeiend, al dat nadenken over sporten en een wandelingetje maken over het eiland. Ik ben lekker in de hangmat gaan liggen en heb een klein uurtje kunnen slapen, terwijl Mirna even heeft gelezen op bed en ook in slaap is gevallen.

Na het dutje zijn we ook maar eens gaan uitvogelen hoe we onze reis door Laos willen voortzetten en hoe we vanuit Laos naar zuid Thailand willen gaan reizen, onze allerlaatste bestemming alweer van deze veel te kort durende reis😌. Wat zal het weer wennen zijn om terug te zijn in ons kikkerlandje, waar het de ene dag koud is en de andere dag warm en we niet meer 3x per dag uit eten gaan en moeten werken.. een beetje spoiled zijn we wel!

De rest van onze middag hebben rustig doorgebracht waarbij we nog even zijn gaan lunchen bij de sunsetkant van het eiland. Het lezen van het menu bleek ook alweer een vermoeiende workout te zijn voor de buikspieren, door de welbekende spellingsfouten die er gemaakt worden op de menukaart: waar het in Myanmar nog "Spaghetti Botognaise" was, heet het in Laos blijkbaar "Spaghetti Bolonjeese"😄.

We zijn nog even blijven chille bij het restaurant na een hapje gegeten te hebben en zijn vervolgens weer terug gegaan naar onze kamer. Daar bedachten we dat het toch wel nice zou zijn om de Kajackingtour te doen, zodat we een kans hadden om de dolfijnen te spotten. Dadelijk komen we nog als bodybuilders terug joh, na het trainen van die buikspieren en armspieren.

We hadden de tour geboekt, zijn een hapje gaan eten en kwamen de Finse jongen tegen die ons gisteren had uitgenodigd voor het kikkers vangen. Ook vanavond was het plan om kikkers te gaan vangen en dus zijn wij weer naar de kamer gegaan om onze slippers en spullen te dumpen en klaar te maken voor het kikkers vangen.

Op blote voetjes door de modder zijn we naar het nog niet geopende restaurant gelopen van een Egyptische man, vriend van de Finse, die vroeg om onze hulp bij het decoreren van zijn restaurant. En zo hebben we onze time gespend door het adviseren van waar de man zijn afschuwelijke led-verlichtingsstrips zou moeten hangen en hem tips gegeven over het maken van de Nederlandse Kapsalon. Het kikkers vangen kwam er uiteindelijk niet meer van maar we hadden een erg gezellige avond gehad.

We zijn alweer braaf op tijd terug gegaan naar onze kamer zodat we beide nog even konden douchen en op tijd konden slapen voor de lange vermoeiende dag van morgen. Toen Mirna de douche in wilde stappen deed ze de meest enge ontdekking: een MEGA spin had besloten om van onze badkamer zijn woning te maken😭. Als held op sokken ben ik snel iemand gaan halen om de spin weg te halen. Een meisje van het hostel heeft de spin doodgeslagen met een bezem en vervolgens rustig opgepakt en in de prullenbak gedaan: respect!!😱

Met enige angst (van mij dan) hebben we nog snel een koude douche genomen. Deze bleek nogal te stinken naar een of andere strontgeur en dus hebben we het sproeiertje waar de Aziaten hun kont normaal mee schoonspuiten gebruikt om te douchen, aangezien dit water veel schoner leek en niet stonk. Vervolgens zijn we snel gaan slapen, zodat onze lichaampjes goed uitgerust zouden zijn voor morgen!