Back to Myanmar Han😍

Myanmar, Mandalay Region

Deze morgen ben ik helemaal happy en voldaan opgestaan na een mooie verjaardag in Bagan. Na wat muziekjes, een sigaretje en ons klaar maken zijn we richting de mainstreet van New Bagan gelopen om daar voor de laatste keer te genieten van een ontbijtje.

Echter is het vandaag Myanmar Newyear en waren de meeste restaurantjes gesloten. Gelukkig hebben we er toch een kunnen vinden en hebben traditional Myanmar food besteld. Lekker rijstje met allerlei groentes en kip✌🏼. Onze buikjes vol gegeten en door de nog natte straten van het waterfestival terug gelopen naar ons hotel.

Aangezien het de laatste dagen erg zwaar was voor ons (al dat gefeest en gespeel met water) hadden we besloten onze laatste dagen Bagan te spenderen in ons oude vertrouwde paradise; Myanmar Han hotel. Zo gezegd zo gedaan, daar kwam de taxi van het resort al aan om ons op te halen en natuurlijk onze zware backpacks de auto in te sjouwen. Bewonderingswaardig hoeveel kracht deze vaak niet al te grote mensen hebben; 1.60 groot en hupsakee 2 veel te zware backpacks zo tegelijk dragen. Sweeeet😍

Eenmaal aangekomen bij Myanmar Han hotel worden we weer vriendelijk verwelkomd. Het meisje achter de balie herkende mijn gezicht van Facebook; het waterfestival hadden we gevierd met vrienden van haar en dus had zij de foto's hiervan gezien. Famous als ik was hebben de liefste mensen ons naar onze kamer gebracht en zijn we een lekker middagdutje gaan doen. Daar waren we weer lekker, in een schone fijne kamer met een facking chille douche ; heavennn❤️.

Na een dutje zijn we lekker gaan genieten van het zwembad. Gelukkig was het weer alweer veel beter dan gisteren toen het de hele dag regende!

Om het paradise gevoel af te maken hadden we bedacht dat we onszelf wel lekker konden trakteren op het eten in ons hotel. Na diner zijn we naar het centrum van Nyaung U gegaan zodat we daar wat boodschapjes konden inslaan. We wilden graag met de Ebike gaan maar deze waren jammer genoeg kapot gegaan doordat gasten ermee hadden gereden tijdens het waterfestival.

Gelukkig hadden ze een shuttleservice en aangezien het centrum niet op loopafstand was hebben we voor deze optie gekozen. Net voordat we wilden gaan hoorden we een andere gast boos vertellen tegen het hotelpersoneel dat de shuttleservice een uur te laat was met het ophalen van hen in het centrum. Dat beloofde veel goeds..not.

Eigenwijs hebben we dus toch de shuttleservice gepakt en even door het centrum gelopen. We kwamen bij een winkeltje waar ze voedsel verkochten en hebben wat ingeslagen voor de aankomende dagen. Tot onze grote blijdschap zagen we daar ineens een pot staan shinen: echte MAYONAISE😱. Elke keer als we friet eten krijgen we er ketchup bij en de mayo misten we echt en daar stond hij dan, zomaar onschuldig te wachten totdat iemand hem zou kopen. Als trotste eigenaars zijn we de winkel uitgelopen met de mayo en de rest van de spulletjes.

Verlekkerd als we waren wilden we meteen frietjes halen en genieten van de mayonaise. Jammer genoeg was het personeel van het restaurant waar we zijn gaan zitten wat trager en bleek de keuken daarna dicht te zijn. Teleurgesteld hadden we maar een smoothie besteld en zijn we vervolgens bij de plek gaan zitten waar de shuttleservice zou komen.

Wachten, wachten en nog eens wachten. Na 40 minuten te hebben gewacht hadden we het hotel maar eens gebeld en een paar telefoontjes en nogal wat minuten verder kwamen ze ons dan eindelijk halen. Lang moeten wachten, maar stiekem was het dat wel waard aangezien we nou een lekker ontbijt in het vooruitzicht hadden; frietje met😋.

Eenmaal aangekomen in het hotel hebben we nog even gechillt, sigaartje gerookt, drankje gedaan en zijn we na een warme, goede douche lekker in bed gaan liggen en braaf gaan slapen.