Hello Hanoi!

Vietnam, Hanoi

Afgelopen nacht hebben we heerlijk geslapen in ons hostel en zijn we rond 10.00uur opgestaan. Eindelijk een nacht met goede nachtrust achter de rug!

Na eindelijk een fijne douche te hebben genomen en wat fruit te hebben gegeten zijn we door Hanoi gaan lopen. Als je ons hostel uitstapt sta je binnen 10 seconde meteen in het centrum van het Oude Kwartier in Hanoi, volgens de meeste het leukste gedeelte van Hanoi.

We werden gelijk overweldigd met de drukte van deze stad. Er rijden bijna 5 miljoen scooters rond in Hanoi en je ziet deze dus ook echt overal rijden en staan, alsof elk winkeltje een scooterverhuur aanbied en de scooters op een rijtje voor het raam staan. Ook de mensen blijken minder lief te zijn dan in Myanmar en ik moet zeker even gaan wennen dat niet iedereen meer lief lacht en behulpzaam is. De mensen hier zijn opdringer in het verkopen van hun spullen en toen ik een prijs noemde bij het onderhandelen waar de verkoper het niet mee eens was werd er op brutale wijze gereageerd. Natuurlijk is Hanoi dan ook een toeristische plek en is dit gewoon een eerste indruk die ik vandaag had.

Na even door de stad te hebben gelopen zijn we wat gaan eten. Beide hebben we een lekker soepje gegeten en merkte dat ook in Viëtnam het eten geen drol kost, nog geen 2 euro voor een lunch.

Nadat we hadden gegeten zijn we op zoek gegaan naar een geschikte bankautomaat om geld op te nemen. Ietwat huiverig, omdat mijn pinpas in Yangon was ingeslikt, hebben we uiteindelijk gepind bij een automaat die geschikt was. Meteen voelde ik me erg rijk, trok zo even 3.000.000 uit de muur😅. De munteenheid in Viëtnam heet "Dong" en ongeveer 25.000 dong is 1 euro. Die 3000.0000 dong was dus eigenlijk maar 120 euries, maar goed.

Nadat we hadden gepind zijn we nog even door de stad gelopen om als echte Nederlanders te kijken voor de goedkoopste laundryservice. Naast ons hotel zat er ook een, maar we wilden kijken of er goedkopere opties waren. Vervolgens zijn we nog even een broodje gaan eten en teruggelopen naar het hotel.

Lui als we waren hebben we onze was toch maar afgegeven naast ons hostel, aangezien we geen zin hadden om door de drukte te gaan lopen met onze kilo's was die we ondertussen hadden opgespaard. Hierna zijn we lekker even op bed gaan chillen en een dutje gaan doen, aangezien we beide nog best moe bleken te zijn.

Na het dutje zijn we weer het centrum ingelopen om nog een hapje te eten. We hebben gekozen voor pizza omdat we daar beide erg veel zin in hadden Hihi.

Aangezien het morgen Koningsdag is en wij dit met 123 andere Nederlanders gaan vieren in Hanoi zijn we nog even naar een nightmarket gelopen zodat ik een oranje shirt kon kopen. Vervolgens zijn we weer terug gegaan naar ons hostel, om nu op tijd te gaan slapen. We liepen door de drukke uitgaansstraten van de stad heen wat veel goeds beloofde voor morgenavond na het Koningsdag feest!

Morgen een nieuwe dag in Hanoi waarin we wat willen gaan bezichtigingen en vanaf de namiddag lekker Willems verjaardag gaan vieren met onze landgenootjes!

Wat een belevenissen weer.Maar steeds komt het weer goed. Knap van jullie dat je je steeds weer red. Petje af. Groetjes

Jeanne 2017-04-26 19:55:48

Wat n feest en beleving voor jullie, Kus uit holland🇱🇺