Omer is jarig in Jaffa

Israël, Tel Aviv-Yafo

Na een aantal weken draaien in de Graftuin, zijn we toe aan een kleine pauze. Geen beter moment dan Omer zijn verjaardag. We gaan 3 dagen naar Jaffa. Het weer belooft niks goeds want 3 dagen regen, maar je weet maar nooit. We hebben een goedkope kamer gevonden, splinternieuw en het ziet er goed uit. In de ochtend van 23 februari had Debora nog een vergadering over de shop. Er zijn wat perikelen, wat veranderingen en er moest gepraat worden. Daarna zijn we via de light train op de splinternieuwe tunneltrein gesprongen richting Tel-Aviv-Jafo. Na een half uur de bus op, waarna we neerstreken in ons appartementje. Nieuw inderdaad, zelfs nog niet af. Sommige mankementen moeten nog gemaakt worden. Nu ja. Die avond gingen we op zoek naar "The Old man and the Sea", een restaurant dat erg bekend is. Daar zou ons verjaardagsfeestje doorgaan. Lekker zeg. De mezze is al niet op te krijgen en is bovendien gratis als je een hoofdschotel bestelt. Gamba's mogen dan niet ontbreken, haha. Lekker en gezellig, druk ook. Die avond maakten we kennis met een steenhard bed, en het enkel glasraam wat geen lawaai tegenhoudt. Nu ja. De volgende dag gingen we naar de Jaffa Flea Market, een vlooienmarkt waar het gezellig vertoeven was. Een cocktailtje hier, een hapje daar.... Omer kreeg het lumineuze idee om een steak te willen eten. Dus, waar is er een steak restaurant. Gevonden! Binnen bleek de prijs niet echt mee te vallen. We zouden ervoor gaan. Uiteindelijk was het super lekker maar de prijs ook: 70 EUR voor één steak van 350 gram. Ach ja, voor één keer. Morgen zullen we tevreden zijn met een beetje kebab. De volgende dag echter hebben we in een restaurantje een lekkere groentenschotel gegeten met vlees en lam. Heerlijk gewoon. We moesten bekennen dat dit nog lekkerder was en stukken goedkoper, haha. Die dag wandelden we door Oud-Jaffa, een idyllisch plekje met smalle straatjes en leuke parkjes. Nog maar eens een cocktailtje hier en daar .... haha. De volgende dag is het weer "huiswaarts" naar Jeruzalem. De trein is altijd een beetje reizen. Rond de middag stonden we weer in de Graftuin voor nog een middagje extra rust. Morgen weer werken!

Hey Omer en Debora, toch een beetje genoten, super!!! Af en toe een beetje rust doet goed hé. Hier ook alleen maar wind en regen, af en toe een straaltje zon, maar toch heel weinig. Jan en Linda houden de zon voor zichzelf:-)))) Jan wilt maar niet blazen:-))) Dikke knuf XXX Maria

Maria 2020-02-27 10:59:16

Even er tussenuit doet zeker deugd. Dat zien we en bouwt op om er weer tegenaan te gaan. Ikzelf ben ziek geweest van zondag middag tot dinsdag. Gisteren ging het en nu weer diarree. Valt me niet mee deze verjaardag... Hopelijk snel weer de oude. PS: en het komt niet door drinken, want we hadden nog niets gedronken. We zouden na de kerk eens lekker samen weg gaan. Nou, lekker niet!

Jan 2020-02-27 17:44:10

lieve lieve samen,allereerst Omer en ook Jan;-) heel hartelijk gefeliciteerd met jullie verjaardag. Zo dankbaar jullie te hebben mogen leren kennen . Omer en Debora, mooi dat jullie ons ook nu weer mee laten genieten van het Land van de Here Jezus. Prachtig steeds opnieuw . Heel veel liefs voor jullie op al jullie wegen, Durk en Jenneke