Starting with a beachday🏝

Sri Lanka, Negombo

Afgelopen nacht merkte ik weer dat ik nog altijd getraumatiseerd ben door de bedbug experience van 2 jaar geleden in Azië: het eerste deel van de nacht sliep ik onrustig en dacht ik constant van alles te voelen. Vervolgens had ik nog wat nachtmerries over opgelicht worden hier in Sri Lanka, maar de tweede helft van de nacht heb ik heerlijk geslapen. En dat zonder airco terwijl het 25 graden was; zo spoiled zijn we dus ook weer niet😝.

Zoals gewoonlijk was er een bom ontploft op onze kamer en dus was het onze taak om alles weer op te ruimen en onze back- en daypacks weer even logisch in te richten. Nu ook even bewust, zodat we niet zomaar ons paspoort ofzo kwijt raken, want het zal je maar gebeuren..

Voor vandaag hadden we niet echt plannen gemaakt; het enige plan was om onze kontjes naar de beach te verplaatsen en te zorgen dat onze huidjes wat bruiner zouden worden. Vooral na gisteren vonden we wel dat we even een zen dagje hadden verdiend. Na het uitchecken zijn we dus eerst eens even rustig gaan genieten bij ‘Cafe Zen’ van een fruitshake en een ‘zenpuccino’. Vervolgens hebben we lekker lui onze tuktuk driver van de dag ervoor gebeld en heeft hij ons voor een eerlijk prijsje naar ons volgende guesthouse gebracht.

We hebben een nieuw guesthouse geboekt aangezien de vorige relatief duur was en we stiekem toch wel een beetje verwend zijn en airco missen. Het nieuwe guesthouse bleek super nice te zijn! Voor slechts €15 euro voor een nacht hebben we een super cutie kamer, die aan onze behoefte voldoet van hygiëne. Aircootje aanwezig en voor zover ik kon checken geen sporen van bedbugs te bekennen. 😍

Nadat we onze beentjes maar weer eens hebben geschoren en onze bikini’s aan hadden getrokken zijn we met de wandelwagen vertrokken richting de beach. Onderweg bedachten we ons dat we natuurlijk niet alleen maar de calorietjes moeten verbranden maar ook wat binnen moeten krijgen en dus zijn we een hapje gaan eten bij een nogal local restaurant. De menukaart die we kregen bleek niet echt actueel voor dit tijdstip van de dag en dus konden we kiezen uit ‘Egg massala pancake’, Egg massala pancake’ en ‘Egg massala pancake’. De keuze was verbazingwekkend snel gemaakt, we gingen voor de Egg massala pancake. Voor nog geen €1,30 voor beide personen hadden we genoten van dit heerlijke gerecht en als klapper op de vuurpijl werden we ook nog behandeld als Hollywoodsterren; met natuurlijk de bijbehorende selfies die deze beste man met ons wilde maken. Ja, wij kunnen wel wennen aan Sri Lanka. Net of we even terug zijn in Myanmar 😄.

We zijn naar de beach gelopen en dit bleek zwaarder voor onze voetjes dan gedacht. Mirna’s tedere huidje tussen de teentjes kreeg last van blaren en ik met mijn lompheid liep zomaar even in het gat van een put waardoor ik mijn voet verzwikte en de buitenkant pijn begon te doen. Life struggels.. Maar deze fitgirls laten zich niet zomaar tegenhouden en dus zijn wij als echte bikkels gewoon verder gelopen naar de beach.

Daar aangekomen hadden we het eerste uurtje de beach bijna voor onszelf alleen. Oké, enkele mannen die nogal aan het staren waren en mannen die ons waarschuwden voor andere mannen die gevaarlijk zouden kunnen zijn of onze tassen zouden kunnen stelen, maar wij wisten natuurlijk allang dat mannen gewoon niet te vertrouwen zijn en dus waren we alert. Met een muziekje aan en af en toe een duik in de zee hebben we onze huidjes de tijd gegeven om wat kleur op te doen.

Vervolgens zijn we naar de mainstreet gegaan om een drankje te drinken en iets te eten. Ook hier bleek de kaart niet actueel te zijn en waren we dus verplicht een calorierijke cola te bestellen in plaats van een fruitshake. Om dit weer recht te trekken hebben we ook nog maar een gezond groentesoepje gegeten en zijn we nog even terug gegaan naar de beach om onze eerste zonsondergang mee te maken. We waren een beetje laat; maar hebben toch nog even kunnen genieten van het mooie uitzicht.

We zijn voor de verandering nog maar weer even uit eten gegaan en hebben de tuktuk gepakt naar ons guesthouse. Om onze colaatjes weer te verbranden hebben we als echte fitgirls nog even een lesje boxen gedaan met de Basic-Fit app, zodat we ook tijdjes deze reis fit blijven.

Het plan voor morgen is om een tuktuk te gaan huren, een rijbewijs hiervoor te halen en een x aantal dagen dit mooie land te gaan ontdekken met onze eigen tuktuk. ‘s Avonds in bed bedachten we ons dat we maar eens zouden moeten uitzoeken waar we deze tuktuk wilden gaan huren en kwamen we erachter dat het misschien niet mogelijk is om dit morgen al te gaan doen.

We zijn natuurlijk een beetje verwend met onze lange reis door Azië waarin het niet uitmaakte of we ergens een dagje langer bleven en beseften ons dat als we een goede indruk willen krijgen van Sri Lanka we ons toch wat beter moeten gaan voorbereiden op de dingen die we willen gaan zien en doen. Met deze educatieve les zijn we onze tweede nacht ingegaan en gaan we nu onze oogjes sluiten.

Weer leuk om te lezen, Wat zijn jullie toch toffe meiden😚

Tantetje 2019-03-28 20:52:55

Spannend maar ook relexed. Knap van jullie.😍😍