Lake- and jungle trekking 🐒

Thailand, Khlong Sok

Na een onrustige nacht, in een bed vol mieren waarvan je wakker schrikt en denkt dat het bedbugs zijn (wanneer gaat deze mindfucking nou eens voorbij😩) waren we blij dat we ons hutje konden verlaten.

We zijn vroeg opgestaan, hebben onze backpacks gepakt en zijn bepakt en bezakt naar het hostel gelopen waar we de een overnachting hebben geboekt en de tour van vandaag door Khao Sok National Park. Stiekem was ik wel een beetje bang dat de man van ons hotel zou gaan vragen wat we zouden gaan doen en als hij erachter zou komen dat we op een andere plek een tour hadden geboekt hij kwaad zou worden. Slaat nergens op natuurlijk, maar ik had niet veel zin in een boze Aziaat in de vroege morgen die ook nog eens twee honden had die constant begonnen te blaffen als we voorbij kwamen lopen.

Gelukkig zei de man niks, wij bedankten beleefd en kwamen na 10 minuutjes lopen bij ons volgende hostel aan. Genoeg workout voor vandaag zou je denken he, 10 minuten lopen met 20 kg op je rug, maar nee, deze fitgirls doen er nog een schepje bovenop en gaan de lake en jungle trekking doen😌.

Na een ontbijtje werden we opgehaald door een minivan die ons naar de baai bracht vanuit waar we de longtailboot hebben genomen. De boot bracht ons op de mooiste plekken door het park heen en door de kalksteenrotsen en jungle eilandjes door zijn we een uurtje gaan varen.

Vervolgens kwamen we aan bij een plek waar de boot aanmeerde en begon het zwaardere deel van de dag: de jungletrekking. Ze hadden ons verteld dat we wat insecten zouden gaan spotten (echt een van mijn favoriete bezigheden) en met geluk zouden we apen gaan zien. Wat ze er niet bij vertelden is dat het niet zomaar wat insecten waren, maar tarantula's en schorpioenen. Blijkbaar was ik vroeger toch een stuk dapperder toen ik een vogelspin nog over mijn buik liet lopen, maar toen ik ze hier in het wild zag kreeg ik toch wel even de kriebels. Het plan om in de jungle te gaan wonen zonder geld en alles eromheen bleek dus toch wat angstaanjagender te zijn dan ik me voorstelde. 😊

Na ongeveer 45 minuten lopen (appeltje eitje) door de jungle kwamen we uit op een plek waar we weer een bootje pakten. Ongeveer 10 minuten varen en we kwamen aan in de Coral Cave, een mooie grot met koraal die veel verschillende vormen aannam. We kregen allemaal een hoofdlampje en natuurlijk konden we het niet laten om zo eens af en toe per ongeluk iemand in zijn ogen te schijnen hiermee.

Met de creatieve geest van de gidsen zagen we allerlei vormen in de rotsen; heksen, opa's en oma's en soms kon je het mannelijke geslachtsdeel bewonderen. Aan het einde gaf de gids nog een leuke schaduwshow die hij vooral zelf heel grappig vond en zijn we weer terug naar de boot gegaan om terug te varen en door de jungle terug te lopen naar onze eigen boot.

Bijna doodgaand van de honger hebben we 10 minuutjes gevaren en kwamen we uit op de plek waar we zijn gaan lunchen. Hier stonden een restaurant en allerlei huisjes op het water waar mensen ook konden slapen. Wij zijn gaan genieten van onze uitgebreide lunch en hebben ons vervolgens nog zo'n 2 uurtjes weten te vermaken in het prachtige water in het park.

Rond 16uur was onze dag afgelopen en zijn we weer gaan varen naar de plek waar onze minivan trouw op ons aan het wachten was om ons veilig terug te brengen. Onderweg raakte ik aan de praat met de gids die zichzelf min of meer uitnodigde om ons in de avond te vergezellen als we wat zouden gaan drinken.

Na een diepe slaap in de minivan waren we aangekomen bij ons hostel waar we meteen zijn gaan genieten van onze kamer MET airco en MET hot shower. Alsof we al weken back to the basic hadden gezeten genoten we van deze luxe en zijn we lekker even op de kamer gaan chillen. Ook was het van belang dat we een hostel zouden boeken voor de Full Moon Party in Ko Phangan, de volgende bestemming. Hier hebben we ongeveer een uur aan gespendeerd en vervolgens zijn we een hapje gaan eten in het centrum.

De gids, Fluk, kwam ons vergezellen en na het eten zijn we met zijn 3en nog een drankje gaan drinken bij een bar tegenover. Fluk vertelden ons dat hij geloofde in reïncarnatie en dat mensen die een connectie hebben in een vorig leven elkaar zouden hebben gekend. Blijkbaar leek ik een tikkeltje te geïnteresseerd in zijn denkwijze en later die avond bij het afscheid gaf Fluk aan dat hij die connectie met mij voelden vanaf het moment dat hij me zag. Zo subtiel mogelijk heb ik Fluk verteld dat ik niet dezelfde gevoelens heb en hem bedankt voor de dag en de avond.

Het was een mooie dag in het prachtige natuurgebied van Khao Sok National Park!
We zijn op tijd gaan slapen, zodat we fit zouden zijn voor de volgende dag waarin we gaan reizen naar Ko Phangan!

Weer n prachtig verslag noortje en prachtige foto's xje