Arrived in Arugam Bay 🏝

Sri Lanka, Arugam Bay

Het was een veelbewogen nacht, maar we hebben het weer overleefd. Bovendien geen bedbug bites gevonden en veilig in de klamboe kunnen liggen waardoor de muggen, kakkerlakken en vliegende megakevers geen schijn van kans maakten. Conclusie: topnacht in Azië.

We zijn op tijd opgestaan, zodat we vroeg weg konden rijden om het laatste stuk af te leggen naar Arugam Bay. Onze beauty was weer volgeladen en we konden weer op pad! Beauty bleek nog even wakker te moeten worden en had even de tijd nodig om op te starten, maar na een aantal keer proberen te starten en heel wat zweetdruppels verder werd ze wakker en besloot om weer haar werk te gaan doen.

De rit begon naar de lokale supermarkt, waar we, heel origineel, een bak kwark hadden gekocht om onze dag mee te starten. We hadden zelf nog wat banaantjes en havermout en dus hadden we dezelfde maaltijd als gisterenavond in elkaar geflanst. Voor de supermarkt hebben we ons ontbijtje gegeten, onder het genot van Arabische muziek en mensen die voorbij liepen terwijl ze ons aanstaarden alsof we aapjes waren. Om nog wat extra energie op te bouwen nog een ice coffee erbij en een sigaretje en hup, gaan met die banaan!

Het was nog lekker vroeg en daar reden we de zon tegemoet door dorpjes, steden en landschappen. Zo’n 2 uur later was het even tijd om te stoppen en onze beentjes te strekken. In een dorpje zijn we een weggetje ingereden genaamd “beachroad” en verrassend genoeg kwam deze weg dus uit op jahwel, de beach. De lokale bevolking van dit dorpje was het duidelijk niet gewend dat er toeristen kwamen en dus 5 minuten nadat we onze tuktuk bij de beach hadden geparkeerd kwamen er allerlei jongens aanlopen. We mochten weer even de filmster uithangen en terwijl ik even een duikje in de zee ging doen werd er goed op me gelet zodat ik niet zou verdrinken in de nogal heftige golven.

Na deze stop zijn we weer verder gereden. We waren nog maar even op weg en daar was onze eerste aanraking met de politie. Ze hielden ons staande en vroegen ons naar ons rijbewijs. Met een sigaret in mijn mond en de muziek nog kei hard aan even heel lief gelachen naar de beste politieman en alles bleek in orde. Jaja, ik mag dan misschien soms de regels overreden, maar hier in Sri Lanka zorgen we ervoor dat alles legaal verloopt.

De weg die daarop volgde wisselde erg af van langs de beach rijden naar door grote steden rijden waar alertheid weer even nodig was. In een van die grote steden hebben we weer even een tussenstop gemaakt bij de KFC, wat cakejes gekocht bij een bakkertje en zijn we weer verder gereden. Mirna had bedacht om even een klein schoonheidsslaapje te gaan doen, maar jammer genoeg voor haar viel dit plan in duigen toen een Sri Lankaanse jongen vroeg of hij een stukje mee mocht rijden.

Dat stukje werd een heel stuk. Het bleek de geluksdag van deze jongen te zijn, want hij mocht met 2 white chicks helemaal meerijden naar Arugam Bay, onder het genot van mijn zangkunsten. Als ruil daarvoor heeft hij Mirna achterin eens even een goede massage gegeven van top tot teen. Verschil moet er zijn he; de een is kei hard aan het werk terwijl de ander lekker aan het genieten is van een massage, ghehe. Ondertussen had ik het prima naar mijn zin hoor, met mijn muziekje en nog een politieagent die besloot mij staande te houden. Deze keer wees meneer de agent mij wel even op de snelheidslimiet, maar natuurlijk kwam ik er weer vanaf met een lief lachje terwijl ik hem zei dat ik weet dat ik 40km/uur mag rijden. Tuurlijk weet ik dat, maarja he, we weten natuurlijk ook allemaal dat regels er zijn om gebroken te worden. Blijken we toch iets minder legaal te zijn dan dat ik hiervoor beschreef😋.

