Doi Suthep

Thailand, Doi Suthep

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen totdat het echt te warm was om nog op bed te liggen. Het plan voor vandaag was om naar de bergen te gaan, omdat we nog iets wilden doen in Chiang Mai aangezien we morgen zullen vertrekken naar Pai.

De lieve mensen van ons hostel hebben ons verteld over Doi Suthep, een tempel in de bergen. Met een Songthaew zijn we richting de bergen gegaan, lekker muziekje, windje erbij de mooie bergen in rijden en om je heen kijken.

Toen we daar aankwamen zagen we gelijk de mooiste dingen: overal stond wel een Buddha of was iets moois te zien en natuurlijk waren er overal kraampjes met wat te eten etc. Na een hapje eten en wat te drinken zijn we rond gaan lopen.

Uiteindelijk kwamen we uit bij een trap met 309 treden naar de Wat Phrathat Doi Suthep. Met enige moeite de trap beklommen in 30+ graden, eenmaal daar aangekomen was het zeker de moeite waard. Er was een soort plein waar je ook weer overal Buddha beelden had staan en het verschil met andere tempels was dat je overal om je heen echt nog natuur kon zien. Vanaf een viewpoint kon je zo de levendige natuur in kijken en tegelijkertijd had je een uitzicht op de stad.

Na wat uurtjes te hebben rondgelopen in Doi Suthep hebben we een Songthaew terug gepakt waarin we een Amerikaan hadden ontmoet. Samen wat gegeten en hadden afgesproken om nog een drankje te doen. Het plan was eigenlijk om vroeg te gaan slapen, maar na een drankspelletje werd het allemaal wat gezelliger en besloten we om toch nog even onze laatste avond in Chiang Mai te benutten.

Onderweg kwamen we wat hostelgenootjes tegen en samen met hen en een Thais meisje zijn we achterin een open truck naar Mandalay gegaan, een discotheek in Chiang Mai. De avond daar geëindigd dansend op het podium and it was a very good dayy👯!

Prachtige foto's Geniet maar goed van de natuur en van .......... kusjes