Halong Bay tour

Vietnam, Ha long bay

Vanmorgen wakker geworden in ons heerlijke paradijsje... oke stop het sarcasme. De kamer waar ik gisteren over schreef, waar we afgelopen nacht dus hebben geslapen was in een woord AFSCHUWELIJK. Eveneens als het hotel en de eigenaresse. Verrassend genoeg toch goed geslapen en voor een keer eens blij dat de wekker ging: weg uit dit hol🎉.

De backpacks ingepakt en nog even snel mijn benen geschoren onder natuurlijk, jawel, een koude douche. Vervolgens zijn we onze backpacks naar het hotel gaan brengen waar we voor aankomende nacht geboekt hadden. We werden vriendelijk ontvangen door de man van dit hotel en mochten onze backpacks alvast neerzetten.

Daarna zijn we terug gelopen naar ons hororhotel, aangezien ontbijt inclusief was. Als echte Nederlanders slaan wij gratis voedsel niet af en dus zijn we ons ontbijtje gaan innen. Aan het gezicht van de eigenaaresse te zien vond ze het prima dat wij vandaag afscheid namen van haar. Zo vriendelijk als ze ons gisteren verwelkomde, zo chagrijnig als ze vandaag ons ontbijt kwam brengen. Maar prima, de banana chocolate pancake was goed te doen dus happy me😊.

Na ons ontbijtje zijn we dan ook meteen vertrokken naar de touroperator waar we onze tour voor vandaag naar Halong Bay hadden gehuurd. Eventjes een sigaretje en even wachten en daar kwam de taxi aan om ons op te halen en te droppen bij de haven waar onze boot al klaar stond.

Vanuit de haven van Cat Ba zijn we naar Halong Bay gevaren met als eerste stop: kajakken. Jeeej, mijn favoriete bezigheid, ik hou van lamme armen en mensen in andere bootjes langs zien varen alsof het allemaal vanzelf gaat terwijl ik loop te klote met die peddel in m'n babyhandjes. De route naar de plek van het kajakken was super mooi. Ik werd overdonderd door de schoonheid van de rotsen en het blauwgroene water eromheen; als de heaven er zo uit ziet ga ik spontaan gelovig worden😍.

Na een uurtje varen, ondertussen chillende op het dek, waren we aangekomen bij het kajakken. Hier mochten we ons anderhalf uur vermaken met de bootjes en de peddels. Alhoewel ik dus niet zo van kajakken hou, was dit wel echt een prachtige plek om te doen. Je kon om rotsen heen varen en vaarde midden in het mooie water. Ook waren er, gelukkig niet al te smalle, tunnels waar je doorheen kon varen en aan de andere kant van een berg uitkwam. Geen straf om hier je tijd door te mogen brengen✌🏼.

Na het kajakken was het al lunchtime. Deze was prima verzorgd door de mensen van de boot waar we op vaarden met alles erop en eraan. De buikjes rond gegeten en nog even gechillt voor we naar de volgende stop gingen; snorkelen!

Een half uurtje varen en de ankers gingen uit bij een klein wit strandje met daarachter mooie rotsen. Hier kregen we de kans om te zwemmen en te snorkelen. Erg mooie plek om te zwemmen, het snorkelen was echter niet de moeite waard aangezien ik maar 2 vissen heb gezien. Maar wat maakt het nog uit, zwemmen in paradise is ook een prima tijdverdrijf🏝.

Vervolgens zijn we na een uurtje zwemmen naar Monkey Island gevaren. Hier heb je een super wit strand met een restaurantje en natuurlijk: monkeys. Perfect voor mensen die niet ingeënt zijn tegen rabies! Met enige angst voor deze brutale apen, mede door mijn slechte ervaring met een aap die mijn ketting kapot trok, zijn we bij het restaurant gaan zitten op het eiland.

Al snel hadden we door dat de apen ook daadwerkelijk het restaurant in kwamen om eten te stelen van mensen en werden een beetje huiverig om iets te eten. Misschien een nieuwe dieettip: koop een agressieve aap met rabies die je eten pikt en zorg ervoor dat hij in je keuken woont. Zo wordt drempel om iets te eten te pakken voor jezelf een stuk hoger.

Voor mij zou het dan toch weer niet werken; de verse ananas die mij vanuit achter de bar aan het roepen was verleidde me. Gelukkig heb ik goed weten te verbergen voor de aapjes dat ik ananas had, want anders zou die het zo van mijn bord stelen zoals ze bij anderen ook gewoon deden. Als een echte bikkel heb ik daarna toch nog wat foto's gemaakt van deze gekke beestjes en zijn we rond 16uur weer teruggevaren naar Cat Ba. Super mooie dag gehad en zeker een geweldige ervaring om Halong Bay eens te bezoeken; I love Vietnams nature😍.

Bij terugkomst in Cat Ba hadden we het goede plan bedacht om een frappucino te gaan halen bij hetzelfde tentje als gisteren. Jammer genoeg was deze niet open en heb ik mezelf maar getroost met een loempia. Overigens de eerste keer dat ik een zogenaamde "springroll" had besteld in Vietnam, prima keuze!

Hierna zijn we naar ons hotel gelopen. We hoopten dat we niet weer in een hel terecht zouden komen en ik denk dat karma ons een handje heeft geholpen: we kregen een prima kamer die goed schoon is. Ook het hotelpersoneel is super aardig en alles werkt naar behoren.

Na een lekkere douche en even wat gechilld te hebben zijn we een hapje gaan eten en daarna alsnog een frappucino gaan halen. We hebben voor morgenvroeg een busticket naar Ninh Binh gehuurd en gaan nu dus weer braaf op tijd slapen, zodat we morgenvroeg uitgerust wakker worden. Sleep wellll😴!