Na zo’n 5uur on the road kwamen we eindelijk aan in Arugam Bay, een leuke badplaats met een mooi strand en mooie zee, wat zeer bekend is onder de backpackers door het surfen en duiken dat hier mogelijk is. Ook schijnen er goede beachpartys te zijn, echter zal dat in het laagseizoen nu wel even wat minder zijn. Maar ach, wij zijn toch al bezig met onze alcohol detox dus helemaal prima!

Aangezien we het allemaal zo zwaar hebben besloten we om voor de verandering maar weer eens een resortje te boeken. We waren geen echte backpackers als we hierbij niet op de centen zouden letten en dus hebben we ons ingehouden. Voor €24 p.n.p.k. inclusief ontbijt hebben we een prima huisje geboekt, waarbij het zwembad op 5 meter afstand ligt en het strand op 20 meter afstand. Dat wordt even goed vertoeven hier de aankomende dagen! We hebben de laatste dagen veel doorgereisd en het plan is dus om op deze plek een aantal dagen te blijven, zodat we onszelf ook even wat rustige dagen kunnen bieden.

We zijn in de late middag nog even bij het zwembad en bij het strand gaan liggen onder het genot van een kokosnootje. Ik lag nog geen minuut op mijn handdoek en daar kwam Loebas de hond aanlopen en plofte zo bij me neer op mijn handdoek. Altijd gezellig al die honden en katten die even een aai en een knuffel komen halen, hihi.

Helemaal gesloopt van de lange reis van vandaag en de hitte hebben we onszelf even een powernapje gegund en zijn we een hapje gaan eten bij een tentje dat we hadden gevonden op TripAdvisor. Na het eten van een pompoensoepje, verse tonijn en een linzenburger werd dan ook al snel duidelijk hoe zij aan al die beoordelingen op TripAdvisor kwamen: de beste meneer stond erop dat we een review zouden schrijven en ging me even haarfijn uitleggen hoe ik moest inloggen en wat ik over het restaurant moest zeggen. Aangezien ik altijd zo goed luister naar gezag enzo deed ik maar wat deze meneer zei, vooral om van het gezeik af te zijn maar ook zeker omdat het eten echt heerlijk was!

We hebben nog even een kleine wandeling gemaakt door de mainstreet en zijn vervolgens naar de kamer gegaan. Zoals altijd hadden we het plan om weer vroeg te gaan slapen, maar ook vandaag was het weer hetzelfde liedje; ongedierte zorgde ervoor dat we niet echt op tijd konden gaan slapen. Een kakkerlak had besloten om ons, nouja vooral mij, de stuipen op het lijf te jagen. We hebben de manager van het resort erbij gehaald en alsof de kakkerlak het wist heeft hij zich ergens goed weten te verstoppen, want meneer was foetsie. Noodgedwongen hebben we alle spullen doorzocht om te kijken waar hij was en alles ingepakt in onze backpacks zodat hij daar niet in kon kruipen. We hebben hem nog altijd niet gevonden..

Hier lig ik dus weer, denkend aan de kakkerlak die me vannacht een hartstilstand kan bezorgen. Het zal wel weer een fijne nacht gaan worden denk ik zo, maar gelukkig met een fijn vooruitzicht. Morgen om 5:45 opstaan, om vervolgens naar de zee te lopen die in onze achtertuin is en vanuit daar de zon uit de zee te zien komen. Wat wil een mens nog meer... 😌

Wauw, mooie foto's en ook op Face Book, kijk bij pompje ik heb geen face book meer, Groetjes voor jullie

Tantetje 2019-04-03 10:52:45

Zooo nice chicks! Hihi je schrijft zo leuk hè 😂😂

Noukie💗 2019-04-03 20:14:52

hagel regen 10 graden.Verschilmoet er zijn.!!