Follow the sun ☀️

Maldiven, Thulusdhoo

De sunrise, iets wat altijd mooi en bijzonder blijft en als het nou zo was dat je er niet ijselijk vroeg voor op hoefde te staan zou ik er zeker elke dag een moment voor uittrekken om deze te gaan bewonderen. En daarbij is de zon toch sowieso het mooiste dat er bestaat?! Het geeft licht, warmte en laat stralen. Het belangrijkste nog; je wordt er mooi bruin van!

Vandaag was dus zo’n dag dat we ijselijk vroeg op zijn gestaan om de zonsopgang te bewonderen. Om 6:00 zou onze beste vriend zich laten zien en dus stond het alarm ingesteld op 05:30. Aangezien we vroeg waren gaan slapen was dit goed te doen, en als de wekker dan zo vroeg gaat weet je dat er snel een beloning volgt waardoor het allemaal niet meer zoveel uitmaakt. Knap hoefden we er ook niet uit te zien, want het boeit onze beste vriend echt niet hoe je eruit ziet. Kleertjes aan en gaan!

Na weer eens een stevige wandeling van maar liefst 1 minuut waren we op het strand. We wisten niet precies waar het eerste signaal van de zon zich zou laten zien, maar binnen een paar minuten merkten we het vanzelf en kwam het rode bolletje naar boven. Als Chinezen stonden wij natuurlijk met onze telefoontjes foto’s te maken en hebben we nog even lekker genoten van het uitzicht onder het genot van een muziekske en een peukie✌🏽.

We zijn terug gegaan naar de kamer en hebben toch nog maar even een schoonheidsslaapje gedaan, het is immers vakantie he. Vervolgens zijn we gaan genieten van ons niet-bijgeboekte-maar-toch-gratis-ontbijt, omdat zij dachten dat het wel bijgeboekt en betaald was.
Het was een prima ontbijt met ei, worstjes, toast, fruit en een pannenkoek en we hebben ons zoals eigenlijk elke ochtend maar weer zitten overeten.

De rest van de dag hebben we gedaan wat je op de Malediven hoort te doen; zonnen, zwemmen en snorkelen. In de avond zijn we op tijd gaan eten en waren we op tijd alweer terug op de kamer. De volgende dag zou mijn verjaardag zijn en ik had niet gedacht dat ik het zou volhouden tot 00:00uur met de oogjes open te houden, maar blijkbaar zit dat toch nog ergens in me en ben ik dus niet helemaal bejaard en saai geworden.

De lieftallige Mirna had een vrolijk kinderliedjes aangezet welke precies om 00:00 werd afgespeeld, bij gebrek aan een goed feestje met wat drankjes en dansjes. Oké, geen drankjes maar dansjes moest wel kunnen toch? Als 2 blije gekken hebben we op bed staan springen en dansen op wat blije bday liedjes en was verbazingwekkend genoeg Mirna de eerste die mij feliciteerden. Grappig wel, ik besefte me dat er toch niet zoveel nodig is om we weer echt jarig te voelen en genoot van het moment. We hebben onze familie nog maar even gespamd met filmpjes van ons privé feestje en zijn daarvoor zelfs naar buiten gelopen om WiFi te pikken van ons oude hotel.

Rond 01:00 hebben we de oogjes toe gedaan, op naar de laatste dag op de Malediven!

Prima

Tantetje 2019-04-16 16:10:16

Heb ik ook even tijd voor de volkskrant