Hangover day

Laos, Luang Prabang

Na 3,5 uur geslapen te hebben ging mijn irritante wekker alweer af, omdat de motor voor 9uur ingeleverd moest worden. Met een brak hoofd ben ik naar beneden gelopen waar ook Oscar met zijn vermoeide hoofd al stond te wachten.

Echt verantwoord was het niet om te rijden, maarja nood breekt wet he😝. Gelukkig was de tent waar we de motor hadden gehuurd om de hoek en dus na 1 minuutje rijden waren we er al en hebben we de motoren weer ingeruild tegen onze paspoorten. Omdat we nu toch al wakker waren zijn we meteen maar even gaan ontbijten bij het hostel. Vervolgens ben ik weer in bedje gaan liggen om mijn goede plan uit te voeren: de hele dag lamballen en slapen✌🏼.

Na een half uur ging de airco al weer uit en daar ging mijn plan dus. Na een paar dagen in de dorm te hebben geslapen waardoor de mogelijkheid voor middagdutje niet meer aanwezig was, en het hebben van een kater, had onze liefde voor de airconditioning overwonnen. We zijn naar beneden gelopen en hebben daar een privékamer geboekt, zodat we lekker zelf de controle over de airco hadden en een eigen badkamer hadden.

Tien minuten later waren we in onze heerlijke koele kamer, waar we zelfs een koelkast hadden. Wat een luxe allemaal weer zeg.. misschien ben ik toch wat minder gesteld op primitiviteit dan ik zou willen..

Mirna voelde zich niet lekker en is in bed gaan liggen. Eigenlijk was dit ook mijn plan maar de zon scheen vandaag zo lekker dat ik ervoor koos om toch eerst maar even bij het zwembad te gaan chillen en mijn kleurtje bij te werken.

Na een tijdje begon mijn maagje te rammelen en ook Mirna had nog niet gegeten. Met Oscar ben ik even naar het centrum gelopen om wat eten en drinken in te slaan. Nu we weer een koelkast hadden sloeg ik de kans natuurlijk niet af om deze vol te proppen (van wie zou ik dat toch hebben...). Maximale genietings van de luxe die je hebt✌🏼.

Vervolgens zijn we in de middag nog even in het zwembad gaan chillen en ben ik daarna eindelijk weer een middagdutje gaan doen om uit te rusten na al deze vermoeiende activiteiten..

Later in de avond zijn we naar het centrum gelopen en zijn we gaan kijken hoe duur het was om de slowboat naar Thailand te boeken voor over een paar dagen. Het besef dat ons laatste maandje in Azië is aangebroken werd hierdoor weer even groter. Volgende keer niet meer zo'n korte vakantie pakken van 5 maanden maar zeker 10 maanden gaan😝.

Nadat we bij verschillende bookingoffices hebben vergeleken hebben we tickets gekocht voor de slowboat naar Chiang Rai, Thailand op 23 juni en zijn we een hapje gaan eten bij het streetfood buffet. Voor 15.000 kip, nog geen 2 euro mocht je een bord met eten volscheppen. Is wel wat beter dan een buffet in Nederland wat zeker 10X zoveel kost..

In de avond heb ik nog beneden gechillt met andere mensen in het hostel en verstandig geen alcoholische drankjes genuttigd. Net na middennacht ben ik m'n bedje gaan opzoeken om een lange schoonheidsslaap te doen, want dat was wel nodig na afgelopen nacht✌🏼.