Beach&shopping😁

Vietnam, Thành phố Hội An

Voor de zoveelste keer waren we weer eens op tijd gaan slapen en hebben we dus een goede nachtrust gehad. Op de een of andere manier heb ik veel meer slaap nodig dan back in Holland en aangezien we de tijd hebben nemen we het er maar van😌.

Alsnog zijn we op tijd opgestaan en hebben een ontbijtje gegeten bij onze homestay. Na een aantal dagen lopend of fietsend overal heen te gaan kreeg ik weer de drang in wat meer actie; motor huren dan maar 😃. Jammer genoeg was deze motor niet zo chill als de motor die we laatst hadden, maar ach he, alle kleine beetjes helpen en zo ben ik alvast goed voorbereid voor het behalen van mijn motorrijbewijs in Nederland.

Met de motor zijn we naar de beach gereden waar we ons schuldig hebben gemaakt aan een drankje en een paar uurtjes zonnen. Aangezien we gisteren de hele dag met de tailors bezig waren en hier vandaag ook nog langs moesten, vonden we wel dat we het hadden verdiend om van te voren eerst even lekker te chille op het strand.

Het strand van Hoi An is prachtig met witte stranden en een blauwgroene zee erachter. Daarnaast is het super schoon en heb je overal strandbedjes en leuke strandtentjes waar je een hapje kunt eten of iets kunt drinken. Prima tijdsverdrijf dus!😊

Na onze chillsessie daar en een lunch zijn we weer richting het centrum gereden om naar de tailors te gaan waar we gisteren waren. Hoe blij ik gisteren nog was met het shoppen en eindelijk weer eens geld uitgeven aan kleren, hoe erg ik het vandaag haatte om al die kleren weer te passen. Zonde ook, hebben ze zon mooi jurkje voor je gemaakt en dan sta je daar met je sweaty body alles te passen.

Jammer genoeg was mijn eerste jurkje nog net niet naar mijn smaak en heb ik gevraagd om nog een paar aanpassingen. Hierdoor werd het wachten op de jurk weer met een dag verlengd. Ook Mirna's jas was nog niet precies wat zij wilde en liet dus nog een dagje op zich wachten.

Bij de andere tailor was het onze eerste keer passen: bikini's, een jurkje en een jumpsuit. De mevrouw had mijn tietjes te groot ingeschat en mijn kont te klein, kan gebeuren he... 😒. Maar bedankt. Hierdoor lieten de bikini's dus ook nog even op zich wachten. De jumpsuit vereiste nog een kleine aanpassing en het jurkje was af en precies goed. Kledingstuk 1 was binnen😃.

Mannen, voor als jullie het niet geloven; van shoppen word je echt heel moe! Vooral als het 30 graden is en je van winkel naar winkel moet.. belangrijk dus om de vrouw hierin te begrijpen en zonodig te ondersteunen, financiële ondersteuning wordt ook al gewaardeerd😊.

Vermoeid zijn we terug gegaan naar onze homestay, gelukkig lekker tourend op het motortje. Daar aangekomen hebben we ons gedoucht en een klein dutje gedaan.

Later een hapje gaan eten en vervolgens hebben we de Netflixfunctie maar weer eens ingeschakeld en beide serie gekeken. We zijn, zoals gewoonlijk, weer braaf op tijd gaan slapen. Het begint nog te wennen ook 😱.

💃👚👘👙👛

Jeanne 2017-05-17 20:12:37

Was weer 'n mooie dag voor jullie, wat n luxe daar op t strand zeg