Beautiful world ❤

Thailand, Tambon Wiang Nuea

Yeaaah, vandaag hadden we er al een hele dag opzitten voor de middag. We zijn namelijk om 5.00uur opgestaan, met het plan om de zonsopgang te gaan bekijken vanuit de bergen.

Voordat we naar de bergen zijn gegaan, zijn we nog even naar de 7eleven gegaan om ons oude vertrouwde ontbijtje daar te gaan eten: een tosti en een yoghurtje. We hebben nog wat drinken en lekkers gehaald voor on the road, so we were ready to go: op naar de Pai Canyon!

Ondertussen dat we erheen reden werd het al licht, dus we hebben geprobeerd wat te haasten. Wat was het heerlijk om zo vroeg in de ochtend al door de bergen te rijden tetwijl het langzaam licht wordt en er niemand op de weg is!

Bij aankomst moesten we een lange trap omhoog lopen, maar dat was het zeker waard. De Pai Canyon is een erg mooie plek, vanuit waar je de bergen kunt zien en de verschillende, soms erg smalle, paden die door de bergen lopen. Na een tijdje begon de zon op te komen vanuit de bergen. De periode dat we de zon boven de berg uit zagen komen totdat hij helemaal boven de berg uit was duurde slechte 3 minuten! Het was super mooi om te zien en ik stond er versteld van dat je zo goed kon zien dat de zon bewoog, zo snel!!

We hebben nog even van het uitzicht genoten, de nodige foto's gemaakt en zijn daarna op de scooter vertrokken naar een hotspring. In Pai is het in de ochtend nog erg koud, dus een hotspring was de perfecte volgende bestemming. Na een half uurtje rijden door de mooiste gebieden, met soms wat gevaarlijke smalle weggetjes door de bergen hadden we het bereikt; de hotspring van Pai.

We waren zo vroeg in de ochtend daar dat er enkel maar 1 ander persoon was daar, dus we hadden een soort van privé hotspring tot onze beschikking. Met ons koude lichaam hebben we lekker een uurtje genoten van de warmte van het water daar en natuurlijk ook weer de nodige foto's gemaakt.

Het begon al warm te worden dus we hadden besloten om nog even naar de White Buddha te gaan om vervolgens terug naar onze hut te gaan voor een paar uurtjes slaap.

Lekker even gereden door de bergen en aangekomen bij de White Buddha. Daar moesten we weer een lange trap op waar onze conditie weer eens op de proef gesteld werd; zwaar leven...😜. Het was een mooi beeld van Buddha en ook het uitzicht over Pai vanuit daar was erg mooi!

We zijn naar onze hut gereden en hebben gelukkig nog wat uurtjes kunnen slapen, zodat we goed opgeladen zouden zijn voor de avond; reggaeparty! Nog even aan het zwembad gechillt en in de namiddag even de stad in geweest en een wasje gedaan. Ook hebben we voor dinsdag de reis naar onze volgende bestemming geboekt: Chiang Rai it is!

In de avond hebben we de scoot terug gebracht en zijn we na wat drankjes naar de reggaeparty gegaan. Daar was een live band aan het spelen en de sfeer was erg goed. Zoveel mensen van zoveel verschillende nationaliteiten en iedereen is zo chill met elkaar, sowieso erg kenmerkend voor Pai! Na de live band konden Mirna en ik onze geluk niet op, aangezien we weer eens hiphop muziek hoorde waar we lekker op hebben staan dansen. Vervolgens zijn we nog even naar een openluchtdiscotheek gegaan where the hiphop continued🎉 en na de nodige dansjes en drankjes zijn we naar huis gegaan om een slaapje te doen! Op naar de volgende dag!