Playdayyy🙏🏻

Thailand, Tambon Patong

Na onze chilldag van gisteren was het vandaag weer eens tijd om onze luiheid aan de kant te zetten en iets actiefs te gaan doen. Aangezien we ons zo oud voelen de laatste tijd hadden we bedacht om het kind in ons naar boven te laten komen en vandaag lekker te gaan spelen🤗.

We zijn op tijd opgestaan en na ons klaar te hebben gemaakt zijn we naar de 7eleven gelopen om een ontbijtje te scoren. Met het besef dat we niet lang meer in Azië zullen zijn heb ik een echt Aziatisch ontbijtje gegeten: rijst met een pittig prutje. Alsof het nog niet warm genoeg was zorgde dit er natuurlijk voor dat de zweetkliertjes weer goed aan het werk konden✌🏼.

We hadden bedacht dat het wel weer eens tijd was om de wet te overtreden en hadden tegenover de 7eleven een scootertje gehuurd. Nouja, de wet overtreden... officieel gezien mogen toeristen niet rijden in Thailand omdat het rijbewijs niet geldig is, ook geen internationaal rijbewijs, maar toch doet iedere toerist dit. Gewoon zorgen dat je je verder aan de regels houdt en niet aangehouden wordt, dan is er niks aan de hand.

Dat niet aangehouden worden was vandaag nog even een kunstje. We waren net op weg naar het "Upside down house" toen we even verderop zagen dat er een politiecontrole was. Dit hebben we al eerder meegemaakt en met geluk hebben ze ons toen door gelaten op vertoon van mijn Nederlandse rijbewijs zonder een boete, maar eigenlijk zouden ze dus een bekeuring mogen geven. Mirna attendeerde mij er op tijd op dat er politie stond te controleren, die duidelijk alleen de toeristen op motor van de weg haalden. We zijn snel een straatje eerder in gereden en zijn vanuit daar omgekeerd. Het was even zoeken maar uiteindelijk waren we erin geslaagd om de politiecontrole te ontwijken en een andere weg te nemen. Scheelt toch weer zon 15 á 20 euries en een hoop gezeik!

Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij het "Upside down house", een atrahrie waarbij het huis dus omgekeerd was en alle meubelen etc. tegen het plafond aan waren geplakt. Hier kon je dan foto's maken van jezelf en als je het goed deed en de foto daarna 180 graden draaiden, leek het net alsof je superkrachten had en zelf aan het plafond hing. Spider-Man acties enzo..👩🏽‍🎤 Hier hebben we ons wel een tijdje weten te vermaken en vooral veel gelachen!

Naast het Upside Down House waren er nog een aantal andere activiteiten die je kon doen waarvan we er 2 hadden uitgekozen: een doolhof en het "Drunk house".

Het doolhof viel een beetje tegen. Voordat we naar binnen gingen spoot een medewerkster ons eerst vol met deet tegen de muggen die er bleken te zitten. Met enige angst voor malaria of dengue zijn we toch maar naar binnen gegaan en hebben onze weg gevonden door het doolhof. Heel moeilijk was dat niet, aangezien de heggen nog niet zo volgroeid waren en je er dus gewoon doorheen kon kijken. Leuk voor kinderen, maar nu voelde ik me toch weer iets te volwassen om echt kind te zijn.

Het "Drunk House" daarentegen was wel weer heel leuk. Het was een kamer waarbij de vloer helemaal schuin liep en je dus met moeite door de kamer heen kon lopen. Je kon er van alles doen, op een bureaustoeltje gaan zitten die vervolgens kei hard tegen de deur aanreed omdat de vloer natuurlijk zo schuin was, op de skippiebal gaan zitten terwijl je de hele tijd op je smoel ging omdat dat totaal niet gaat met een schuine vloer, darten waarbij de pijltjes veel te hard naar het dartbord vlogen en nog veel meer. Ook hier hebben we ons een hele tijd weten te vermaken en leuke filmpjes gemaakt, totdat we ons echt een beetje "dronken" begonnen te voelen. Nouja, het was eigenlijk meer het gevoel alsof je dronken was en net thuis kwam van de club en in je bed ging liggen waardoor alles helemaal begon te draaien. Misselijk werden we er in ieder geval wel van en zijn dus naar buiten gegaan. Wel goedkoop dronken worden zo, Hihi.

Na deze activiteiten zijn we weer op de motor gestapt en wilden we naar de beach gaan. Onderweg zijn we gestopt bij een groot winkelcentrum om een hapje te gaan eten. Terwijl we daar zaten besefte ik me weer dat de vergetelheid weer had toegeslagen: ik was mijn powerbank vergeten in het Drunk House. Tsja, dat krijg je he als je overdag dronken wordt..

We zijn dus weer teruggereden en gelukkig waren de andere bezoekers ook niet nuchter genoeg meer om te bedenken dat ze mijn powerbank konden stelen. Ik heb hem weer opgehaald en vervolgens zijn we gaan rijden, op weg naar de Beach!

Jammer genoeg begon het na 5 minuten rijden ineens te stortregenen en zo snel als we konden hebben we de motor onder een afdak van een autogarage neergezet en zijn we daar gaan schuilen. De mensen daar aan het werk waren zo lief om ons een stoel aan te bieden en vonden het prima dat we daar aan het schuilen waren.

10 sigaretten later was het eindelijk bijna gestopt met regenen. Het was te laat om nog naar de beach te gaan en ook een mooie sunset zou er niet meer inzitten met dit weer en dus zijn we maar weer terug gereden naar ons hotel.

We hebben even nog wat boodschapjes gedaan en vervolgens even een dutje gedaan, zodat we genoeg energie hadden om onze actieve dag voort te zetten en uit te gaan. Met een stokbroodje met paté en kruidenkaas als diner op onze hotelkamervloer hadden we een goede bodem gelegd en zijn we ons klaar gaan maken en in gaan drinken. In de nacht zijn we naar het centrum van Patong gegaan waar we ons een aantal uurtjes prima hebben vermaakt in een echte hiphop tent.

Na onze dansjes en drankjes zijn we nog een hapje gaan eten en weer terug gegaan met de motortaxi. Netjes op tijd, rond half 4 snachts lagen we op bed en was het tijd voor onze schoonheidsslaapjes!