Verrassende treinreis naar Chiang Mai

Thailand, Tambon Nong Pling

Na enkele uurtjes slaap vanmorgen om 10 uur opgestaan om treinkaartjes naar Chiang Mai te fixen. Daar kregen we te horen dat de nachttrein al vol was en dus hebben we ervoor gekozen om de trein van 13.45 te nemen, om rond 4.00 aan te komen in Chiang Mai. Nog even een klein dutje gedaan en ons hotel verlaten. Nogmaals moeten zoeken naar het briefje wat je steeds krijgt waarop staat dat je borg betaald hebt, maar deze al gauw gevonden in mijn paspoort, we beginnen te leren!!

Na het uitchecken zijn we naar het hostel gelopen om onze treinkaartjes op te halen en hebben daar nog wat gegeten, bij de 7elevem nog wat eten en drinken ingeslagen voor de reis om vervolgens de taxi naar het treinstation te pakken.

Bij binnenkomst in de trein was het even wennen, erg warm en we dachten dat we bedden hadden maar dit waren nog stoelen. Later werd ons gezegd dat ze deze later zouden omtoveren tot een bedje.

In de trein hebben we onze ogen uitgekeken: we kwamen langs allerlei landschappen en woonwijken/sloppenwijken. Erg mooi om te zien allemaal en we hebben dan ook zeer genoten van de diversiteit van dit land die we zagen tijdens de reis. Wat me erg opviel was de diversiteit in de treinstations waar we voorbij kwamen: in de "gewone"/rijkere buurten was er gewoon een treinstation zoals wij die kennen, in de sloppenwijken lag er enkel een verhoging met wat houten planken erop dat als station dienden.

Het ingeslagen eten en drinken bleef overbodig, aangezien ze in de trein constant langs kwamen met eten en drinken wat je kon kopen. Zo hebben we soort pandanpannenkoekjes gekocht met soort suikerspin erin en een maaltijdje met rijst en kip voor slechts 50 cent.

Na een tijdje voelde ik dat mijn nicotine gehalte te laag begon te worden en heb ik gevraagd of je ergens kon roken. En natuurlijk kon dit: in een deuropening die gewoon open was tijdens het rijden hebben we zitten roken, gewoon omdat het kan.😄

Nadat ons bedje is opgemaakt zijn we lekker gaan liggen en hebben we beide verrassend goed kunnen slapen in de trein. Weliswaar met een paar kleine vliegbeestjes in ons bed, maar hier zullen we maar aan moeten gaan wennen I guess..

Rond 5uur zijn we aangekomen in Chiang Mai waar we een taxi hebben gepakt naar het hotel dat we hebben geboekt. Hier onze backpacks even gedumpt en enkele uurtjes in de vroege morgen door Chiang Mai geslenterd. Uiteindelijk zitten we nu weer bij het hotel en mogen we eerder inchecken, dus zo nog even een klein dutje doen en dan op zoek naar een zwembad zodat we met onze luie kont de hele dag kunnen gaan zonnen ☀️! GOOD LIFEEE🙌🏼

Hallo nichtjes gaat goed hë, leuk om jullie te volgen , hou dat vol Mooie foto's ook, prachtig , wat n indruk doen jullie op kus uit regen nederland

tantetje 2017-03-07 10:12:24

Welke trein hebben jullie gehad? Oud of nieuw? Ik ben namelijk ook een roker die niet zonder kan