Prepare for the 3day trekking to Inle Lake ✌🏼

Myanmar, Kalaw

Vandaag zijn we om 9.00uur opgestaan, zodat we nog de hele dag voor ons hadden. We zijn de dag begonnen met een heerlijk ontbijtje buiten in de tuin.

Ondertussen zaten we vanaf die nacht te genieten van het geluid van een monnik die gebeden aan het oplezen was door een microfoon heen ongeveer 50 meter van het hotel vandaan. Het is de tijd dat jonge kinderen worden ingeluid als monnik en de hoteleigenaar vertelden ons dat (tot zijn grote ergenis) een rijke familie de monnik had ingehuurd om 5 dagen lang, 24uur per dag, gebeden op te gaan lezen in een microfoon. Perfect als je een goede rustdag en nacht wil hebben voor je 3day trekking ✌🏼.

Na het ontbijt zijn we ongeveer 2 uur bezig geweest met het zoeken en boeken van een vliegticket naar Viëtnam, de plek waar we heengaan na Myanmar. Jammer genoeg lukte dit niet erg goed met de slechte verbinding die we hadden. Mijn hersenen ontplofte bijna en uiteindelijk hadden we onze vliegtickets geboekt. Jammer alleen dat we bij de betaling een melding kregen dat "something went wrong, just try it again" 😒. Omdat we beide zo chagrijnig werden van al het zoeken op het internet en het inmiddels storende geluid van de monnik zijn we het hotel ontvlucht en naar de markt gegaan in het centrum.

Eenmaal aangekomen in het centrum zijn we eerst even over de markt gelopen en vervolgens naar EverSmile, een organisatie die trekkingen naar Inlelake organiseert. Na een uitleg van de vrouw daar waren we overtuigd en hebben we de trekking geboekt voor de dag erna!

We zijn nog even over het marktje gelopen waar ik een daypack heb gescoord voor de trekking. De bergvolkeren kwamen eens in de 5 dagen naar Kalaw om daar hun groenten, fruit en kruiden te verkopen. Het was erg leuk om te zien hoe de vrouwtjes daar op de grond zaten met een kleed en hun goederen die ze verkochten. We merkten gelijk dat de tenten van de markten waren aangepast op de lengte van de bewoners in Kalaw en moesten zelf dus regelmatig bukken om over de markt te kunnen lopen. We hebben nog even een Indiaas soepje gegeten in de stad en zijn naar het hotel gegaan. Onderweg hadden we nog wat pakjes sigaretten ingeslagen en tot mijn grote vreugde verkopen ze dus gewoon click sigaretten in Myanmar😍

Daar aangekomen zijn we weer een dutje gaan doen, wat gek genoeg lukte met het geluid van de monnik op de achtergrond.

In de avond hebben we niet veel meer gedaan. We hebben wat te eten besteld en zijn na het avondeten naar boven gegaan zodat we op tijd konden slapen en het avontuur de dag erna aan konden gaan: de 3daytrekking to Inle Lake 😍.