De welverdiende chilldag ✌🏼

Myanmar, Nyaungshwe

Vandaag om kwart voor 9 de wekker gezet zodat we nog voor half 10 van ons ontbijtje konden genieten. Natuurlijk zijn we na dit ontbijtje nog even een dutje gaan doen, aangezien we toe waren aan uitslapen!

Na ons dutje hebben we ons gedoucht in natuurlijk een koude douche zonder strontgeur en was het plan gemaakt om naar de wijngaarden te gaan. Als we een taxi zouden huren hadden we maar een uurtje de tijd om daar te zijn en dus wilden we op de fiets gaan.

Daar gingen we dan, met z'n 4en (2 jongens van de trekking en wij) op naar de wijngaarden. Na 100 meter bleek er van alles mis te zijn met de fietsen en aangezien we toch nog een stukje moesten fietsen op niet de makkelijkste wegen zijn we terug naar het hotel gegaan om van fiets te wisselen. Daar bleek dat alle fietsen wel mankementen hadden en dus besloten we om de wijngaarden dan maar over te slaan en vanavond naar de rooftopbar te gaan voor wat cocktails.

De 2 jongens waren nog wel naar de wijngaarden en proeverij gegaan en namen voor ons een wijntje mee. Na dit wijntje geproefd te hebben en de reacties van de jongens over de wijn te hebben gehoord besloten we de wijngaarden maar over te slaan. Het uitzicht daar bleek echter wel erg mooi te zijn, maar mooie uitzichten hadden we natuurlijk ook al gehad. Misschien een plannetje voor in een andere plek in Myanmar😊.

Het hotel personeel had ondertussen de hele middag besteed aan het maken van de fietsen.
Rond etenstijd zijn we op de fiets naar een restaurant gegaan om daar wat te eten. Daar hebben we onze buikjes vol gegeten aangezien we een beetje verkeerd besteld hadden en veel te veel gerechten kregen. Sharing is caring, en zo hebben we dus al onze gerechten gedeeld en genoten van het eten.

Vervolgens zijn we naar de rooftopbar van Ostello Bello gegaan om daar nog te kunnen profiteren van het happy hour met cocktails. Daar bleek het movienight te zijn en daar zaten we dus, ons te bezatten terwijl er een soort Harry Potter film op stond met Birmaanse ondertiteling. Met een beetje creativiteit hadden we bedacht om er een drankspel van te maken: elke keer als er magie in de film voorkwam moesten we een slok nemen. Dit resulteerde in 4 toeristen die binnen een half uur de gevolgen voelde van de alcoholische drankjes😌.

Hierna zijn we op de terugweg naar ons hotel nog naar een soort festival gegaan waar alleen maar Birmezen waren. Deze leken het erg speciaal te vinden dat er Westerlingen aanwezig waren en groetten ons dan ook vriendelijk. Op het festival was een podium waar een man, misschien een soort cabaretier, van alles stond te vertellen waarna het publiek met zijn alle begon te lachen. Aangezien we hier alles van konden verstaan was het erg interessant wat de man vertelde 😝. Na 10 minuutjes zijn we nog even langs de foodkraampjes gegaan op het festival en terug naar het hotel gegaan.

Eenmaal aangekomen bij ons hotel hadden we ontdekt dat ook ons hotel een rooftop heeft en daar hebben we dus de avond afgesloten met een drankje 😊.