Its getting worse and worse..😩

Cambodja, Sihanoukville

Vandaag begon de dag met een goede start: Na een droom over weer terug in Nederland zijn ging om 10uur de wekker. Zodra ik mijn ogen opende besefte ik mij dat ik gewoon nog lekker in Azië was en dat mijn droom slechts bedrog was. Bovendien voelde ik me topfit en had ik het gevoel dat ik weer helemaal mezelf was.

Met een sigaretje in mijn hand liep ik vrolijk naar buiten, waar het zonnetje mij al meteen begroette. Yesss, back alifeee!🎉 Lekker zonnetje, saunaatje pakken, afkoelen in t zwembadje en belangrijkste van alles: weer lekker ETEN 😍. Heerlijk toch als een van de menselijke primaire behoefte behoort tot je hobby's, evenals drinken trouwens.

Met volle energie ben ik vervolgens heerlijk gaan douchen en zijn we de backpacks in gaan pakken. We hebben ons om 11 uur uitgecheckt en zijn op weg gegaan naar het zwembad met welnessfaciliteiten😌.

Nog geen 5 minuten geleden en het zweet brak me meteen al weer uit, maar ach ik moest blij zijn dat ik gewoon nog lekker in Azië aan het rondlopen was toch! We zijn onderweg even gestopt om te ontbijten, waarna ik al meteen merkte dat ik iets te enthousiast was geweest over het mezelf zo topfit voelen. Getraumatiseerd zaten we aan onze ice coffee en frappucino, die we uiteindelijk hebben laten staan omdat er kleine stukjes ijs in zaten, een mogelijke boosdoener van voedselvergiftiging😡.

Terwijl we verder liepen, kwamen we langs een winkeltje met hele goedkope kleding. Hierdoor voelde ik me juist weer helemaal mezelf; zoals gewoonlijk kon ik de verleiding niet weerstaan om iets te kopen en binnen een paar minuten, zonder iets gepast te hebben, stonden we alweer buiten met 2 nieuwe kledingstukken. Je moet toch iets he om jezelf te verwennen als je ziek bent geweest 😌.

Na in totaal een half uurtje lopen kwamen we bij het zwembad aan. Bij binnenkomst werd ons verteld dat de sauna faciliteiten niet beschikbaar waren vandaag en we alleen gebruik konden maken van het zwembad. Als we zin hadden om in de hitte nog meer calorieën te verbranden dan de afgelopen dagen genuttigd waren konden we ook nog gebruik maken van de gym. Nee bedankt, mijn luie kont ligt liever bij t zwembad te chillen✌🏼.

En dus hebben we ook lekker in de middag aan t zwembad liggen chillen. Beetje zonnen, beetje zwemmen. Wel jammer dat je jezelf niet mocht scrubben in t zwembad, of naar de overkant mocht zwemmen, of überhaupt geluid mocht maken.. volgens de regels dan. Maar deze zijn er om gebroken te worden natuurlijk, en dus stonden we onze vervellende huidjes te scrubben in t zwembad, waren we aan het praten en zelfs muziek aan het luisteren. Om het af te maken heb ik zelfs express een baantje tegen de stroming ingezwommen, dat zal ze leren om ons de toegang tot de sauna te weigeren😌.

Na een aantal uurtjes kregen we honger en hebben we wat te eten besteld. Dit bleek voor mij nog niet goed te werken en dus heb ik na een beetje te eten de rest laten staan. Gaat lekker zo eigenlijk, makkelijk kilootjes kwijt raken omdat je niet kunt eten.

We hebben nog even wat uurtjes van de zon genoten en zijn tegen het vallen van de avond zijn weggegaan. Op naar poging 3 vandaag om wat voedsel binnen te krijgen, voordat we een 12 uur durende busreis in zouden gaan die volgens recensies op internet niet altijd even prettig verloopt met rare buschauffeurs die van alles jatten.

Na even lopen kwamen we uit bij een Italiaan waar Mirna een pasta besteld had en ik een soepje met kip. Hier heb ik ongeveer 1/3 van kunnen eten tot mijn maagje aangaf dat het weer genoeg was. Prima, vol is vol. Als traktatie hebben we nog een stukje chocolade cake gekocht voor in de bus en zijn we gegaan.

