Maximum chillings

Thailand, Tambon Takdaet

Na een vermoeiende dag relaxen was het vandaag tijd om bij te komen. Aangezien Chumphon toch niet veel spannends in de aanbieding heeft en we voor de laatste keer kunnen genieten van een resort, hadden we besloten om hier vandaag maximaal gebruik van te maken.

Voor het eerst sinds lange tijd hebben we weer eens uitgeslapen. Jammer genoeg moesten we de wekker toch wel zetten, aangezien we breakfast included hadden en dit tot uiterlijk 10:30 duurde. Free food, een verleiding waar zelfs de behoefte aan slaap niet tegenop kan. Ik kan toch wel zeggen dat ik de perfecte mix ben van mijn ouders: Free (vader) Food (moeder). 😝

Het ontbijtje was prima, maar wel heel erg vermoeiend. Toen we de villa weer betraden riep ons bedje ons dan ook weer en aangezien wij zo gehoorzaam zijn hebben wij hiernaar geluisterd. We hebben nog even lekker een paar uurtjes gerust en geslapen voor het tijd was voor de volgende vermoeiende activiteit: wijn drinken en in de jacuzzi gaan.

We hadden Hector uitgenodigd om bij ons te komen chillen, een jongen die we hadden leren kennen in Ko Phangan en sindsdien mee opgetrokken zijn. Hector was zo aardig geweest om een flesje rode wijn mee te nemen, zodat we allemaal goed voor ons hart konden zorgen.

Jammer genoeg zat er een kurk in de fles en hadden we niet zo 1,2,3 een kurkentrekker tot onze beschikking. Ik ben naar het restaurant gelopen met de fles wijn, maar ook zij hadden geen kurkentrekker. Daar zit je dan; jacuzzi volgelopen, de glazen staan klaar en de rode wijn zit vast in de fles. Gelukkig had YouTube een paar filmpjes die lieten zien hoe je de rode wijn kon bevrijden uit de fles.

De klassieke fles in de schoen truc, die al eerder geprobeerd is maar niet gelukt is. Na een aantal pogingen met verschillende schoenen lukte het Hector dan eindelijk om de kurk uit de fles te krijgen. De muur was gelukkig nog net heel en wij waren blij, lekker een rood wijntje in de jacuzzi.

We hebben lekker een uurtje gechilld in de jacuzzi en natuurlijk de non-smoking room omgetoverd tot een smokingroom. Vervolgens zijn we de rest van de middag aan het zwembad gaan chillen in de hoop dat we nog wat zonnestraaltjes konden meepikken, maar nee, ik zal er dan toch echt aan moeten geloven: met een white face terug naar Nederland😭.

We hebben een hapje gegeten bij het restaurant en Hector is weer terug gegaan naar zijn hostel. We hadden afgesproken om in de avond nog even naar het centrum te gaan, zodat we een treinticket konden kopen voor morgen naar Bangkok.

De luiheid sloeg weer toe en we hadden echt totaal geen zin meer om nog iets te gaan doen. Hector verbleef dichtbij het treinstation en was dus zo chill geweest om ook voor ons een treinkaartje te kopen. Hierdoor hoefden wij onze luie kontjes niet meer te verplaatsen en konden we lekker in ons villaatje blijven. De avond werd gevuld met, natuurlijk, Netflix. Uiteindelijk zijn we ontspannen in slaap gevallen, op naar de allereerste en allerlaatste bestemming van deze reis: Crazy Bangkok✌🏼.

Ben je toch n bofkontje , dat alles werd geregeld (wijntje treinkaartje ) Goed zo 👍