Crazy Bangkok

Thailand, Bangkok

Na een goede nachtrust zijn we op tijd opgestaan. Vandaag hadden we een shoppingday op de planning staan, aangezien we toch geen tempels meer hoefden te bezichtigen en er nog genoeg kilo's beschikbaar waren om mee terug te nemen in het vliegtuig naar Keulen.

Voor de verandering waren deze keer de kilo's niet het probleem, alleen de ruimte die ik had wel. Mijn backpack zit na al deze maanden reizen nu toch echt wel tot de nok toe vol, alleen had ik nog zeker 5 kilo over wat ik meer mee mocht nemen het vliegtuig in. Ik had hiervoor allang een oplossing bedacht: een flightbag halen die veel groter is dan de backpack en deze gewoon nog volstoppen met kleding. Beetje zonde om geen gebruik te maken van de kilo's die je mee mag nemen natuurlijk. Mijn shopdoel van vandaag: een flightbag.

Na een ontbijtje bij de 7eleven hebben we de taxi gepakt naar een shoppingmall die werd aangeraden op het internet. De taxi chauffeur zette ons netjes af in de straat en dit bleek een straat te zijn met allerlei verschillende shoppingmalls. Mirna wilde graag wat kleding scoren, ik een flightbag en natuurlijk wilden we ook wat souvenirs scoren voor de thuisblijvers.

Ik was al weer even vergeten dat shoppen echt een sport is, maar na een paar uur rondgeslenterd te hebben zonder resultaat werd mij dit al weer helemaal duidelijk. We hadden ondertussen onze wegen gesplitst, omdat we beide andere dingen nodig hadden. Samen met Hector ben ik eerst op zoek gegaan naar een goede telefoonkabel en deze gelukkig snel gevonden. Voordat ik allerlei rommeltjes en kleding mocht kopen van mezelf wilde ik dus echt eerst die flightbag hebben, zodat ik precies wist hoeveel ruimte ik nog zou hebben.

De flightbag bleek moeilijker dan gedacht, onmogelijk zelfs. Na 3 shoppingmalls te hebben bezocht zat er nog maar een ding op: naar de Decathlon om daar te kijken of ze er een hebben. Ik wilde een taxi aanhouden, maar helaas wilde geen een taxichauffeur rijden op meter door de trafficjam en bleek dit dus een duur grapje te zijn. Ik heb ervoor gekozen om dit dus niet te doen en hoopte een deze dagen nog een flightbag te vinden.

Later in de middag waren we weer met zijn 3en. Niemand was echt geslaagd in kopen wat we zochten, dus was er een goed excuus om nog vaker te gaan shoppen. Voor nu was iedereen weer eens moe en hebben we uiteindelijk een (veel te dure) taxi gepakt terug naar het hostel.

We hebben even gechilld, gedoucht en een hapje gegeten. Vandaag was Hectors laatste avond in Bangkok en dus zijn we dit natuurlijk goed gaan vieren. Na een flesje wodka te hebben gekilled zijn we naar Khao San Road gelopen, de uitgaansstraat van Bangkok.

Het gevoel dat ik had toen we hier weer liepen na al die maanden was alsof ik thuis kwam: we wisten alles nog te zitten en herkende zoveel van de eerste dagen van de reis. We hebben na even zoeken een club uitgezocht en daar de hele avond staan dansen en verstandig water gedronken. Na een leuke crazy avond zijn we naar huis gelopen, waar we alvast afscheid hadden genomen van Hector en niet veel later in slaap zijn gevallen.