Koh Rong Island 😍✌🏼 - mixed feelingsq

Cambodja, Krong Preah Sihanouk

Na een goede nachtrust in de vila zijn we om 7uur opgestaan, zodat we nog een uurtje de tijd hadden om ons klaar te maken en te ontbijten. Om 8 uur zouden we opgehaald worden om naar de haven te rijden voor de boot naar Koh Rong Island.

De vorige avond hadden we de spulletjes al bij elkaar geraapt dus veel hoefden we niet te doen. We zaten op tijd beneden en hadden beide wat fruit met een cakeje besteld. Ik denk dat ze konden ruiken wat ik lekker vind want het cakeje bleek een custard cakeje te zijn, precies wat ik in Nederland ook altijd koop😍.

Na het ontbijtje was er nog genoeg tijd voor een sigaretje, want volgens Aziatische regels is 8 uur niet 8 uur maar kan dat ook makkelijk een half uur tot een uur later zijn. Gelukkig viel het deze keer mee en kwamen ze ons rond half 9 ophalen en werden we naar de haven van Sihanoukville gebracht.

Natuurlijk lag die haven ook in Azië, duh🤷🏼‍♀️, en werd het half 10 in plaats van 9 uur voordat we op de speedferry naar Koh Rong konden stappen.

Het was een tochtje over de zee van ongeveer een uurtje en dus kwamen we rond half 11 aan op het mooie Koh Rong. Meteen was de goede vibe te voelen die er op het eiland hangt; aardige mensen die je graag willen helpen, veel leuke barretjes en restaurantjes en veel backpackers.

Na maar liefst 250 meter lopen waren we gearriveerd bij het hotel wat we hadden geboekt. De recensies die online stonden waren erg verschillend, sommige mensen vonden het een prima verblijf terwijl andere mensen klaagden over bedbugs of schimmel op het bed. Het was op hoop van zegen dan maar en aangezien we toch al een hoop viezigheid hebben meegemaakt tijdens deze maanden durfden we het wel aan.

We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaars, een stel uit Canada. Hij vertelde ons over hoe hij het hotel had opgebouwd en dat er veel westerlingen werken op dit eiland, maar liefst 60% van de tenten is van westerlingen. De mogelijkheden om daar te gaan werken en wonen zijn dus zeker aanwezig, niets mis met een paar jaartjes op een chill partyeiland verblijven waar de stranden hagelwit zijn en het zeewater lichtblauw is. ✌🏼 Elk voordeel heeft zijn nadeel merkten we later op de dag.

Aangezien we nog niet konden inchecken hebben we onze spullen bij het hotel gedropt en zijn we een hapje gaan eten bij een Turks&Engels restaurant. Toen we hier zaten had ik echt even hetzelfde gevoel als in Pai, de old hippie town van Thailand. Iedereen is chill en alles is relaxed. Met het geluid van de golven erbij, een mooi uitzicht en een licht briesje was dit een moment waarvan ik zwaar aan het genieten was❤️. Eerste indruk Koh Rong: perfect! 👌🏻

Na ons hapje eten was het wel zon beetje gedaan met de good vibes. We liepen terug naar ons hotel waar we konden inchecken. Toen we de kamer in kwamen roken we meteen een muffe stink lucht en zagen we schimmel op het plafond. De eigenaar gaf al aan dat door het regenseizoen het soms een beetje lekt en we onze tas dus niet tegen de achterste muur aan moesten zetten. Ach, we hebben we erger meegemaakt dachten we.

We probeerden positief te blijven en dus gooiden we het raam en de deur open om de kamer wat frisse lucht te geven. Ondertussen zaten we op het "balkon met zeezicht", zoals ze dat zo leuk noemden op Agoda terwijl het gewoon een gezamelijk balkon bij je voordeur is waarbij je de zee kan zien als je naar de zijkant kijkt, een sigaretje te roken. Hier kwamen we tot de verschrikkelijke ontdekking dat er sandflies aanwezig waren in Koh Rong en zelfs op ons balkon. Mirna had meteen wat beten en we waren al licht in paniek hierdoor, aangezien we dit in Mui Ne ook hadden meegemaakt en ik vooral helemaal onder zat.

We hadden nog wel zin in een dutje en wilden snel naar binnen gaan waar we veilig zouden zijn. Nu bleek dat de kamer nog steeds gruwelijk stonk en het luchten dus totaal geen zin had. Ook de lakens en het hoeslaken bleken vochtig te zijn en aangezien er ook al een recensie was over bedbugs vertrouwde we er niks meer van. We hebben de lakens en hoeslaken eraf gehaald en voor het eerst onze lakenzak erbij gepakt.

