Sleepy day

Cambodja, Krong Preah Sihanouk

Na een lange vermoeiende nacht vooral op het toilet doorgebracht, heb ik mezelf vandaag moeten overgeven aan de rust die mijn lichaam eiste.

Terwijl ik de hele dag heb liggen slapen, heeft Mirna haar verpleegster skills uit de kast getrokken. Lief als ze is heeft ze een ORS'je voor me gemaakt, gezorgd dat er koud water en cola was om te drinken en zelfs mijn was opgevouwen en in mijn backpack gedaan. Ook heeft ze gefixt dat we de nachtbus naar Siem Reap een dag later konden pakken en een nacht bijgeboekt bij de Vila zodat er tijd was om even uit te zieken. Happy to have her ❤️.

Net voor zonsondergang werd ik weer eens wakker en ben ik snel nog even buiten gaan zitten om wat daglicht mee te pikken en me niet helemaal een kluizenaar te voelen.

In de avond werd er ook goed gezorgd door de Vila eigenaren en hebben de een groentesoepje voor me bereid die ik met veel moeite op heb kunnen eten. De man vertelde mij dat ik waarschijnlijk, net zoals Mirna een paar dagen geleden, een voedselvergiftiging had opgelopen. Daarbij zei hij dat je geen kleine ijsblokjes moet eten/drinken en geen salades zoals dus tonijnsalade etc., en laat ik dat nou net gisteren wel gegeten hebben.

Alsof ik de hele dag gesport had ben ik vervolgens in badje gegaan en zijn we vroeg gaan slapen, in de hoop dat ik de volgende dag weer beter zou zijn en mijn luie kont verder dan alleen de Vila zou kunnen verplaatsen.

Mijn hoofd was vandaag verder ook te afschuwelijk om een foto te maken, maar om toch een foto toe te voegen zal ik alsnog de boosdoener van mijn voedselvergiftiging laten zien zodat jullie lezers allemaal gewaarschuwd zijn als je ooit het domme idee in je hoofd haalt om naar Cambodja te gaan reizen.

Goesie goesie wat zielig, was je moerderke er maar om je te verwennen war maar mirna was zo lief