Eenmaal terug bij de vila hebben we onze spullen bij elkaar gepakt en was het plan om nog even snel te douchen voordat we het avontuur van de nachtbus in Cambodja mee zouden maken. Jammer genoeg kwamen ze ons een half uur eerder halen dan gepland en was de mogelijkheid om te douchen niet meer aanwezig voor mij. Vette pech voor Mirna; kon ze naast een stinkie liggen in de bus (dat lagen we uiteindelijk beide..😩).

De pick-up bracht ons naar het busstation waar we nog een uurtje hebben gewacht, onze spullen 100x checkend of we alles hadden en alles goed hadden weggestopt.

Hierna konden we de bus in. Deze leek in eerste opzicht prima. Samen een bedje voor 2 personen, telefoon kon opgeladen worden en de gordijntjes konden dicht.

We lagen echter wel helemaal voorin, een plek die we al hadden besproken als de plek waar alles sneller gejat kan worden. Daarnaast bleek ook nog dat we naast het toilet lagen, en geloof me, dit was echt een hel. Zodra de bus begon te rijden (LEES: toen we van een busstation vertrokken waar ze gewoon een openbaar toilet hadden) begon letterlijk het gezeik.

De toiletdeur ging open en dicht en het leek wel alsof iedereen ineens na het toilet moest. De geur die uit het toilet kwam was niet te harden, zelfs onze deodorant kon er niet tegenop. Als klapper op de vuurpijl bleek de deur ook nog eens kapot te zijn, dus nadat iedereen lekker zijn behoefte had gedaan in het toilet (terwijl we dus gvd nog geen half uur onderweg waren) bleef de deur gewoon open staan. Ook bleken de touragents ineens spontaan geen Engels meer te spreken toen Mirna hier iets van zei, dus daar lagen we dan, 12 uur in een stinkende bus.

De 12 uur werden er uiteindelijk 11 en we waren aangekomen in Siem Reap. De hele busreis heb ik geen oog dichtgedaan door de stank en doordat de buschauffeur het nodig vond om zijn Indische muziek kei hard aan te zetten. Maar deze hele busreis was niks vergeleken bij de ontdekking die we deden toen we de backpacks terug kregen. Om het verhaal over de laatste dagen even compleet te maken een korte terugblik op alle ellende die we hebben gehad en wat er zojuist gebeurd was:

Sandflies overal waar een beach te vinden is met de daarbij behorende bites, Mirna voedselvergiftiging, ik bedbugs, ik 2 dagen later voedselvergiftiging, maar de laatste ervaring is toch misschien wel de ergste meest ranzigste ooit; ONZE BACKPACKS INCLUSIEF INHOUD VOL MET URINE 😡. Komen we in Siem Reap aan, krijgen onze backpacks terug en wat denk je?

Die vieze gore lucht die we al de hele nacht hebben moeten ruiken achtervolgd ons, backpacks helemaal nat. Nou, blijkbaar zat er een lek in dat toilet en die moet natuurlijk precies uitkomen in de bagageruimte bij onze backpacks😭dus na het bedbug verhaal de kleren nogmaals laten wassen en onze backpacks inclusief stinkende inhoud zelf gewassen in bad.

Dit was dus echt de druppel, for sure Im never ever going back to Cambodja! We hebben een tuktuk gepakt naar het hotel wat Mirna voor ons geboekt heeft nog voor mijn verjaardag, dus heeeeeel benieuwd waar we gaan belanden. Zijn jullie ook zo benieuwd? De foto's en bijbehorend verhalen zijn te lezen in mijn volgende travelblog!

Wat een dagen,hopelijk word het nu alleen maar beter.

Jeanne 2017-06-03 19:28:55

Nou Noortje jullie hebben de nodige ellende weer meegemaakt lees ik, hopelijk is het hotel wat goed 😃

Michel 2017-06-04 17:14:04

Woooow mamiiiii dikke hel, je backpacks 😱😱 je schrijft zo leuk mamii✌🏼 Heel veel succes en vooral plezierrrr ❤️❤️

Anouk 2017-06-04 19:49:03

Wtf Noortje. Ranzig! Haha Hopelijk de komende tijd meer geluk voor jullie! Geniet nog even. Over een tijdje vind ook jij dit verhaal hilarisch! Haha