Invitation to heaven! 👯

Myanmar, Ngwe Saung

Na 4 uur te hebben geslapen ging de wekker alweer; tijd om op te staan en ons ontbijtje te gaan eten. Gelukkig hadden we de nacht overleefd en is er geen groot eng beest de tent ingekropen. Toch was ik blij dat ik de tent uit was en er niet meer inhoefde, althans dat was de bedoeling.

We hadden bedacht om de volgende nacht in hetzelfde hostel te blijven, maar dan een kamer te boeken. Tijdens het ontbijt kwamen we erachter dat de kamers vol zaten en aangezien het afgelopen nacht niet meer zo erg bleek te zijn, besloten we de uitdaging nog een nacht aan te gaan en in de tent te gaan slapen. Wel hadden we al bedacht dat het dan belangrijk was dat we voor zonsondergang zouden gaan douchen, aangezien er dan nog geen kakkerlakken etc tevoorschijn komen.

Na het ontbijtje voelde we ons beide erg brakjes. Hoe zou dat nou toch komen he.. even later zijn we richting de mainstreet gelopen en zijn we bij een restaurantje gaan zitten. We dachten nog even een lichte maaltijd te nuttigen, zodat we ons wat beter zouden voelen en wat fitter naar het strand zouden kunnen gaan. Een soepje, lekker licht verteerbaar en zo kregen we wat vocht en zout binnen. Het soepje bleek echter een grote soepschaal te zijn. Genoeg dus om onze kater mee weg te eten..

Na deze trog soep zijn we naar het strand gegaan en hebben we onze beste beentjes voortgezet om wat kleur te krijgen. Aangezien je op het strand sneller kan verbranden heb zelfs ik me eens ingesmeerd met zonnebrandcreme in plaats van olie. Lekker in de zon gelegen en met de golven gespeeld.

Later in de middag begon de honger weer toe te slaan en zijn we op zoek gegaan naar pizza. Heel de straat doorgelopen en nergens pizza te bekennen, dus bedachten we dat ander fastfood ook wel goed voor ons zou zijn. Uiteindelijk kwamen we uit bij een restaurant genaamd "Home" en hier hebben we lekker gegeten. De mensen die er werkten waren de meest vriendelijkste behulpzame mensen die we hebben gezien in heel Myanmar. Ik stond er echt van versteld hoe goed en lief deze mensen hun werk deden. Ook de kwaliteit van het eten was perfect. Hoe we ons eerst nog brak voelden en klaagden over "hoe zwaar" het leven wel niet is, zo gelukkig voelden we ons na de ervaring in dit restaurant!

Helemaal happy zijn we teruggelopen naar het strand waar we nog even hebben gelegen. Vervolgens zijn we volgens plan op tijd naar het hostel gegaan zodat we konden douchen tetwijl het licht was. Ondertussen waren we door Birmezen uitgenodigd om in de avond een hapje met ze te eten.

Klaargemaakt en al stonden we te wachten totdat ze ons kwamen ophalen. Ze kwamen ons halen en gaven aan dat we een hapje zouden gaan eten bij hun hotel. Toen we daar aankwamen keken we onze ogen uit; het was een mega groot, mooi en duur resort. Zomaar belandden we van het meest goedkope hostel in Ngwe Saung met een tent in een van de mooiste en duurste resorts aan zee.

Samen met de Birmezen hebben we mogen genieten van goed eten en ondertussen werden de flessen goldlabel geklaard😌. Nadat we goed hadden ingedronken zijn we naar de bar gegaan waar we onze avond ervoor ook hadden gespendeerd en hebben we dansjes gedaan tot diep in de nacht. Vervolgens nog even een after gedaan en om 4.30uur lagen we weer in ons kleine tentje. Op naar de laatste dag in het mooie Ngwe Saung!