Thingyan day 3

Myanmar, New Bagan

Na lekker te hebben geslapen zijn we vandaag begonnen met een noodle ontbijtje op de kamer. Daarna hebben we onze tasjes weer waterdicht ingepakt en zijn we richting het zwembad gelopen. Onderweg kwamen we een vrouw tegen die met alle gemak een airco op haar hoofd droeg, alsof het normaal is! (Al wel vaker gezien hier, dus het zal best normaal zijn..)

Goed voorbereid voor het waterfestival zijn we, met een fles rum en wat flesjes cola, aan het zwembad gaan zitten. Na een frisse duik was het tijd om maar weer eens een drankje te pakken. Aangezien het toch al na het middag uur was en we ons natuurlijk aan willen passen aan de lokals vonden we dat dit wel weer zou moeten kunnen.

De fles rum ging sneller leeg dan verwacht en omdat we stiekem al best dronken bij het zwembad zaten leek het ons slimmer om naar het restaurant te gaan waar we gisteren met de lokals een feestje hadden gevierd. Daar aangekomen voelden we ons weer helemaal op onze plek; tussen de gekke mensen die lekker genoten van het waterfestival met een drankje en een dansje.

Ze boden een soort drapje aan met daarin gekke bolletjes, een lekkernij uit Myanmar volgens hen. Na een paar hapjes te hebben genomen, uit beleefdheid, heb ik het drapje maar laten staan Hihi.

Het leek een leuke dag te worden aangezien iedereen de goede stemming erin had zitten. Maar toen gebeurde het, ineens viel de jongen die naast mij zit bewusteloos neer op mijn schoot. Eerst dacht ik nog dat het een grapje zou zijn en zat ik stom te lachen, maar na een halve minuut werd het duidelijk dat het geen grap was.

Gek genoeg stond niemand er van te kijken en terwijl ik al met mijn stresshoofd zat te bedenken wat er allemaal wel niet aan de hand kon zijn stond de rest gewoon nog te feesten. De jongen was totaal buiten bewustzijn en reageerde nergens meer op.

Na een uur hadden zijn vrienden bedacht dat ze er toch maar iets mee moesten en hebben geprobeerd hem wakker te krijgen. Dit lukte niet, wat er ook gedaan werd en uiteindelijk namen ze hem mee (gewoon achter op de scooter tussen de bestuurder en iemand anders in, yeah right..). Daar ging hij dan: wij hadden van alles geprobeerd om iets te doen, meneer had over mijn schoenen gekotst en een uur op mijn schoot gelegen, en nu was hij ineens weg. We konden alleen nog maar hopen dat het goed met hem zou gaan.

Hierdoor was het feestje ingekakt, blijkbaar had het dus toch wel effect, en zijn de meeste mensen vertrokken. Ook wij dachten dat het wel eens slim zou zijn om terug naar het hotel te gaan en ons op te frissen, zodat we in de avond nog even weg konden gaan.

Aangekomen bij het hotel verliep t allemaal niet zo soepeltjes meer. De hersentjes waren denk ik teveel aangetast door de alcohol, Hihi Oops, en na ons toch maar te hebben klaargemaakt zijn we nog even naar het centrum gelopen. Hier bleek al snel dat er niet veel meer te doen was en uiteindelijk zijn we terug gelopen naar het hotel.

We hadden verder niks meer van de jongen gehoord en waren bezorgd, maar we wisten dat we nu toch niks konden doen en gewoon af zouden moeten wachten. Het plan was dat we om 00.00 mijn verjaardag zouden inluiden, maar dit hebben we niet meer gered en zijn gaan slapen. Als troost heb ik met mezelf nog maar een verjaardagscakeje op bed gegeten tetwijl Mirna al naar dromenlandje was vertrokken. Op naar de volgende dag!