Ko Tao it is!☠️

Thailand, Tambon Ko Pha-ngan

Na onze lazy day was het weer tijd om te vertrekken naar de next destination: Ko Toa, ookwel bekend als het "Dodeneiland" in de Nederlandse media☠️. Allemaal gekke verhaaltjes over de maffia of de lokals die op dit eiland de laatste jaren allerlei toeristen vermoord zouden hebben, maar ondertussen wel een eiland die weing backpackers overslaan en aangeven zich gewoon veilig te voelen en geen gekke dingen te merken.

Risico's moet je nemen in het leven. Aangezien ik graag mijn duikbrevet wil halen en niet zo sterk geloof in wat de media allemaal te zeggen heeft, hebben we de keuze gemaakt om naar het eiland te gaan en zelf maar eens te ondervinden wat hier zo spooky zou kunnen gaan. Ook Mirna wil misschien haar duikbrevet halen en Tamara, Karolina en Linda hebben besloten om ook naar Ko Tao te gaan. Met de hele bubs meiden zijn we vandaag dus vertrokken naar Ko Tao!

We hebben eerst onze tasjes ingepakt, waardoor de kamer ineens weer een vloer leek te hebben. Vervolgens hebben we een ontbijtje gehaald bij de 7eleven en zijn we buiten gaan zitten om te wachten op de tuktuk die ons naar de pier zou brengen. Voor we vertrokken heb ik de Sweetie nog een klein cadeautje gegeven, omdat ze zo goed voor ons had gezorgd en altijd super vriendelijk en schattig was. Als herinnering aan haar hebben we samen nog een foto gemaakt en even later kwam de tuktuk om ons op te halen.

Aangekomen bij de pier bleek dat wij niet de enige toeristen waren die hadden bedacht om na de Full Moon Party Ko Phangan weer te verlaten. Het stond er vol met mensen. We moesten nog een uurtje wachten en dus hebben we een plekje in de schaduw opgezocht waar we onze tassen en onszelf neer gepleurd hebben en een uurtje hebben gechilld.

Na het wachten konden we eindelijk de boot op en na even zoeken hadden Mirna en ik een plekje gevonden waar airco was. Een paar uurtjes varen en daar waren we dan, op het eiland waar we moesten vrezen voor ons leven Ghehe.

We hebben een lunch gegeten bij een van de eerste restaurantjes due we tegen kwamen. Blijkt de eerste keuze toch niet altijd de beste te zijn; ons eten was allemaal prima behalve dat van Karolina. Zij kreeg totaal iets anders dan wat ze besteld had en de creatieve oplossing van de serveerster hierop was: dan eet je t maar niet en betaal je wel. Natuurlijk hebben we niet betaald voor dit gerecht en zijn we met opgeheven hoofd het restaurant uit gelopen.

Tijdens de lunch hadden we een hostel geboekt en zijn hier naartoe gelopen. Het was gelukkig maar enkele minuten lopen voor we aankwamen en er waren precies nog 4 bedden voor ons over, Linda had zelf al een ander hostel geboekt.

Inmiddels was het alweer 4pm en zijn we ons toch nog maar even om gaan kleden om naar het strand te gaan. We waren even buiten en toen sloeg mijn luiheid alweer toe en ben ik afgehaakt om even in bed te gaan rusten. Dat even rusten werden nogal wat meerdere uurtjes en laat in de avond zijn we nog even een broodje gaan halen met de hongerigen onder ons als avondmaaltijd.

We zijn op tijd gaan slapen, zodat we morgen vroeg op konden staan en ons oriënteren op de vele aanwezige duikscholen zodat we er eentje konden kiezen om ons Open Water Brevet bij te halen!