Guess I died and went to heaven ❤️😍

Sri Lanka, Bambaragaha-Ela

Nadat we 4 nachten wat meer basic hadden overnacht en wat minder goed hadden kunnen slapen, hebben we afgelopen nacht weer eens heerlijk kunnen doorslapen en werden we goed uitgerust wakker. De goede nachtrust was hard nodig, want er stond voor vandaag een zware dag op de planning: chillen op een resort🤷🏼‍♀️.

We waren weer op tijd uit de veren en hadden nog allerlei kleine dingen te doen voor we ons konden overgeven aan de chillsessies op het resort. Zo was mijn plan om een tandarts te gaan bezoeken voor mijn nog altijd afgebroken voortand en was het Mirna’s taak om de anticonceptiepil te gaan halen in de stad bij een medereizigster. Daarnaast wilde we ook nog een bezoekje doen aan de bekende botanische tuin en dus stond er genoeg op de planning.

In het leven moet je soms prioriteiten stellen en moet je de belangrijkste dingen eerst doen. Na steeds de plannen gewijzigd te hebben en van alles uitgezocht te hebben over wat de meest logische volgorde zou zijn van onze plannen kwamen we uiteindelijk uit op het meest logische plan; laat alles zitten en ga gewoon chillen op het resort. De tandarts bleek pas later in de middag open te zijn, het adresje waar Mirna moest zijn was niet op de route en het kostte ons ook nog een uur reistijd om bij het resort te komen.

Daar liepen we dan, weer geconfronteerd worden met het feit dat beauty gone was, bepakt en bezakt midden in de bergen op een stijle weg omlaag. Ik wist totaal niet wat mij te wachten stond, aangezien Mirna dit resort geregeld had voor mij als early birthday present. Na zo’n 10 seconden benentraining door zware tassen en een stijle weg was daar onze redding; een andere beauty inclusief driver. De beste man heeft ons naar de railwaystation gebracht voor slechts 1 eurie en vanuit daar zijn we voor verder vervoer naar het resort gaan kijken.

Dit bleek nog even wat lastiger te zijn dan verwacht; het resort was nog een uurtje rijden en het laatste deel van de weg bleek off road te zijn, een weg waar de tuktuks en taxi’s dus ook niet rijden. En wat is de wereld dan toch weer klein; gelukkig was er een taxi driver die toevallig wist waar het resort zich bevond en dus ook wist dat een tuktuk/taxi ons daar niet heen zou gaan brengen. Mirna heeft de eigenaar van het resort een berichtje gestuurd en zo werd er geregeld dat de taxi ons af zou zetten bij een supermarkt in de buurt, waar de eigenaar ons met zijn jeep op kwam halen.

De eigenaar bleek een super vriendelijke, behulpzame man te zijn. Hij reed zelfs nog even langs zijn eigen tandarts om te kijken voor mij of deze toevallig tijd had, maar deze bleek dicht te zijn. De weg naar het resort toe was inderdaad off road, maar bleek een super mooie weg door de bergen te zijn. Het resort lag dan ook op de top van een berg. Vele kronkelweggetjes en heel wat misselijkheid later waren we aangekomen op het resort. De deuren van de jeep werden netjes geopend bij aankomst door de twee “hulpjes” van de eigenaar, welke ons vriendelijk verwelkomden met een handdoekje en een drankje.

Ik was meteen helemaal verliefd op het resort wat Mirna mij dus als verrassing had gegeven voor mijn verjaardag. Oké, niet het hele resort natuurlijk, maar zo voelde het wel aangezien we de enige gasten waren die er verbleven. De man benoemde dan ook letterlijk dat het normaal een hotel was, maar we het nu konden zien als ons thuis. Bij binnenkomst viel mijn blik meteen op het zwembad dat in de achtertuin lag; een prachtig groot infinity pool met uitzicht op de theevelden van de eigenaar. Het enige geluid dat je hoorde waren de geluiden van de dieren in deze jungle om ons heen, echt een nature feeling dus!

Even later werd de slaapkamer geshowd en weer was ik meteen helemaal verliefd; bij binnenkomst van de kamer was er een privé zwembadje in onze soort serre, met een leuk zitje erbij. Het zwembadje was gevuld met natuurlijk water uit de bergen zonder chemicaliën en je kon er dus zelfs uit drinken. De kamer was ruim en had een prachtig bed met mooie klamboe en als klapper op de vuurpijl lag daar in bloemetjes de tekst “Happy B-day Noortje”😍. Mirna was zo lief geweest om de honeymoonsuite te boeken, aangezien we nu toch al vaak elkaars aanhang zijn bij feestjes etc was dit helemaal gepast. Helemaal happy liep ik rond door de kamer en door het resort en voelde me al helemaal jarig terwijl ik dit nog helemaal niet ben!

