Heading to Koh Phangan😎

Thailand, Tambon Ko Pha-ngan

Na een kort maar krachtig verblijf in het mooie Khao Sok was het weer tijd om verder te gaan reizen. Aangezien we ons bruine kleurtje wel moeten behouden en niet als whities terug moeten komen naar Nederland na 5 maanden Asia gaan we de komende dagen spenderen in Ko Phangan. Hier vindt 10 juli de Full Moon Party plaats, waar wij als echte VIPs natuurlijk bij aanwezig moeten zijn om er een echt feestje van te maken. Beetje zielig voor onze fans anders als ze speciaal voor ons naar de Full Moon Party gaan en we zijn niet aanwezig.. 😋

Na een betere nachtrust dan de nacht ervoor zijn we opgestaan en hebben we snel een ontbijtje weten te scoren voordat we werden opgehaald door een minivan. Deze bracht ons naar Surrathani, waar we 2 uurtjes moesten wachten totdat de volgende bus ons naar de boot bracht. En wat ga je doen als je 2 uurtjes in een stad bent als vrouw zijnde? Shoppen! Ja, ook al is het warmer dan 35 graden in de zon, no pain no gain!

Natuurlijk hebben we alleen het broodnodige gekocht, Mirna een paar slippers aangezien ze die van haar kwijt was, ik een paar slippers aangezien een extra paar slippers fijn is en ze goedkoop waren, deodorant MET whitening voor frisse witte oksels en nog een nagellak voor Mirna aangezien je dood gaat als je geen nagellak draagt.

Nadat de 2 uurtjes voorbij waren hebben we even ons soepje zitten eten bij het busstation en zijn we vervolgens opgehaald door de bus die ons naar de pier heeft gereden. Daar stond de boot al klaar om ons naar onze volgende bestemming te brengen en ervoor te zorgen dat de Full Moon Party van juli 2017 de beste ooit zal zijn.

De boottrip duurde zo'n 3 uurtjes en we hebben lekker buiten op het dek gezeten. Beetje Netflixen en toen de batterij van de telefoon bijna leeg was ben ik verstandig gaan lezen in een boek.

De uurtjes waren zo voorbij en we waren aangekomen op het eiland. Daar stonden allerlei taxi services al te wachten om hun klanten binnen te halen. Aangezien wij soms nogal lui aangelegd zijn besloten we een taxi te pakken. De chauffeur gaf aan dat het zo'n 10 minuten rijden zou zijn en dus dachten wij dat het niet op loopafstand zou zijn.

We waren nog niet vertrokken en ik besloot om toch maar eens even te kijken hoe ver het zou zijn: 10 minuten lopen en slechts 1 minuut met de auto. Toen we aangaven aan de chauffeur dat het zo dichtbij was kwam er een andere vrouw zich mee bemoeien en zei dat het echt niet te lopen zou zijn. Ik weet niet of zij denkt dat wij mank zijn maar 10 minuutjes lopen met 20 kg kunnen we dan nog net wel aan.. vooral als het ons 100bath (2,5euro) per persoon kost om 1 minuut in de auto te zitten. We hebben onze beste beentjes voortgezet en zijn dus gaan lopen naar het hostel.

Hier kwamen we gelukkig net op tijd aan, want toen we aan het inchecken waren kwam de regen met bakken uit de lucht vallen. De eigenaresse van het hostel was misschien wel de liefste die we ooit hadden gehad en ik voelde me meteen al helemaal welkom. We hadden een dorm geboekt en hadden het geluk dat we de aankomende nacht nog maar met zijn 2en op de kamer waren.

Na het inspecteren van de kamer op eventuele bedbugs en niks vreemds te hebben ontdekt zijn we eerst even onze traditie voort gaan zetten en een powernapje gaan doen. Later in de avond zijn we op zoek gegaan naar voedsel en hebben we gedineerd bij een restaurantje in de straat. De rest van de avond hebben we rustig doorgebracht door wat te chillen bij het hostel en op tijd te gaan slapen, zodat we morgen dit grote en mooie eiland kunnen gaan ontdekken!

Wat 'n verstandigen meiskes zijn jullie (soms ) Geniet nog maar fijn daar , over n paar weekjes moet je aan de bak war