Chilled out and WENT TO MALEDIVEN🤩

Maldiven, Thulusdoo

De wekker ging en ik stond meteen voor een moeilijke keuze vanmorgen; ga ik langer blijven liggen onder dit heerlijke dekbed in deze nice kamer die ook nog eens aan mijn hygiëne standaarden voldoet, of ga ik eruit en genieten van het zoutwaterzwembad? Zwaar leven hoor met zulke dilemma’s..

Ik sloot een compromis met mezelf en ben nog even blijven liggen, om er vervolgens uit te gaan. We waren gelukkig nog net op tijd om van het oh zo dure ontbijt van €1 te genieten en zijn vervolgens meteen in het zwembad gedoken. Het water was zo perfect schoon en like I already told het is een zoutwaterzwembad, dus nog eens goed voor de zuivering van onze huidjes ook!

Na even te hebben gezond en gezwommen hadden we nog iets langer dan een uurtje voordat we de kamer alweer uit moesten. Hoe snel de zooi gisteren was gemaakt, zo snel had ik vandaag ook mijn backpack weer ingepakt. Op dat moment begon het bedje mij weer aan te staren en te lokken en dus besloot ik dat ik gewoon nog even een dutje ging doen in bed aangezien er toch nog genoeg tijd was om te zonnen! En daarbij; vanaf vanavond zijn we in de Malediven, genoeg tijd dus om de laatste tannings te pakken voor we weer back home gaan!

Geloven jullie ook dat dromen soms voorspellingen zijn voor het leven? Nee, ik ook niet, maar de droom die ik had in mijn half uurtje powernapping had me wel geïnspireerd om te doen in the real life. Ik droomde namelijk dat ik een tattootje ging laten zetten hier in Sri Lanka van een olifantje, just to remember this trip. Komt ook wel omdat ik er stiekem al een beetje over na had gedacht, maar na de droom wist ik het zeker; als het de laatste dag in Colombo even kan ga ik snel die new ink laten zetten! (Sorry ouders😝).

Netjes om 12 uur waren we uit de kamer, hebben de backpacks binnen bij de receptie neer mogen zetten en zijn verder gaan chillen bij het zwembad. Ondertussen hadden we een guy uit Frankrijk leren kennen en dus zijn we even later samen met hem op pad gegaan om naar de supermarkt te gaan en nog wat te eten te scoren voor we naar de AirPort zouden vertrekken. Het was zijn eerste dag en nice om te zien hoe erg hij aan het genieten was en hoe excited hij was om aan het begin van al dit moois te staan wat Sri Lanka heeft te bieden. Dit herinnerde me weer even aan onze Azië backpack reis, waarin we steeds mensen leerden kennen die ook aan het backpacken waren en hoe het altijd voelde alsof je gewoon een big happy family was met alle backpackers om je heen.

Om ons goed voor te bereiden op de Malediven hadden we bedacht om in Sri Lanka nog even muggenspray en zonnebrand in te slaan. Jaja, ook ik ga maar aan de zonnebrand, aangezien we hebben gelezen dat de dommekracht op de Malediven echt mega sterk is en bijna iedereen er verbrandt. Ik kan me voor nu even geen grotere nachtmerrie voorstellen dan net aan het einde van mijn vakantie gaan vervellen door verbranding en dan als een whitey terug te komen naar Nederland..

Nadat we alle cruciale benodigdheden hadden ingeslagen zijn we nog een hapje gaan eten. Het was nog best lastig om een restaurant te vinden waar (genoeg) eten was, omdat het de komende 2 dagen Sri Lankan New Year is en veel winkels en restaurants dus al gesloten zijn. Na even lopen kwamen we dan toch bij een restaurant aan dat nog open was en dit bleek weer eens een super goede keuze te zijn! Het zag er goed uit, het was redelijk cheap en het eten was heerlijk! Een goede lunch/diner en een na laatste dag uit eten gaan in Sri Lanka dus!