We hebben in de middag lekker gechilled, even in het zwembad gelegen nadat de regen weer gestopt was en heerlijk gegeten. Ze hadden een verse lunch voor ons bereidt en in de avond een lekker diner. Toen we klaar waren met dineren, op een balkon met ook weer een prachtig uitzicht op de jungle, riepen de 2 hoteljongens ons om naar boven te komen. Boven bleek een bar te zijn en bij binnentreden van deze ruimte werd er (kei hard) een verjaardagsliedje afgespeeld en werd ik verrast met een taart en kaarsjes. Het enige wat ik nog kon doen was lachen en genieten van dit moment, ik heb me nog nooit zo jarig gevoeld terwijl ik dat niet ben! Echt, ik ben super blessed met deze hele dag en deze verrassingen en alle credits naar Mirna die dit voor mij heeft geregeld❤️.

Na het aansnijden van de taart kwam een van de jongens aan met een fles Arrack, een Sri Lankaanse rum die nogal bekend zou zijn. Nou zijn wij natuurlijk helemaal geen alcohol drinkers, oké hier in Sri Lanka dan, maar een drankje om te proosten op mijn verjaardag kon er zeker wel in. De andere guy speelde als DJ en ik denk dat hij dacht dat ik 86 zou worden i.p.v. 26, want hij zette de muziek zo hard dat onze trommelvliezen aan het klapperen waren. Het begon met een of andere rare muziek, maar hij deed super erg zijn best om de juiste muziek uit te kiezen en binnen de kortste keren had hij mijn muziekstijl te pakken; Nederlandse hiphop!

We hadden ons ondertussen al wel even voorbereid op hoe de jongens zouden reageren op alcohol en door vorige ervaringen met Sri Lankanen die alcohol drinken werden onze verwachten weer bevestigd; Sri Lankaanse Guys zijn echt super lief en behulpzaam, echter onze ervaring is toch wel wanneer zij wat drankjes hebben gehad ze ineens een stuk losser en soms wat pusherig worden. Er werd dan ook wel 100x gezegd dat we moesten gaan dansen, maar wij lieten ons niet opnaaien en hebben lekker zitten genieten van het drankje, de veel te harde muziek en de sigaretjes. Na anderhalf uur en een flesje arrack later hebben we het voor gezien gehouden, omdat de oren nu toch wel beschadigd waren en we ook geen zin meer hadden om steeds maar te moeten zeggen dat we niet zouden gaan dansen. Kijk, dat zij niet zoveel alcohol gewend zijn oké, maar ons krijg je niet dronken met een halve liter arrack waardoor we ineens helemaal los gaan. Vette pech voor de Guys dus, die overigens deze drank stiekem voor de baas met ons hadden gedeeld, maar wij zijn lekker naar de kamer gegaan.

Op de kamer aangekomen zagen we ineens een dikke zwarte sprinkhaan. Normaal hou ik wel van zwarte 😝, maar als het om sprinkhaan gaat zie ik toch liever een groene. Ook was er een kever die zich had vastgeklampt aan de klamboe en dus heeft Mirna de held uitgehangen en deze onder een glas gevangen gezet. We dachten nog even onze kleding van het balkon naar binnen te halen die we eerder deze dag hadden gewassen, zodat het binnen verder kon drogen in plaats van buiten waar het vochtig was. Aangezien er op het balkon al allemaal insectenvriendjes te zien waren dachten we slim te zijn en de lichten binnen uit te doen, zodat ze niet allemaal naar binnen zouden vliegen. Ook hier was Mirna weer de held en dus hield ik het mobiel met lichtje vast en zou zij zo snel mogelijk de kleding naar binnen halen.

Mirna stond nog geen 2 seconden op het balkon terwijl ik het iPhone licht scheen, toen er dus een super grote dikke vette (alweer zwarte) kever op het licht af kwam vliegen. Met mijn mega angst voor deze beesten heb ik uit reflex de balkon deur dichtgegooid en ben ik gillend weggerend. Stank voor dank; Mirna hangt de held uit en ik knal de deur voor haar neus dicht en ren weg wanneer de chaos in mijn hoofd toeslaat. Oops, sorry Mirna 😂. Mirna stond dus nog buiten, kon gelukkig vanuit buiten de balkondeur nog open maken en rende ook naar binnen. Nu hebben we toch maar even de hulp ingeschakeld van de hotelguys, want dit was echt te eng!

De hartkloppingen waren weer wat gezakt toen zij de beesten uit onze kamer hadden verwijderd en we zijn weer op een schappelijke tijd in bed gaan liggen, op naar the next day om te genieten van het resort❤️.

Hier nog geen last van muggen. Wel is de hooikoorts wat vroeg.