Just Chilling in Hué😌

Vietnam, Thành phố Huế

11 uurtjes chillen in een busje en daar zijn we weer aangekomen in onze volgende bestemming; Hué. Het zou een comfortabele busreis kunnen zijn aangezien we een sleeping bus hadden, maar mijn lichaam dacht daar anders over en heeft een blaasontsteking gecreëerd. Super fijn als je boven in een bus ligt en om het half uur het gevoel hebt dat je een plasje moet doen:).

Maar goed, we hebben het weer overleefd. Om 7uur in de morgen zijn we aangekomen in Hué. Daar werden we meteen hartelijk ontvangen door de taximannetjes die lief waren en je hielpen met je tas dragen totdat je ze vertelde dat je geen taxi nodig had. Zielig voor mijn backpackje, wordt ie eerst met liefde gedragen en vervolgens op de grond gesmeten als grof vuil wanneer er geen profijt van gemaakt kan worden. Mannen...

Na wat lichte irritaties en een sigaretje zijn we naar ons hotel gelopen. Hier werden we oprecht hartelijk ontvangen met een stukje fruit en een vers sapje, terwijl de receptie dame ons incheckte en ervoor zorgde dat onze kamer in orde gemaakt werd. Wat waren wij weer eens gezegend met het hotel dat we hadden gekozen: voor slechts 26 euro een luxe hotel inclusief ONTBIJTBUFFET😍.

De kamer zag er dan ook prima uit en was van alle gemakken voorzien. Na 2,5 maand gereisd te hebben had ik de liefde van mijn leven heel erg gemist en daar verscheen hij ineens zo in de badkamer: een bad😱❤️. Helemaal happy met de kamer zijn we tevreden een paar uurtjes gaan slapen in ons heerlijke bedje.

Zonder een wekker te hebben gezet zijn we net voor de middag weer wakker geworden. We hadden al bedacht dat we vandaag gewoon helemaal niks zouden gaan doen behalve chillen, zodat we optimaal konden genieten van de kamer die we geboekt hadden. En dus zijn we een hapje gaan eten in Hué en vervolgens weer terug gegaan naar het hotel.

We zijn in de middag eventjes gaan zwemmen in ons zwembadje van het hotel en vervolgens hebben we onze tijd gespendeerd op de kamer; lekker beetje chillende op bed en natuurlijk een oude vertrouwde badsessie van minimaal een uur gehouden❤️. Ondertussen even een videocall met het ouderlijk gezag gemaakt en weer even bijgekletst, ook niet geheel onbelangrijk.

Eerder in Hanoi hadden we Karl leren kennen die ons had uitgenodigd om met hun mee een stukje te reizen door Vietnam achterop de motor. Vandaag zou hij met zijn vrienden aankomen in Hué en we hadden hem verteld over het hotel dat we hadden geboekt en hoe goedkoop het was.

Ook hij was geïnteresseerd en had dus een kamer gereserveerd in het hotel. We wisten dat hij de kamer naast ons zou krijgen en dus leek het ons een leuk idee om Karl hartelijk te verwelkomen. Zo hadden we dus bedacht om wat aardige notes op zijn balkon te hangen (zie foto's). Dit werd zeer gewaardeerd😝.

In de avond zijn we een hapje gaan eten en hebben we genoten van heerlijke risotto, iets wat we nog nergens anders gezien hadden in Azië. Later hebben we een flesje drank gekocht en zijn we tot in de nacht op het balkon gaan zitten en hebben we een gezellige avond gehad. Op naar de volgende dag met als goede start; ons ontbijtbuffet 😍.