See ya next time, Chiang Mai!

Thailand, Chiang mai

Voor de derde dag op rij zijn we vandaag op tijd opgestaan, zodat we onze laatste dag in Chiang Mai goed konden benutten.

Ik had zin om nog even naar de bergen van Chiang Mai te rijden en dus zo gezegd zo gedaan: na een ontbijtje lekker even getourd en naar Huay Kaew Waterfall gereden. Jammer genoeg lag de waterval bijna helemaal droog, maar toch was het alsnog fijn om even lekker rust te vinden in de natuur. Ook had ik voor het eerst een wilde slang gezien, die zo even voorbij kwam sissen op de rotsen. Gelukkig van een afstandje, anders denk ik dat ik een lawine had veroorzaakt met mijn gegil 😁.

Na even de rust te hebben gepakt zijn we naar het busstation gereden. Aangezien we geen tickets hadden ontvangen leek het ons verstandig, jaja dat kunnen wij wel zijn, om ons beter voor te bereiden en op het busstation alvast te vragen hoe we dit moesten doen. Na even zoeken hadden we een loket gevonden van de zogenaamde Greenbus lijn en hebben ze het kaartje aan de hand van onze referentiecode geprint. Dit was alvast gefixt!

Belangrijk was dat we vandaag ook nog een wasje zouden draaien, zodat we met een backpack (veel te vol) met schone kleding naar Myanmar kunnen reizen. En dus hebben we de tour voortgezet, even thuis de was ophalen en op straat in een wasmachine doen. De wasmachine deed er een uur over en dus zijn wij ondertussen verder gegaan met voorbereiden treffen voor Myanmar: enkele zelfverzorgings artikelen ingeslagen bij de Big C Market. Vervolgens zijn we ons wasje gaan halen, ophangen en hebben we een maaltijdje gegeten.

Na al dit harde werken waren we van mening dat het tijd was om te ontspannen. Ik ben de scoot terug gaan brengen terwijl Mirna alvast naar het zwembad liep waar we maandag ook waren geweest. Nu maar hopen dat het ons zou lukken om nog één keer binnen te komen bij het zwembad. Gelukkig was ons snode plannetje weer geslaagd en hebben we lekker nog ons laatste middagje genoten aan het zwembad.

Hierna zijn we gaan douchen en mijn plan was eigenlijk om naar de kapper te gaan. Echter staat dit plan al 2 weken op de planning en stel ik t alsmaar uit, dus ik vond dat een dagje langer geen kwaad kon en besloot om het morgen te doen in Mae Sot, aangezien daar toch geen drol te beleven is. 😁

Op het internet hadden we gelezen dat het slim zou zijn om Amerikaanse Dollars mee te nemen naar Myanmar, aangezien je niet altijd de mogelijkheid hebt om te pinnen. Het slimste zou zijn om een zo groot mogelijk dollarbiljet te scoren, omdat je hier het meeste Kyat voor zou krijgen (de naam van het geld in Myanmar). Ook hoorden we dat de bevolking soms nog wat huiverig is voor de dollar en je dus het beste een ongekreukeld en niet gescheurd biljet zou moeten hebben.

We zijn op pad gegaan naar een winkeltje waar ze geld wisselden en hadden gelukkig al snel genoeg een winkeltje gevonden met een voordelige wisselkoers. We hadden bedacht om de dollarbiljetten in een schoongemaakt spaghetti bakje van de 7eleven te bewaren, zodat deze niet zou verfrommelen. Het leuke was dat deze spaghetti maar liefst 75 baht kost (zon dikke 2 euro en ongeveer 1/4 van wat we nog hadden in baht) en we niet veel geld meer hadden om te besteden. Later bleek dat er helemaal geen deksel op het bakje zat, dus vette pech en toch nog meer geld moeten verspillen aan overbodig eten dat wel in een bakje met deksel zat waar de biljetten in passen. Wat is het toch zo fijn dat alles altijd van een leien dakje gaat hier😁.

Na dit avontuurtje zijn we onze was maar eens gaan vouwen en de backpacks weer gaan inruimen. Dit blijkt trouwens steeds moeilijker te worden, zonder veel nieuwe dingen te kopen lijkt de backpack toch steeds voller te raken en bijna niet meer dicht te willen gaan..

Later zijn we nog even afscheid gaan nemen van Num en Funky puppy😍, welke ons tweede verblijf in Chiang Mai zeker positief hebben beïnvloed. Num thnx for the tattoo and your company, take care of Funky and we'll see you someday somewhere! 😊

Goed voorbereid als we ons voelen zijn we op tijd op bed gaan liggen en gaan we op tijd slapen; morgen om 06.30 de wekker om te vertrekken naar Mae Sot!

Weer mooi verslag en mooie foto, liefs voor jou en mirna