Zoals het ouderlijk gezag altijd zegt: "Het is maar goed dat je kont vastzit😝"

Thailand, Bangkok

Tjoptjoppp; vandaag om 05.45 opgestaan om deel te nemen aan de beroemde Co van Kessel tour. En dit was zeer zeker de moeite waard! Het was een fietsroute door Bangkok gecombineerd met boottochten tussendoor. Door deze tour hebben we niet alleen de drukke straten van Bangkok zoals China Town bezocht, maar ook de rustige gedeeltes waar vrijwel geen toerist te bekennen is buiten de tour om.

Zo hebben we door de kanalen van Bangkok gevaren waar je hele mooie huisjes en tempeltjes aan de waterkant ziet, om vervolgens een stukje verderop te varen door een krottenwijk. Ook hebben we meerdere varanen . De fietstour door de rustigere delen van Bangkok was erg indrukwekkend. We hebben over vele smalle weggetjes gefietst in de hoop dat je niet in het water fietste en door de rustige woonwijken van Bangkok.

Daarnaast ben ik geïnspireerd door het fietsen door het landschap van Bangkok waar vooral groentes verbouwd werden. De gids vertelde hierbij dat de mensen die daar wonen eigenlijk bijna geen geld hebben en vooral goederen tegen goederen ruilen. Deze mensen zijn volgens haar erg gelukkig, lachen de hele dag naar elkaar en leven samen als 1 grote familie: een heel goed voorbeeld voor vele onder ons denk ik! Als ik Nederland ooit echt beu ben ga ik me gewoon aansluiten bij die one big happy family om lekker groentjes te verbouwen en de hele dag te smilen😃.

Verder hebben we een lokale markt bezocht waar een kleine zogenaamde "floating market" was en hebben we geproefd van verschillende lokale lekkernijen. Ook eventjes een tempeltje binnen gelopen en gezegend door een super lieve monnik die ons besprenkelde met water en ons happiness toewenste 😍. De fietstocht werd afgesloten met een maaltijd : Pad Thai met alles erop en eraan! Deze werd verzorgd door een lokal. De gids vertelde hierbij dat ze bij elke tour een andere lokal uitzoeken om een hapje te gaan eten, zodat ze de mensen in Bangkok allemaal aan een beetje werk kunnen helpen. Al met al was deze fietstocht echt een dikke aanrader!

Na de tour hebben we 2 uur in de taxi mogen spenderen om onze vergeten creditcards op te kunnen halen in het vorige hotel. Eenmaal in ontvangst genomen erg opgelucht en ons voorgenomen om de hersenen wat meer te gaan gebruiken 😝.

En het voornemen heeft gefaald(vandaar de titel van vandaag): eenmaal aangekomen bij het volgende hostel kom ik erachter dat ik mijn betaalbewijs kwijt ben voor het hostel, gelukkig was dit snel opgelost en kon ik met behulp van mijn paspoort bewijzen dat ik het hostel al betaald had. Voor evenveel geld als een 2persoonskamer (of soms zelfs meer) hebben we een slaapzaal waar 20 mensen slapen, bewust gekozen voor de ervaring. De bedden zijn prima en het is erg schoon!

In de avond zijn we op stap gegaan met Mirjiam, een meisje dat we hebben leren kennen tijdens de fietstour. Na met z'n 3en een hapje te hebben gegeten zijn we bij de 7eleven een flesje wodka gaan halen en hebben deze buiten voor ons hostel soldaat gemaakt🤓. Tijdens onze chillsessie daar kwam er een hondje bij ons zitten, die achteraf gezien de hele avond daar bij ons heeft gezeten en ons heeft beschermd tegen alles en iedereen. We hebben de hond Sjangel genoemd en zelfs toen we naar Khao San Road liepen om op stap te gaan is Sjangel met ons meegelopen, onze trouwe viervoeter🐶.

We zijn een club binnen gegaan waar ze live muziek hadden en alleen maar Thaise mensen binnen stonden. De Thai bleek het geweldig te vinden dat we daar binnen waren en we moesten dan ook proosten met iedereen die we tegen kwamen. Nog even gedanst met wat Thaise chicks en we zijn na een tijdje naar een tijdje naar buiten gegaan. Op straat hebben we nog een aantal uur rondgelopen en gedanst, op zoek naar insecten om te eten (dit durfden we nu natuurlijk wel na de nodige alcoholische drankjes te hebben genuttigd). Jammer genoeg was dit kraampje al weg en zijn we uiteindelijk in de Mac beland.

Onze eerste echte stapavond in Bangkok was er meteen een voor in de boeken! Bij terugkomst van het hostel zat onze grote vriend trouwens gewoon nog op ons te wachten 🐶!

Wat een avonturen weer en mooie foto's! We genieten enorm van deze verslagen en kijken ernaar uit. Hoop dat er nog velen volgen. 😘😄👍

Floor 2017-03-05 10:07:10

Ziet er geweldig uit, Goed bezig , maar wel koppig blijven gebruiken war , Kus

tantetje 2017-03-05 11:24:18

Ik sluit me aan bij tantetje.😘😘

Jeanne 2017-03-05 12:45:17

Hallo Noortje, Wat ontzettend leuk om jullie te volgen op jullie reis, belevenissen genoeg daar. We genieten van je verslag ga vooral zo door! Nog veel plezier Groetjes Romy en Frits👍😊