Sunset boattrip Old Bagan 🌅😍

Myanmar, Old Bagan

Goooodmorning! Een goede morgen was het zeker, want we konden dan nu eindelijk gaan genieten van onze mayonaise die we gisteren hadden gekocht. Lekker een gezonde maaltijd in de vroege morgen Ghehe😌.

Na een sigaretje te hebben gerookt zijn we naar het ontbijt gelopen. Toen we daar aankwamen helemaal blij, want daar lagen de aardappelpartjes en pannenkoeken al te shinen. Goed genoten van een ontbijtje en vervolgens zijn we toch maar weer even terug naar bedje gegaan om ons eten te laten zakken.

Na een uurtje slapen zijn we weer opgestaan en was het weer eens tijd om onze wekelijkse werk taak uit te voeren: de was doen. Aangezien het waterfestival was geweest stonken onze kleren echt en hebben we besloten om de helft toch maar te laten wassen zodat het goed schoon zou worden.

Vervolgens was het tijd voor ook een van de belangrijkere doelen deze reizen; bruin worden 😄. We hebben lekker een aantal uurtjes aan het zwembad gelegen. Ondertussen waren we uitgenodigd door de lokals waar we het waterfestival mee hadden gevierd om mee te gaan op een boot en de sunset te bekijken.

Even opgefrist en vervolgens op de "gemaakte" eBike richting Old Bagan gereden waar we hadden afgesproken. Onderweg bleek dat de eBike niet zo gemaakt was als we dachten; na 10 minuten rijden gaf hij steeds aan bijna leeg te zijn en reed nog maar 15 km per uur. Nog net niet omgevallen door de sloomheid van de eBike zijn we uiteindelijk uitgekomen bij de plek waar we hadden afgesproken. Daar hebben we gefixt dat de eBike opgehaald/vervangen zou worden door het hotel en zijn we met z'n allen naar de plek gelopen vanuit waar de boot zou vertrekken.

Na een drankje te hebben gedaan op het terras daar zijn we op de boot gestapt. Hier stonden de hapjes al klaar en een doosje bier was ook aanwezig, dus moesten we toch maar weer geloven aan alcohol. Met de boot zijn we naar een strandje gevaren vanuit waar we de sunset hebben bekeken. Erg fijn om een briesje door je haren te hebben tijdens deze warme dagen! De sunset was prachtig om te zien vanuit het strandje en natuurlijk hebben we onze creativiteit ook nog even laten blijken door met het zand te spelen.

Toen het eenmaal donker was zijn we terug gevaren en zijn we als afsluiter met zijn alle nog een hapje gaan eten. Na het diner zijn we naar huis gebracht en hebben we afscheid genomen van de locals waar we de hele week mee hadden opgetrokken.

Moe en voldaan zijn we in bed gaan liggen en snel in slaap gevallen, op naar de laatste dag in Bagan!