Mae Sot it is!

Thailand, Mae Sot

Vandaag hebben we om 06.30 ons bedje verlaten om de laatste dingetjes nog in te pakken en de backpack dicht te frotten.

Met enig gepuf, gesteun en geklaag hebben we de kamer verlaten en zijn we beneden een ontbijtje gaan eten. Hmmmm lekker, macaroni met kaas en spinazie in de vroege ochtend zodat we een bakje hebben voor onze dollars. Is weer eens wat anders dan een tosti en een yoghurtje in de morgen.

Na ons ontbijtje hebben we alles nog eens goed gecheckt en zijn we vertrokken naar de mainstreet om vanuit daar een Songthaew naar het busstation te pakken. Gelukkig waren we ruim op tijd en hadden we nog even de tijd om een sigaretje te roken voor we aan onze 6uur durende busrit zouden beginnen.

Nadat de bus ons had afgezet hebben we voor het eerst in een maand tijd gebruik gemaakt van de tuktuk. Erg comfortabel was het niet en ook niet de goedkoopste optie, maar ook weer eens leuk om meegemaakt te hebben.

Eenmaal aangekomen bij ons hostel waren we erg verrast. Het hostel is vrij nieuw en ziet er super gaaf en uniek uit, misschien wel het mooiste dat we tot nu toe hebben gehad. Beetje jammer alleen dat er bij de boeking foto's bij stonden van een zwembad en de man van het hostel aangaf dat er geen zwembad aanwezig is.
Booking.com zou "niet up to date zijn"..

Na even gechillt te hebben in het hostel zijn we Mae Sot ingelopen. Hier merkte we al meteen het verschil met de rest van Thailand. Er zijn hier veel meer verschillende soorten culturen te zien en de helft van de lokals op straat kijkt je aan alsof ze nog nooit een westerling hebben gezien. Een beetje bijzonder voelden we ons al wel, maar dat zal vanaf morgen in Myanmar nog wel veel erger zijn!

Door de vele verhalen over Myanmar hebben we voor de zekerheid nog maar wat antibiotica ingeslagen en veel deet, nu maar hopen dat we geen malaria krijgen 😝.

In de avond hebben we voor het laatst nog maar even een westerse maaltijd gegeten, aangezien we in Myanmar alleen nog maar
Aziatisch eten zullen vinden.

Vanavond gaan we op tijd slapen zodat we morgen kunnen beginnen aan ons nieuwe, primitievere avontuur in Myanmar. Ik ben heel benieuwd hoe we het zullen vinden en heb er veel zin in: lopend over de grens naar Myanmar 😃

Mooi mooi 💋💋💋💋💋

tantetje 2017-03-30 23:05:22

Mooie verslagen en foto s. Fijnen mooi verblijf in myamar. Groetjes