Door de vieze geur die er hing en alle bad feelings van deze kamer durfde ik niet eens meer op het kussen te slapen en dus daar lagen we dan, op het matras zonder hoeslaken in onze polyester lakenzakjes in de vreselijke meurlucht.

Gek genoeg hebben we beide een goed dutje kunnen doen en bij het wakker worden zijn we zo snel mogelijk vertrokken uit de griezelkamer. We hadden besloten om het maar een kans te geven voor een nacht, omdat de eigenaars zo leuk en lief leken en alles behalve de kamer aan het hotel verder super chill was.

We zijn wat gaan rondlopen op het eiland op zoek naar lenzenvloeistof. Ondertussen wisten we dat kokosolie op je huid smeren ervoor zorgt dat je geen sandfly bites krijgt en zijn we dus de prijzen gaan vergelijken van de verschillende supermarktjes voor kokosolie. Na een half uurtje rond te hebben gelopen hadden we de lenzenvloeistof en kokosolie op zak en zijn we nog beschaafd een colaatje gaan drinken op het terras.

Vervolgens zijn we gaan rondkijken op het eiland voor een andere verblijfplaats, omdat we hadden besloten maar 1 nacht te blijven in ons hotel. We kwamen uit bij een guesthouse die kamers aanbood voor de helft van de prijs, ruimer waren en helemaal niet stonken. Ook de eigenaar leek een sympathieke man en dus hadden we afgesproken om morgenvroeg, zo vroeg mogelijk, bij dit guesthouse in te checken.

Daarna zijn we terug gegaan naar de kamer en hebben zo snel mogelijk gedoucht en ons klaar gemaakt. Het plan was om vanavond lekker op tijd te gaan eten en een flesje drank in te slaan. Na het indrinken zouden we een kijkje gaan nemen in het bruisende nachtleven van Koh Rong.

We zijn een hapje gaan eten en hadden een lokale fles whisky gekocht voor een eerlijke prijs, 2 euries. We zijn bij ons hotel gaan zitten en hebben daar zoals gepland in zitten drinken. Omdat een goede bodem leggen belangrijk is voordat je gaat drinken en wij heel verstandige meisjes zijn, bedachten we dat we nog wel iets lekkers tussendoor konden halen.

Zoals ik al zei, het plan was om in te drinken en op stap te gaan. Echter kreeg deze avond een heel ander wending. We zijn op ons balkon gaan zitten met een kleedje en hielden onze eigen whisky cola picknick. Na een tijdje kwam de buurman, een Engelsman van 60, terug van weggeweest en we raakten met hem aan de praat.

Hij vertelde het ene na het andere avontuur van alles wat hij had meegemaakt tijdens zijn reizen. Hij hield van zeilen en reizen en zei al vaak Nederland te hebben bezocht om dit te doen.

We leerden een heleboel over de Nederlandse geschiedenis en topografie waar we niks vanaf wisten, terwijl wij beide toch hele voorbeeldige kinderen waren op de middelbare school die altijd hoge punten haalden voor geschiedenis en aardrijkskunde.

Op een gegeven moment werd het zo beschamend dat een Engelsman ons de geschiedenis van ons land aan het leren waren dat meneer onze kennis ging testen: hij stelde een vraag over de geschiedenis van Nederland en wij mochten antwoorden. Ik weet nou niet zo goed of wij zo dom zijn of hij nou zo'n moeilijke vragen stelde, maar zelfs toen we er een multiple-choice quiz van maakten bakten we er niks van.

Na uren met deze man te hebben gezeten en veel te hebben gelachen was het ineens al half 2 en leek het erop dat wij onze disconight hadden ingeruild voor geschiedenisles van een 60jaar oude Engelsman.

Wat was er toch met ons aan de hand? We hadden verder geen koorts ofzo.. dus het zal wel goed zijn denk ik toch? Nee, het was een super gezellige avond en we hadden er zeker geen spijt van!

We zijn wederom nog een snack gaan eten en zijn vervolgens de stink kamer ingegaan om snel te gaan slapen en morgenvroeg snel uit te checken!

Weer n prachtig verhaal , en........ goed voor nederlandse les, hihi

tantetje 2017-05-29 19:04:33

60 oude man?😠

Jonge vent 2017-05-29 19:20:25

Haha 60 jaar, en dat vind je een oude vent, even pijnlijk zeg voor sommige onder de lezers, tja kleinigheidje blijf je houden

Gerdie 2017-05-29 22:17:37

Hahahaha Nouja voor ons is dat oud ja