Kouang si waterfall

Laos, Luang Prabang

Om 07.30 ging vandaag de wekker, zodat we op tijd naar de Kouang Si watervallen konden rijden. We hebben ons ontbijtje gegeten bij het hostel en zijn vervolgens een motor gaan huren.

Natuurlijk hebben we eerst weer prijzen vergeleken en gekeken waar het het goedkoopste was en daar dus een motor gehuurd. Samen met Oscar zijn we rond 9 uur naar de watervallen gereden.

Net als in Vang Vieng duurde ook deze rit langer dan de navigatie aangaf, echter was dit helemaal niet erg omdat de rit erg mooi was tussen de bergen, door de dorpjes daar en de weg prima te berijden was.

Ongeveer een uurtje rijden en we kwamen aan bij de ingang van de watervallen. Hier moesten we ieder 20.000 kip betalen, iets meer dan 2 euro, om binnen te komen. Bij binnenkomst liep je eerst langs een "berenopvang", waar als het goed is geredde beren zitten. De zogenaamde Moon Bear was daar te bewonderen. Het deed me een beetje denken aan de filmpjes van pandaberen op internet, waarbij je ziet hoe lomp zo'n beest eigenlijk is. Ook deze beren maakte lompe bewegingen, maar dat maakte ze juist zo schattig😍.

Nadat we de beertjes hadden bewonderd zijn we verder gelopen. Na al een klein stukje lopen was daar de eerste, kleine waterval te zien en ik kon mijn ogen niet geloven: het water waar de waterval in uitkwam was steeds een klein soort meertje en was zo super blauw. Ook was er de mogelijkheid om te zwemmen, wat natuurlijk erg fijn was aangezien het alweer goed heet was buiten.

Mijn zweetdruppels heb ik omgewisseld voor waterdruppels en daarna ben ik dan ook snel weer het water uitgegaan. In het water zaten namelijk allemaal vissen die dachten dat ze auditie moesten doen voor Dr. Fish Spa, je weet wel die vissen die aan je voeten gaan sabbelen en zogenaamd alle dode huidcellen eraf eten. Zodra je het water in kwam kwamen ze met z'n allen op je af en begonnen ze aan je benen en voeten te sabbelen. Niet pijnlijk, maar ook niet erg plezierig om te voelen.
We mochten natuurlijk ook weer even model spelen met een Aziatische vrouw die maar al te graag wat foto's met ons maakte.

We zijn verder gelopen naar de volgende watervalletjes en stuk voor stuk waren ze prachtig om te zien, de ene nog blauwe dan de andere. De laatste 2 watervallen waren zeker het mooiste om te zien. Zo leek de een na laatste waterval een beetje op de rijstvelden in Sapa en bestond uit allemaal mega blauwe meertjes achter elkaar in lagen.

Na de een na laatste waterval zijn we gaan lunchen bij een restaurantje met uitzicht op die waterval. Niet verkeerd om een hapje te eten en ondertussen het blauwe water te zien schitteren☺️.

Vervolgens zijn we doorgelopen naar de laatste waterval, wat ook meteen de hoogste waterval was. Ook deze mondde uit in een blauw meertje en aangezien je hier niet in mocht zwemmen was het makkelijk om een foto te maken zonder dat er een dikke kont van een toerist op staat.

We hebben nog even van het uitzicht staan genieten en zijn vervolgens terug gelopen naar de ingang. Voordat we het park verlieten hebben we de beertjes nog even gedag gezegd en daarna zijn we met de motor weer terug gereden naar het hostel.

Daar aangekomen was het plan eigenlijk om ons oude vertrouwde schoonheidsslaapje te doen, maar omdat het in de dorm ziek heet was lukte dit niet. We dachten dat we het wel aankonden zonden airco, maar elke keer als we het niet hebben blijkt het toch geen overbodige luxe te zijn hier in Azië.

We zijn nog even af gaan koelen in het zwembad en vervolgens een hapje gaan eten. Van andere backpackers hadden we gehoord over "Secret Pizza", een restaurant met hele goede pizza's die alleen op dinsdag en vrijdag open is. Toevallig was het vandaag dinsdag, de tanks van de motoren waren nog niet leeg en dus zijn we op zoek gegaan naar dit restaurant.

De naam van dit restaurant werd al snel heel logisch, aangezien het echt op een afgelegen "secret" plek lag. Daar aangekomen hadden we een pizza besteld en als echte Nederlanders, en Colombian guy, om een doggybag gevraagd. Hadden we meteen een midnightsnack voor als we vannacht honger zouden hebben✌🏼.

Na het avondeten zijn we op zoek gegaan naar wodka en wat frisdrank en hebben dit na een paar supermarktjes te bezoeken weten te scoren. Iets meer dan 2 euro voor een fles wodka... ik ga dit zooooo missen😭. Beter dat Ali Express ook drank gaat verkopen.. en eten.. en hotels in Nederland..

We zijn ons gaan douchen en klaar maken en hebben met andere mensen uit het hostel gezellig wat gedronken. Rond middennacht zijn we naar de bowlingbaan gegaan om daar de sterren van de hemel te gooien. Natuurlijk heb ik ze even een poepie laten ruiken en het potje gewonnen, waarna ik ervan beschuldigd was niet genoeg gedronken te hebben. Zo goed bezig allemaal he😊.

We hebben nog even daar gehangen en zijn weer terug gegaan naar het hostel. Hier hebben we nog even zitten genieten van ons vervroegd ontbijt op bed 🍕 en zijn lekker naar dromenlandje gegaan✌🏼.