Lazy Cheatday ✌🏼

Sri Lanka, Ella Station Road

Vandaag hebben we onszelf een lazy day gegund en daar hoort natuurlijk uitslapen bij! Oké, helemaal uitslapen was het niet, want vanmorgen om 8uur kwamen ze de beauty ophalen.

De wekker ging om 7:50 en meteen kwam het besef gevoel; we moesten afscheid gaan nemen van onze beauty. Beauty, die ons de afgelopen 10 dagen door het mooie Sri Lanka heeft gesjeesd, geen een keer moeilijk heeft gedaan om ons en onze backpacks mee te sjouwen en ervoor heeft gezorgd dat wij het mooiste en uniekste van dit land hebben kunnen zien. We zullen haar nooit vergeten en ze zal altijd een plekje in ons hart hebben, we hopen dan ook dat ze door de volgende berijders net zoveel liefde en waardering mag krijgen als van ons.❤️

Om haar nog voor de laatste keer te verzorgen hebben we naar nog maar even schoongemaakt met snoetenpoetsers, zodat ze de lange weg terug naar Negombo kon gaan shinen als een diamant. Even later was het moment daar en kwamen 2 Guys van de organisatie van waar we haar hadden gehuurd haar halen. De overdracht van beauty ging verrassend gemakkelijk en we kregen zonder moeite de volledige borg terug en het geld dat we hadden uitgegeven aan de olie die we voor haar hadden moeten kopen. We hebben haar uitgezwaaid, nog net geen traantje gelaten en de memories met haar worden gekoesterd voor het leven.

Na dit moeilijke afscheid hebben we aan de eigenaar van ons guesthouse gevraagd om een ontbijtje. Hij reageerde erg enthousiast en vertelde dat zijn ontbijt erg gewaardeerd wordt op booking.com door de vorige klanten. Inderdaad, het ontbijt dat hier verzorgd was werd monumentaal genoemd in de reviews en dus waren wij erg benieuwd naar wat ons te wachten stond. Niets was minder waar; dit 4 gangen ontbijt kwam boven al onze verwachtingen uit en ik durf met alle zekerheid te zeggen dat dit het beste, weliswaar ongezondste ontbijt is dat ik ooit heb gegeten. Het bestond uit een heerlijke verse dikke bananenpannenkoek met condensed milk en plakjes banaan, een soort tosti met zachte aardappelvulling (klinkt misschien vies maar was echt mega lekker), een bordje vers fruit en een gebakken ei met ui en wortelreepjes. Als een echte Hollander heb ik alles opgegeten, ook al klapte ik bijna uit elkaar, maar dat was het zeker waard. We voelde ons net als de grote boze wolf en zijn dus met een volle maag weer lekker terug in bed gekropen om alsnog te gaan uitslapen.

De rest van de dag was een echte super dikke vette cheatday. We hebben eigenlijk alleen nog maar geslapen en gegeten, bijna tot vervelens toe. Ik ga dan ook niet heel uitgebreid meer verder met schrijven voor vandaag, aangezien ik deze dag als een echte lazy day wil afsluiten en weinig zin heb om mijn huiswerk voor vandaag te doen. Degene die mij echt kennen weten bovendien dat huiswerk doen niet mijn dig is, al is een travelblog schrijven dan natuurlijk net iets anders, maar jullie zullen het wel snappen, toch? 😄

Om half 1 zijn we opgestaan, hebben rustig aan gedaan en zijn onszelf gaan verwennen met een chococakeje met ijs en verse aardbeien na een “zware” WANDELING door Ella heen i.p.v. lui de beauty gebruiken om ons te brengen. Vervolgens hebben we wat winkeltjes bezocht en zijn we nog maar een keer iets “kleins” gaan eten als snack. Dit was natuurlijk erg vemoeiend en daarom zijn we terug gegaan naar ons guesthouse om nog maar weer even een powernapje te doen. Dit lukte niet echt, aangezien we teveel energie hadden door al dat slapen en eten en te weinig hadden verbruikt. We werden er beide nogal baldadig van wat zich uitte in onzinnige gesprekken en veel lachen. Om de dag af te sluiten zijn we maar weer gaan dineren en hebben we nog een toetje gegeten bij een ander restaurant en een koffietje gedronken.

Ik heb snel nog wat souvenirs voor mezelf gekocht en we zijn weer terug gegaan naar ons hotel. Daar kwam de vermoeiendste taak van vandaag; de backpacks inpakken en ons ready to go maken voor morgen, want dan gaan wij namelijk de treinreis van Ella naar Kandy doen. Deze treinreis wordt door vele gezien als de mooiste van de wereld en wij zijn dus heel benieuwd wat ons te wachten staat. Hopelijk dat dit ook het gemis van onze beauty wat zal verminderen en ons kan laten beseffen dat andere vervoersmiddelen in Sri Lanka ook een waardige toevoeging zijn in onze reis!

Goodnight beautiful world! ❤️✌🏼

P.S: op de foto’s is al het heerlijke eten van vandaag te bewonderen, wat ga ik toch hard sporten als ik backa ben in Nederland!!!

Jammie jammie, lekker hoor En verder weer volop genieten, Ook nog proficiat jullie met Oma Doei groetjes uit holland