Sawadeeeee Thailand 🤗

Thailand, Tambon Sathan

Alsof het helemaal geen vakantie is zijn we vandaag, voor de derde dag op rij, vroeg opgestaan. Om 07:30 ging de wekker af na weer een niet al te beste nachtrust te hebben gehad door bedbuggedachten.

Na ons klaar te hebben gemaakt zijn we naar het restaurant van ons guesthouse gelopen en hebben we een broodje besteld. Alsof we al konden merken dat de Franse invloeden minder zouden worden zaten we onze baguette te eten die niet erg lekker was.

Even later werden we opgehaald door onze pick-up, die ons na het ophalen van andere toeristen bracht naar grens waar we Laos zouden verlaten. Hier moesten we natuurlijk weer geld betalen, omdat we het land uit gingen. Belastingdienst is niet de enige geldklopperij hoor, hier in Azië verzinnen ze wel andere maniertjes om aan de money te komen✌🏼.

Na "uitgecheckt" te zijn in Laos zijn we met een bus naar de grens van Thailand gebracht. 5 minuutjes rijden en daar waren we weer: Sawaidee Thailand, mooi land met de fijnste supermarkt van Azië, overal goedkoop streetfood en waar we nog geen bedbug ervaring hebben opgedaan🤗.

In tegenstelling tot de rest van de landen die we bezocht hebben, hoefden we hier niks te betalen voor ons visum. Een arrivalcard ingevuld inleveren, een stempeltje ontvangen en we konden voet zetten op Thaise grond. De tasjes werden nog even gecheckt, maar natuurlijk brengen deze schattige meisjes niks het land in wat niet zou mogen.

We moesten even wachten totdat de minivan kwam die ons in Chiang Rai zou droppen. Jammer genoeg zat de eerste naar Chiang Rai vol, waardoor we op de tweede moesten wachten. Weer bleek dat we pech hadden: we zaten met 2 stinkende zweetballen in de bus die ervoor zorgden dat hun doordringende lichaamsgeuren verspreid werden door de minivan. Ook zat Mirna naast een look-a-like sumo worstelaar die het leuk vond om in slaap te vallen en de helft van de bank in te pikken waar we met z'n 3en op zaten.

Always look on the bright side: de reis duurde maar ander half uur én we hadden onze geliefde "Mamadoekjes" bij die we tegen onze neus konden houden. Je weet wel, eigenlijk van die doekjes om babybilletjes mee af te vegen maar die zo verdomd handig zijn om je zweethoofd mee af te vegen, je handen mee schoon te maken en dus ook te gebruiken als geurdoekje wanneer het stinkt. Zo hadden we minder last van de ongekende stank en zijn we de busreis doorgekomen.

Anderhalf uur later werden we dus gedropt in Chiang Rai. Meteen voelde ik me erg thuis, hier waren we al eerder geweest en het was fijn om weer in Thailand te zijn waar alles net even iets beter geregeld was dan in de rest van de landen.

We hebben een taxi aangehouden die ons naar ons hotel bracht dichtbij de AirPort. Het hotel verraste me met zijn schoonheid: we kregen een mooie loft waarin zowat alles van steen was, een mooie strakke look dus en het belangrijkste: geen materiaal met kiertjes en gleuven waar bedbugs zich in kunnen nestelen.

Na even genoten te hebben van onze luxe fijne kamer, waar ik me eindelijk weer super veilig voelde, hebben we een fietsje geleend van het hotel en zijn we naar de 7eleven gefietst. Even wennen was het wel weer in Thailand, aangezien het verkeer hier links rijdt. Hier werden we gelukkig snel aan herinnert door het overige verkeer op de weg 🙂.

Eindelijk weer de 7eleven, met zijn toetjes en tosti's en alles wat je hartje begeert. Zelfs het irritante "dingdong" geluidje als de automatische deur open gaat klonk me als muziek in de oren en zat ik vrolijk mee te neuriën. We hebben onze behoeftes vervuld door wat te eten en te drinken te kopen en zijn weer terug gefietst naar ons hotel.

Hier hebben we onze kleding in plastic tassen nog even in de zon kunnen zetten, in de hoop dat de eventuele bedbugs/eitjes zullen branden in de hel😈. Ondertussen hebben we zelf lekker gechilld, genoten van ons voedsel en een dutje gedaan.

In de avond hebben we weer een fietsje geleend en zijn we opzoek gegaan naar eten. We kwamen al snel uit bij een lokale foodmarket en hebben daar wat kip ingeslagen. Ook heb ik nog iets uitgeprobeerd waarvan ik niet weet wat t was, maar lekker was het wel en de man achter het kraampje leek helemaal happy met een klant. We zijn even verder gelopen en hebben bij een restaurantje nog wat frietjes en salade gegeten, zodat we onszelf weer hadden voorzien van een volledige maaltijd.

Natuurlijk hebben we alsnog een kort bezoekje gebracht aan de 7eleven, waar we hét fijnste muggenspul tot nu toe hebben gekocht. Het plan was om ook nog een simkaart te kopen, maar jammer genoeg spraken ze geen Engels in de winkel en konden ze ons ook niet helpen.

We zijn weer terug gefietst naar het hotel waar we nog lekker genoten hebben van een rood wijntje, wat gechilld hebben en zijn vervolgens gaan slapen. Morgen op naar het zuiden van Thailand met al haar prachtige eilanden😍.

Wat een ervaringen weer! Ga je nu nog even echt vakantie vieren? Geniet ervan😎🤒

Jeanne 2017-06-26 11:29:27

Moet je ook door je mond ademen al het stinkt! Ja dat krijg je, als je jezelf wel kunt douchen met een lekker zeepje. Gr A&C een mooie ervaring meisjes, bedoel wel alles!

Carel 2017-06-26 17:26:49

Weer super, en zal blij zijn als ik je weer zien in holland grtjes ook aan mirna kus