Last day Inle & nightbus to Bagan

Myanmar, Mandalay Region

We hadden eindelijk weer wat goede nachtrust gehad omdat we van kamer hadden gewisseld na de vondst van een mierennest in bed en het gek worden van de muggenplaag. Daarna zijn we van een ontbijtje gaan genieten: voor de verandering kregen we huisgemaakte noodles door de eigenaar. Na het serveren hiervan bleef hij trots staan kijken en vroeg ons meerdere malen hoe we het vonden, zo schattig zijn ze hier😍.

Door ons chronische slaaptekort (slapen ongeveer 12 uur van de 24 uur) waren we weer erg vermoeid door het ontbijt en de lichte kater en zijn we nog even in bedje gaan liggen.

Na een dutje heb ik eindelijk de stap durven te zetten om naar de kapper te gaan. Hier moest ik met pijn in mijn hart toekijken hoe er ongeveer 5 cm van mijn haar af werd geknipt😭. Ook betaalde ik de hoofdprijs voor deze knipbeurt: maar liefst 2 hele euroos. Gelukkig was het een goede kapper en uiteindelijk ben ik blij met mijn gezondere haren💇🏼.

Daarna ben ik samen met Mirna voor de laatste keer naar ons standaard restaurant geweest en heb ik besteld wat ik daar de eerste keer nam: "puri met potato curry",ik denk het lekkerste wat ik ooit in heel Azië heb gegeten!😍 Ook was daar mijn lievelings ober nog aanwezig. Een man die de hele tijd lief lacht en bij alles wat hij komt brengen "sorry sorry" zegt😂. Weliswaar niet aan het werk, maar zo schattig als ie is toch nog even komen vragen of alles naar wens is. Terwijl de serveerster nog even wat extra kussentjes kwam brengen voor onze comfort👑 hebben we nog een smoothie gedronken en ze vriendelijk bedankt voor alles.

Vervolgens zijn we naar de minimarket gegaan om wat eten en drinken in te slaan voor onze 8 tot 10 uur durende busreis die avond naar Bagan. Bij het hotel hebben we onze backpacks ingepakt en zijn we nog snel (alweer) wat gaan eten.

Rond half 7 werden we opgehaald bij het hotel en zijn we naar het busstation gebracht om daar nog even te wachten op de bus naar Bagan. We wisten niet zo goed wat we konden verwachten maar gelukkig hadden we weer een chille bus met airco, een dekentje en stoelen die naar achteren konden.

De 8 tot 10 uur durende busreis werd uiteindelijk een korte busreis. Dit maakte hem echter niet minder erg; ondanks de comfort zat er een man in die het nodig vond om letterlijk elke minuut zijn slijm op te halen en dit dan ergens in te spugen. Door de heftige rijstijl van de buschauffeur begon er een meisje over te geven waardoor de medewerkster ongeveer 10 keer een nieuw zakje kwamen brengen. Stimulerende geluiden als je jezelf ook ineens heel de tijd erg misselijk voelt. Uiteindelijk een paar uurtjes geslapen en wakker geworden. Nog getuigen mogen zijn van een bijna aanrijding met een vrachtwagen die uitwijkte naar de berm, maar uiteindelijk veilig aangekomen in Bagan.

Hier hebben we een taxi gepakt naar ons luxe hotel waar we eigenlijk pas voor de volgende nacht geboekt hadden. Het plan was om te vragen om een early check in en anders maar aan het zwembad te gaan chille. Gelukkig mochten we bij aankomst, half 5 in de ochtend, meteen op onze kamer en hebben we weer genoten van de eerste stappen die we zetten in een luxe kamer van een mooi resort. Tevreden zijn we gaan slapen in onze koele, schone en nog muggenvrije kamer😌. Heerlijk om zo te kunnen genieten van elk beetje extra luxe!

al dat creatieve eten,en die foto`s.Krijg je goesting van.