Elephant Jungle Sanctuary

Thailand, Chiang Mai

Today we had a great day!

We zijn opgestaan en hebben ons klaargemaakt om naar de Elephant Jungle Sanctuary te gaan, zoals ons gezegd het enige olifantenkamp waar de olifanten niet hoeven te werken en niet vast zitten aan een ketting.

We werden opgehaald door een Songthaew, een soort taxibusje wat open is. De reis duurde ongeveer anderhalf uur en zo hebben we weer een ander stukje van Chiang Mai kunnen zien. Onderweg naar het olifanten kamp kwamen we andere olifantenkampen tegen waar de olifanten vast zitten en iets op hun rug hebben zodat je op de olifanten kan rijden. Afschuwelijk om te zien dat die beesten gebruikt worden hiervoor!

Bij aankomst kregen we eerst een uitleg over het kamp. De man vertelde over de geschiedenis van de olifanten in Azië en waarom zij gebruikt werden/worden om te werken. Daarbij werd verteld dat zij olifanten kochten van andere kampen, zodat ze de olifanten een beter leven kunnen bieden zonder te werken voor de mensen. Een mooie gedachten om die beesten ook een goed leven te willen bieden!

Na de uitleg mochten we met de groep de olifanten gaan voeren. Er waren hele grote olifanten bij en ook een aantal kleinere. In het begin was het zeker even wennen, ik had nog nooit een olifant van zo dichtbij gezien en nu stonden we er middenin! We kregen allemaal een tros bananen die je mocht voeren, de olifanten pakten de banaan dan uit je hand met zijn slurf en vrat het met schil en al op. Heel bijzonder om dit te doen.

Vervolgens zijn we met de olifanten in het water gegaan om ze nat te maken en hebben we ze een modderbad gegeven. De meeste olifanten leken hier erg van te genieten; terwijl iedereen met bakjes water over ze heen gooiden gingen zij met hun dikke kont lekker in het water zitten. Daarna zijn we naar een modderbad gegaan en hebben we de olifanten besmeurd met modder, ook dit leken ze erg fijn te vinden. Hierbij werd verteld dat de modder goed is voor de huid van de olifanten omdat zij zo een droge huis tegen kunnen gaan. Echt een hele toffe ervaring om dit te doen!!

Na het contact met de olifanten hebben we een lekkere maaltijd gekregen daar en zijn we voldaan teruggereden naar ons hostel. Hier hebben we een aantal uurtjes doorgebracht en hebben we met wat hostelgenootjes in de tuin gezeten, making music and play some cards!

Hierna nog even lekker los gegaan bij Zoë Yellow, een after gehad bij de Spicey Club en nog gechillt bij ons hostel. Nu lekker slapen zodat we morgen onze laatste dag in Chiang Mai gaan benutten door de bergen in te gaan en naar de tempel van Doi Suthep te gaan!

GEWELDIG wat zijn jullie goed bezig xxjess