Ao Nang Beach, Krabi

Thailand, Ao Nang

Na onze korte maar krachtige ervaring in Koh Phi Phi zijn we vandaag weer verder gaan reizen naar een volgend eiland, aangezien er zoveel moois te zien is in Zuid Thailand en we nog maar een paar weekjes hebben voordat we weer zullen terugkeren in ons eigen landje.

We zijn op tijd opgestaan en hebben onze spulletjes weer bij elkaar geraapt en zijn vertrokken. Onderweg hebben we weer een baguette gehaald en zijn naar de pier gelopen waar de Ferry al klaar stond om ons naar Krabi te varen.

Omdat we natuurlijk zo gezond mogelijk willen leven zijn we op het dek gaan liggen zodat we ons vitamine D gehalte konden aanvullen. Ook is het gezond voor my mind om mijn huidje bruin te laten worden en ik me straks geen whitey voel als ik terug kom in Nederland. Ik wil bij terugkomst niet meteen de suncare weer sponseren enzo..

Na een aantal uurtjes op het dek te hebben gechilld kwamen we aan in Krabi Town. Vanuit hier hebben we een tuktuk gepakt naar Ao Nang, wat nog ongeveer een half uurtje rijden was. De weg naar Ao Nang was prachtig en meteen begreep ik waarom mensen Krabi zo mooi vinden en wat ze vertelden over de kalksteenrotsen die er veel waren.

Online hadden we een partyhostel geboekt voor een aardig prijsje. Bij aankomst merkten we gelijk dat dit ook echt een partyhostel was: we zaten midden tussen en boven allerlei clubs en ook in het hostel zelf werd van alles georganiseerd zoals beerpong avonden en andere drankspelletjes. Ook het WiFi wachtwoord (die foto's) had zo zijn charmes😒. We hadden vanaf de rooftopbar een prachtig uitzicht over de zee.

We hebben ons geïnstalleerd in de dorm en zijn vervolgens een lunch gaan halen bij de 7eleven en naar de beach gegaan die gewoon aan de overkant van de straat al was. Hier hebben we ons middagje doorgebracht en ons laten wegjagen toen het vloed was en de zee besloot om Mirna's handdoek te overspoelen.

In de avond hebben we ons weer laten verleiden door de nightmarket. We hebben een Honda Scoopy gehuurd en zijn gaan rijden naar Krabi Town waar in het weekend de nightmarket is. We zijn begonnen bij de markt waar ze eten verkochten en hebben voor enkele euro's eten bij elkaar gesprokkeld van verschillende kraampjes. Het streetfood, het goedkope en lekkere streetfood, iets wat ik zeker ga missen als ik in Nederland door de stad loop en voor de dubbele prijs alleen een stroopwafel kan kopen op de markt.

Vervolgens zijn we even verkoeling gaan zoeken in de airco van de 7eleven en naar de nightmarket gelopen. Hier was weer van alles te koop, kleding, sieraden, souvenirs en eten. Op internet stond de nightmarket goed aangeschreven, maar eerlijk gezegd vonden wij hem een beetje tegenvallen. Hij was niet zo groot en niet zo goedkoop als we gehoopt hadden en bovendien stond er een kindje op te treden die zo vals zong als een kraai waardoor mijn trommelvliezen spontaan in wilden klappen. Wel schattig natuurlijk, voor 1 minuut, maar als ie de hele tijd onder het genot van dit geluid rondloopt krijg je op een gegeven moment de neiging om een slipper te kopen en deze voor andere doeleinden dan de slipper dragen te gebruiken. 🙂

Met slechts enkele aankopen zijn we na een uurtje weer weggegaan. Het plan was om vanavond uit te gaan en dus zijn we op de terugweg langs een grote supermarkt gegaan die we hadden gespot op de heenweg. Hier hebben we een alcoholisch versnapering ingeslagen en we zijn naar ons hostel gereden.

We zaten samen wat in te drinken toen 2 Koreanen, onze kamergenootjes, met ons begonnen te praten. Het werd uiteindelijk een interessant gesprek waarbij zij ons vertelden hoe zij dachten over de situatie van Noord Korea. Ze vertelden dat mensen uit Zuid en Noord Korea elkaar niet konden zien en dat Noord Korea super gesloten was. Het kwam voor dat mensen uit Zuid Korea familieleden in Noord Korea hadden wonen en deze dus nooit meer konden zien. Natuurlijk wisten we wel iets over de situatie daar in Noord Korea maar het was interessant om te horen hoe mensen uit Zuid Korea er over dachten en wat zij wisten.

We hebben een aantal uurtjes met deze jongens zitten praten en zijn vervolgens een rondje gaan lopen over het plein met de clubs. Er was jammer genoeg niks wat ons aantrok en dus hebben we maar de verstandige keuze gemaakt om een döner kebab te gaan eten en te gaan slapen, zodat we morgen ook nog wat aan onze dag hadden.

Soms kunnen jullie ook verstandig zijn war !!!!!!!!!!!!!!