Shopping, sleeping and partying💃🏼

Vietnam, Thành phố Hội An

De ochtend van vandaag bevestigde mij weer hoe zwaar we het wel niet hebben in dit backpackleven. Na slechts 8,5 uur slaap zijn we opgestaan met dikke ogen en hebben we moeizaam ons ontbijtje gegeten.

Terwijl de oogjes nog de hele tijd de neiging hadden om dicht te vallen, moesten we ook nog eens onze spullen naar een andere kamer brengen. Het werd ons wat te druk in de eerste kamer met al onze kamergenootjes (lees: muggen en kakkerlakken). Gelukkig stond daar een schoon lief bed te wachten om me op te vangen en heeft me nog een paar uurtjes rust weten te geven.

Na deze vermoeiende ochtend hebben we onszelf gedegradeerd tot het huren van een fietsje om de kledingmaaktour te beginnen. Met een ijskoffie nog wat energie naar binnen gewerkt en op naar de tailors!

Met Mirna's urenlange ervaring en intensief speurwerk zijn we als Ernst en Bobbie op avontuur gegaan en is het laten maken van kleding tot een goed eind gekomen. We zijn begonnen bij een tailor die goed aangeschreven stond op TripAdvisor. Hier hadden we eigenlijk beide al een best goed gevoel; Mirna wilde een winterjas laten maken en ik een jurkje. Mirna wist al precies wat ze wilde en is met een verkoopster gaan zitten om dit te bespreken. Ik daarentegen had me totaal niet voorbereid en werd al enthousiast bij een van de eerste jurkjes die ze me lieten zien op een iPad.

Na wat onderhandeld te hebben zijn we met deze kennis door gegaan naar een andere tailor, om daar te kijken hoe duur het zou zijn en wat ze kunnen. Bij de tweede tailor hadden we beide al snel een minder goed gevoel en hadden ze ook niet de gewilde kleur stof.

We hebben onszelf daarna maar getrakteerd op een lunch, best vermoeiend hoor om na zoveel rusten in 35 graden te gaan shoppen waarbij je je hersenen moet gebruiken😌.

Vervolgens zijn we naar de derde tailor gegaan en ook daar bleken ze niet aan onze eisen te kunnen voldoen, belachelijk toch! Zo was de keuze onverwachts na een paar uur al gemaakt; we gaan iets laten maken bij de eerste tailor waar we waren geweest.

Vanaf daar ging het gelukkig allemaal snel; de designs waren al getekend en moesten alleen nog wat aangepast worden op onze wensen. De stoffen werden nogmaals laten zien en uitgekozen. Vervolgens kreeg je een meetlint overal tegen je lichaam aangeplakt en daar schrok ik toch wel even; de omtrek van mijn "low hip" aka fat ass kwam uit op 105 cm😱, dat is potverdorie een heulee meter!

Maar goed, klaar was Kees. Binnen een half uurtje stonden we alweer buiten en waren we erg benieuwd hoe onze jas en jurk er uit zouden gaan zien. Vermoeid zijn we op ons fietsje terug naar onze homestay gegaan en hebben we, net als Bassie (&Adriaan), de binnenkant van onze oogjes maar eens bekeken.

Rond half 8 zijn we een hapje gaan eten in de stad. We wilden eigenlijk naar een restaurantje gaan die we eerder hadden gezien maar deze bleek dicht te zijn. We zijn uiteindelijk naar een Italiaan gegaan en hebben een goede bodem gelegd voor vanavond. Daarna zijn we een flesje drank gaan halen en terug gegaan naar de homestay om ons ready te maken voor een ouderwets avondje uit op zaterdagavond😊.

Lekker op de kamer gechilld en onze eigen rooftop met wat drankjes en vervolgens dansjes gedaan in een bar in het centrum. Vroeg in de ochtend zijn we terug gefietst naar onze homestay, waarbij mapps probeerde om ons te vermoorden. We werden door smalle steegjes gestuurd waar overal honden stonden te blaffen en te grommen als we voorbij fietsen.

Eenmaal veilig thuis aangekomen heb ik, aangezien het toch al bijna zover was, nog lekker de sunrise zitten bekijken met een sigaartje op de rooftop. Mirna had zichzelf ondertussen toegegeven aan haar Netflix verslaving en zo werd het dus 6uur voordat we eindelijk eens gingen slapen. Op naar morgen, onze nieuwe kleertjes passen😍.