We made it: Inle Lake! 😍

Myanmar, Nyaungshwe

Vandaag zijn we om half 7 opgestaan, zodat we wat eerder konden gaan lopen en voor het heetst van de dag bij onze lunchplek zouden arriveren. Deze ochtend was het goed te merken dat het de laatste dag was van een zware trekkingstocht, aangezien iedereen erg moe en rustig was in de morgen (jaaaa zelfs ik was rustig voor mijn doen😝).

Na een lekker ontbijtje zijn we vertrokken. Vlak nadat we vertrokken sloot er een hondje aan bij onze tocht die het helemaal heeft volgehouden tot aan de lunchplaats, happy me😃.

We hadden een uurtje gelopen en waren aangekomen bij onze eerste stop. Hier hadden we het genoegen om te mogen genieten van koekjes die sprekend leken op vogelzaad. Aangezien dit niet aan de eisen voldeed hebben we onszelf maar getrakteerd op chocolade😌.

Vervolgens zijn we doorgelopen en hebben we onderweg zelfs 2 groepen ingehaald. Ik denk dat onze groep heeft gemerkt dat het einde in zicht kwam en er een soort opleving kwam waardoor iedereen er vaart in zetten. Onderweg konden we nog voor het laatst deze trekking genieten van de mooie, stille natuur door de bergen. Aan het einde van de tocht hadden we nog even wat uitdagende stukken waarbij veel rotsen op de naar benedenlopende weg lagen. Het "pad" leek meer op een rivier die droog stond en ik denk dat Mirna hier het allermeest van heeft genoten😝.

Uiteindelijk hadden we de finish bereikt en kwamen we uit bij de lunchpauze. Voor het laatst deze trekking genoten van een lekkere lunch en nog even gechillt voordat we met een longtailboot naar Inle Lake vertrokken.

Het was een tochtje van ongeveer 45 minuten in het bootje. Onderweg mochten we een zilversmid bezoeken, wat natuurlijk zo toeristisch als de pest was en ze er lichtjes op aandringen om iets te kopen. Jammer voor ze dat wij allemaal te moe waren om ook maar aan iets kopen te denken en hadden ze geen goede groep aan ons. Verder zijn we nog langs een plek gegaan waar een vrouw zat van het zogenaamde longnek volk. Erg apart om al de ringen om haar nek te zien zonder dat ze er last van lijkt te hebben.

Aan het einde van het vaartochtje zijn we het Inle Lake op gevaren waar we al een kleine indruk kregen van de plek. We zijn afgezet in Nyaung Shwe, de plek aan het Inle Lake waar de meeste mensen verblijven.

Aangezien we echt geen zin meer hadden om nog naar het hotel te lopen hebben we ervoor gekozen om een taxi te pakken. Geen normale taxi maar een motortaxi waarbij we naast de bestuurder zaten.

Bij het hotel aangekomen kregen we een welkomst drankje en werden we hartelijk ontvangen door de vrouwen die daar aan het werk waren. Toen we op de kamer aankwamen zijn we eerst (EIN-DE-LIJK🎉) gaan douchen en vervolgens een dutje gaan doen. Beetje jammer dat de douche naar dikke stront stinkt als je het warm water wil gebruiken, maar we waren allang blij dat we stromend water hadden. Dan maar een verfrissende koude douche 😊.

Na ons dutje zijn we een hapje gaan eten en ben ik in de avond nog een drankje gaan doen op een rooftopbar met wat mensen die we tijdens de trekking hadden leren kennen. Mirna is ondertussen zielig ziek verkouden op bed gaan liggen zodat ze er weer tegen aan kan de volgende dag ❤.