De maagjes waren weer goed gevuld en we hebben een tuktuk gepakt terug naar het hotel, om vervolgens vanaf daar een taxi te pakken naar de AirPort. Nu kwam het dan toch echt heel dichtbij; we hadden ons ticket naar paradise natuurlijk al gekocht maar vandaag was de dag dat we ook echt in dat vliegtuig zouden stappen en echt zouden belanden in misschien wel een van de mooiste plekken van de wereld, the f*cking Maledives!! Echt, ik heb me vaak blessed gevoeld deze vakantie en dit is de perfecte afsluiter om die blessed feelings nog eens even goed te voeden!

Op de AirPort hadden we nog genoeg tijd en dus hebben we lekker rustig aan gedaan. Aangezien ik te gretig was geweest met het pinnen van geld in Sri Lanka heb ik het meeste van wat ik nog had dus maar ingeruild voor Amerikaanse dollars. Hiermee kan betaald worden op de Malediven en zo had ik dus alvast een leuk zakcentje voor daar. We hebben nog een hapje gegeten, een koffietje gedronken en onszelf besproeid met parfum nadat we in een super goor rokershok een snelle sigaret hadden gerookt.

Voor ik het wist zaten we dan al in het vliegtuig naar paradise en voordat ik het wist waren we beland op de Malediven. De vlucht duurde slechts 1,5 uur en het beseffingsgevoel dat we er echt waren drong gelijk tot me door. Even een rare kreet van geluk, een sprongetje in de lucht en een rare blik van een medewerkster en we konden weer doorlopen. Alles verliep eigenlijk heel vlot; de bagage gepakt, bij de information counter het nummer gebeld van de vrouw ons guesthouse zodat zij kon uitleggen waar we precies de boot moesten pakken, een sigaretje gerookt en een koffietje gedronken. Het eerste water wat ik zag was al helderblauw, en dat terwijl het gewoon al donker was en dit slechts het gedeelte was waar de boten aanmeren. Blessed, blessed BLESSED!!🍀

Na niet al te lang wachten kwam daar onze speedferry aan waarop we 2 plekken naar het eiland Thulusdhoo hadden geboekt. We hebben bewust voor dit eiland gekozen, omdat het een van de goedkopere eilanden is waar je voor €50 per nacht kan slapen en dit een eiland zou moeten zijn waar je de echte Malediven vibes krijgt! Ik was even bang dat ik me weer zeeziek zou gaan voelen op de boot, maar dit viel me gelukkig alles tegen!

Na zo’n 40 minuten varen waren we dan aangekomen op de plaats van bestemming, Thulusdoo, een klein eilandje van de Malediven met nog geen 1000 inwoners! We werden behandeld zoals waar we van gediend zijn; onze backpacks werden netjes gedragen en op een soort jeep gelegd, waarmee we naar ons guesthouse reden. Alle weggetjes die we bereden waren van strandzand en ook dit zeewater was zo helder blauw alleen al in het donker!

Bij aankomst in het guesthouse hebben we de kamer maar weer goed gecheckt, welke er prima uit ziet. Beetje groen wel, maar ach hee, de ziekenhuizen in Nederland hebben ook vaak groene muren omdat dit een positief effect heeft op je mind dus voor mij is de kleur groen helemaal prima! Na een sigaretje en een romantisch diner voor 2 in bed (instant noodles) is het nu tijd om te gaan slapen en morgen voor het eerst wakker te worden in paradise! Cant wait to see the beach tomorrow, welke trouwens wel 2 hele minuten lopen is vanaf ons guesthouse 😍😍!!

wow ! te gek als ik aan al die fantastische foto `s denk.

Harry. 2019-04-12 22:45:39

Wat een luxe. , geniet ervan.

Jeanne 2019-04-13 10:00:21

Geniet op t mooiste plekje van onze aarde ,